Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Packar in folk som sardiner i så kallade båtar som inte är sjödugliga bara för snöd vinnings skull.

De skiter i hur många som dör, de har ju redan fått betalt.

Jodå, det är skurkar i ett nötskal.

Vanlig kapitalism. Tillgång och efterfrågan. Efterfrågan är lätt att minska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanlig kapitalism. Tillgång och efterfrågan. Efterfrågan är lätt att minska.

Genom att döda alla som försöker fly från sitt land?

 

Men du menar kanske i stället att öka tillgången till lagliga transporter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att döda alla som försöker fly från sitt land?

 

Men du menar kanske i stället att öka tillgången till lagliga transporter?

Ja på fråga 2.

En enkel direkt Tunis -> Frankfurt kostar under 2000 kr nästa vecka. Verkställs med rysk propellermaskin, men det verkar ändå säkrare än båt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste dra slutsatsen att flertalet av de europeiska ländernas ledare hoppas att så många flyktingar som möjligt ska fastna på vägen, döda eller levande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja på fråga 2.

 

Men det vara inte det du skrev först. Tänkte du fel då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det vara inte det du skrev först. Tänkte du fel då?

Vilken text/vilket inlägg avser du?

Jag antydde att det bara handlar om att låta folk sätta sig på ett vanligt reguljärflyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanlig kapitalism. Tillgång och efterfrågan. Efterfrågan är lätt att minska.

 

 

 

Men du menar kanske i stället att öka tillgången till lagliga transporter?

 

 

Vilken text/vilket inlägg avser du?

I fetstil ovan. Du skrev "minska efterfrågan" men när jag frågade så var det plötsligt "öka tillgången".

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

I fetstil ovan. Du skrev "minska efterfrågan" men när jag frågade så var det plötsligt "öka tillgången".

Minska efterfrågan på farlig båttransport genom att öka tillgången på säkrare transporter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minska efterfrågan på farlig båttransport genom att öka tillgången på säkrare transporter.

Men då är ju medlet att öka tillgången, men du skrev att medlet var att minska efterfrågan.

 

Jaja, jag förstår nu hur du menar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då är ju medlet att öka tillgången, men du skrev att medlet var att minska efterfrågan.

 

Jaja, jag förstår nu hur du menar. :)

:pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga fotografer sägs upp från NSD och Norrbottens-Kuriren. :chock:

 

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/18-fotografer-sags-upp

Idiotier. Som om en reporter skulle vara lika bra på att fotografera som en utbildad och erfaren fotograf?

En fotograf kan dessutom stå litet vid sidan av och plåta medan reportern intervjuar.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idiotier. Som om en reporter skulle vara lika bra på att fotografera som en utbildad och erfaren fotograf?

En fotograf kan dessutom stå litet vid sidan av och plåta medan reportern intervjuar.

Nej. De är inte idioter. Alla tidningar går sotdöden tillmötes och måste strypa kostnaderna. Det är ju då en kalkylerad risk man tar. 6 fotografer är väl en lönekostnad på kanske 3 miljoner. Det är pengar det också. Men det sorgliga är att bilder som är en viktig del av en tidning blir sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga fotografer sägs upp från NSD och Norrbottens-Kuriren. :chock:

 

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/norrbotten/18-fotografer-sags-upp

Jag gissar att en stor andel av de bilder som skildrar aktuella händelser, trafikolycka, älg i hattaffär mm, i dagens tidningar är läsarbilder. Den sortens bilder kommer det nog fortsätta vara god tillgång på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs Niklas Orrenius krönika dag och sörj med mig över svenskarna som har fått stora knäppen. Jag blev tvungen att maila och tacka.

 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-om-motet-med-julia-caesar/

Bara en sådan sak som att hon själv vill vara ifred och vara anonym.

