Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Med en enkel sökning på "hen": https://duckduckgo.com/?q=!gi+hen ...så förstår man ju att det inte skall in i ngn nyordslista. ;)

 

Hen är också ett annat ord för/eller ett slags bryne: https://sv.wikipedia.org/wiki/Bryne

 

Ett bryne är ju könsneutralt. Och med det sagt kommer jag fr om nu kalla alla som man inte kan faställa könet på för: Brynolf. :lol::borstatanderna::totaltgalen:

 

Engelsmännen får nu det helt svart på vitt att svenskar är höns.......totaltgalen.giftotaltgalen.gif min lila Googling...fulfejs.gif

post-363-043782000 1357673218_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från sjukahuset där frun håller på att hämta sig från operationen. Hon är kanske hemma på torsdag....crossfingers.gifcrossfingers.gifcrossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Att det inte kom med på listan är faktiskt förvånande.

Varför det? Det har diskuterats rätt länge. Det är inget nyord för mig i alla fall. Exempel här och här.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han och hon uttalas ju hann och honn medans hen uttalas heen, vilket ju känns fel i sammanhanget, det borde heta henn istället? Hann, honn, henn, bättre tycker jag.

Stavas han, hon och henn alltså.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning på att sambon ska komma hem, hon har hämtat min kaffebryggare ikväll som var kommen till Webhallen... pompoms.gif så det blir trots den sena timmen hon är hemma ~21-tiden till att brygga lite kaffe laugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-032745500 1357670002_thumb.jpg

 

:respekt::lol:

Redigerad av Agnes
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Engelsmännen får nu det helt svart på vitt att svenskar är höns.......totaltgalen.giftotaltgalen.gif min lila Googling...fulfejs.gif

:tarskratt: Ja exakt! "Chicken Swedes" får ny innebörd i modern tappning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning på att sambon ska komma hem, hon har hämtat min kaffebryggare ikväll som var kommen till Webhallen... pompoms.gif så det blir trots den sena timmen hon är hemma ~21-tiden till att brygga lite kaffe laugh.gif

härligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:tarskratt: Ja exakt! "Chicken Swedes" får ny innebörd i modern tappning.

 

Hmm...totaltgalen.gifddbcc58d_IMG_1729.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning på att sambon ska komma hem, hon har hämtat min kaffebryggare ikväll som var kommen till Webhallen... pompoms.gif så det blir trots den sena timmen hon är hemma ~21-tiden till att brygga lite kaffe laugh.gif

då är den hemma nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då är den hemma nu ?

 

Jodå... men det blev senare, så runt 22-tiden var sambon hemma. Men bryggaren är nu uppackad samt genomsköljd två gånger enligt instruktioner. Får bli morgonkaffet som passerar imorn, nu är det sängen som gäller. Blir nog långkörare på högskolan med examensarbetet imorn.... gaspar.gif

 

EDIT: Så det har inte blivit något kaffe alls sedan lunch i skolan, bryggde inget här när jag kom hem, ville ju invänta nya bryggaren whistling.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilen dummade sig i morse, ville inte gå riktigt rent, som tur var skulle jag samåka så la nyckeln på insidan av fälgen och min kompis ska ta sig en kik på den i eftermiddag. Hoppas det är något enkelt... och billigt... crossfingers.gif

 

Bilen fick sig en översyn samt lite nya tänddelar, nu går den som en raket igen... galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... men det blev senare, så runt 22-tiden var sambon hemma. Men bryggaren är nu uppackad samt genomsköljd två gånger enligt instruktioner. Får bli morgonkaffet som passerar imorn, nu är det sängen som gäller. Blir nog långkörare på högskolan med examensarbetet imorn.... gaspar.gif

 

EDIT: Så det har inte blivit något kaffe alls sedan lunch i skolan, bryggde inget här när jag kom hem, ville ju invänta nya bryggaren whistling.gif

aj aj där gjorde du en miss... hördes nere från magen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyacinth: I wish you wouldn't raise your arms like that, Richard. Not when you're overheated. It's very common out of doors.

Richard Bucket: It's warm work, Hyacinth.

Hyacinth: If you have to perspire, I wish you'd go into the back garden, so as not to disturb the people who respect us socially.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå... men det blev senare, så runt 22-tiden var sambon hemma. Men bryggaren är nu uppackad samt genomsköljd två gånger enligt instruktioner. Får bli morgonkaffet som passerar imorn, nu är det sängen som gäller. Blir nog långkörare på högskolan med examensarbetet imorn.... gaspar.gif

 

EDIT: Så det har inte blivit något kaffe alls sedan lunch i skolan, bryggde inget här när jag kom hem, ville ju invänta nya bryggaren whistling.gif

Grattis! till nyförvärvet. :yeahbaby: :yeahbaby:

 

Önskar dig många goda koppar framöver.

opensource_java.pngopensource_java.pngopensource_java.png

 

:kramis:

 

 

- - -

 

Käkat lite (thaiwok) och sett på Sveriges Mästerkock. Sen suttit och läst en stund nu. Snart dags att gå ner.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis! till nyförvärvet. :yeahbaby: :yeahbaby:

 

Önskar dig många goda koppar framöver.

opensource_java.pngopensource_java.pngopensource_java.png

 

:kramis:

 

 

- - -

 

Käkat lite (thaiwok) och sett på Sveriges Mästerkock. Sen suttit och läst en stund nu. Snart dags att gå ner.

 

:kaffe:

 

Tackar.... premiärkoppen på väg ner nu....

 

Slurp :kaffe: aaaahhhh....... :P

 

kartjej.gif Det var så gott att jag bryggt ett par koppar till, gjorde bara en termos att ta med plus en kopp till nu i första laddningen, krävs mer... phika.gifpompoms.gifphika.gifrockapa.gifphika.gifcelb%20(7).gifphika.gifgaletglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför det? Det har diskuterats rätt länge. Det är inget nyord för mig i alla fall. Exempel här och här.

Ok, jag hade känslan att det var under 2012 det kom fram. Å andra sidan kan ju ett ord bli nyord det år det slagit igenom, även om det funnits tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med spänning på att sambon ska komma hem, hon har hämtat min kaffebryggare ikväll som var kommen till Webhallen... pompoms.gif så det blir trots den sena timmen hon är hemma ~21-tiden till att brygga lite kaffe laugh.gif

nu har du väl provat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har du väl provat den?

 

Haha.. jodå, hur kunde du missa det? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om en halvtimme är det dags att gå ut i vintern igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om en halvtimme är det dags att gå ut i vintern igen

 

Här är det närmast vårväder elaktflin.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det närmast vårväder elaktflin.gif

ja vi får hoppas på att det blir mer plusgrader här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...