Men hon publicerar namn, nummer och adress till sådana som hon tycker ska plågas av en pöbel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är det inte. Jag har tyckt länge att någon borde hjälpa Assad. Tack, Putin! Visst, det är en auktoritär regim som egentligen omöjligt kan stödjas, men resultatet av att försöka störta den blev sju resor värre. Flyktingkatastrof av enorm magnitud. Såg senast

snip

 

Assad en diktator som här påstås ansvara för lejonparten av de 220 000 liv som gått till spillo, han kunde ju bara infört demokratiska val så hade ingenting behövt hända. Du tror inte att Putin när han går in å hjälper Assads sida att han istället förlänger kriget och dödandet? Undrar bara.

 

Sen kan man ju fundera på varför Putin gör så här, är det för han tänker på befolkningens bästa, nja lite svårt att tro? Han kan inte ha missat nyheterna på all världens tidningars förstasidor vart alla flyktingar beger sig, om det nu ligger något gott bakom hans välgärning att "hjälpa till" så borde han väl också ta hand om fler flyktingar från Syrien än Europa eller hur? Undrar hur många flyktingar Ryssland tagit emot hittills? Hittar ingen info om det, någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Assad en diktator som här påstås ansvara för lejonparten av de 220 000 liv som gått till spillo, han kunde ju bara infört demokratiska val så hade ingenting behövt hända. Du tror inte att Putin när han går in å hjälper Assads sida att han istället förlänger kriget och dödandet? Undrar bara.

 

Sen kan man ju fundera på varför Putin gör så här, är det för han tänker på befolkningens bästa, nja lite svårt att tro? Han kan inte ha missat nyheterna på all världens tidningars förstasidor vart alla flyktingar beger sig, om det nu ligger något gott bakom hans välgärning att "hjälpa till" så borde han väl också ta hand om fler flyktingar från Syrien än Europa eller hur? Undrar hur många flyktingar Ryssland tagit emot hittills? Hittar ingen info om det, någon?

Vi är på olika skalor, i Europa och i Mellanöstern. Där tvingas folk välja mellan pest och kolera. Att de skulle kunna ha haft demokratiska val, som vi menar med det, är skratt- och gråtretande. Assad är i toppen för inte bara Baathpartiet utan också den alawitiska minoriteten, som är hjärtligt avskydd (dels eftersom den också har gynnats men dels för att deras variant av shia anses vara kättersk). Egentligen krigar Assad för "sitt" folk lika mycket som för sin statsbildning. Det är djävligt komplicerat och har rötter långt tillbaka. Ryssland söker allierade, liksom Assad gör. Han får inte hjälp av någon annan, hans nuvarande vänner är bara fiendens fiender. Nota bene: Jag har egentligen inget till övers för Assads regim, "det är en auktoritär regim som egentligen omöjligt kan stödjas", men den var bättre än det som har blivit. Assad gjorde allt för att undvika det, han visste vad som väntade. Men det var nog oundvikligt. Ändå, en humanitär katastrof av bibliska proportioner. Som knappast kan jämföras med Assads vardagsdiktatur.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det är sant att det är värre nu. Men, ja jag vet inte. Men nog tror jag att Putin kommer förlänga lidandet, har en känsla av - utan att va särskilt insatt - att snaran drogs tätare runt honom, nu får han hjälp lätta på snaran. Men ja svårt det här minst sagt, fast de har det svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assad och alawiterna och andra har inte råd att ge upp, de kommer att kämpa till sista man och kvinna. För många minoriteter på för liten yta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Assad och alawiterna och andra har inte råd att ge upp, de kommer att kämpa till sista man och kvinna. För många minoriteter på för liten yta...

Låter som en bra sammanfattning av det heliga landet med omnejd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För protokollet, Ryssland tar bara emot enstaka flyktingar enl wolfgang, trots sin enorma storlek och rikedom (som har råd betala gigantisk militärapparat). Liksom de muslimska grannländerna.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article21375983.ab

 

Men frågar man flyktingarna vart de vill så vill alla till Tyskland och Sverige, undviker Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet idag. "Tre miljoner" vad för något?

post-11001-0-39580800-1441743595_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...