Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Mozilla utvecklar nytt skydd mot spårning på nätet | Digitala livet | Partner studio | Aftonbladet

“Mozilla testkör nu nämligen en funktion som blockerar möjligheten att följa användarna på nätet, med hjälp av samma teknik som vissa externa tillägg redan i dag kan göra.”

Trevligt... :yeahbaby: Antar att det blir lite sem en inbyggd version av uBlock/Ghostery/PrivacyBadger osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

På tal om reklamblockare i mobilen. Det kanske är gamla nyheter för er andra eftersom alla på forum, till skillnad från IRL, alltid vet allt om allt. :) Men för mig var det en ny insikt.

 

Appar. Såg detta nyss och inser att det lär öka. Man begränsar en sidas innehåll lagom mycket och hänvisar till att appen gäller om man vill ha fullversion. Appen kan sedan mycket väl vara gratis, men med reklam utom räckhåll för adblockers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om reklamblockare i mobilen. Det kanske är gamla nyheter för er andra eftersom alla på forum, till skillnad från IRL, alltid vet allt om allt. :) Men för mig var det en ny insikt.

 

Appar. Såg detta nyss och inser att det lär öka. Man begränsar en sidas innehåll lagom mycket och hänvisar till att appen gäller om man vill ha fullversion. Appen kan sedan mycket väl vara gratis, men med reklam utom räckhåll för adblockers.

Som TV.nu:s app. Där betalar till och med SVT för reklamplats!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om reklamblockare i mobilen. Det kanske är gamla nyheter för er andra eftersom alla på forum, till skillnad från IRL, alltid vet allt om allt. :) Men för mig var det en ny insikt.

 

Appar. Såg detta nyss och inser att det lär öka. Man begränsar en sidas innehåll lagom mycket och hänvisar till att appen gäller om man vill ha fullversion. Appen kan sedan mycket väl vara gratis, men med reklam utom räckhåll för adblockers.

Jag kör med Weblock i iOS. Det är en proxy som tar bort reklamen även i appar - åtminstone via wifi. Så helt utom räckhåll är inte den reklamen heller.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag kör med Weblock i iOS. Det är en proxy som tar bort reklamen även i appar - åtminstone via wifi. Så helt utom räckhåll är inte den reklamen heller.

Det är inte mitt expertområde, men i en app lär man väl kunna få in reklam på ett eller annat sätt som inte heller denna typ av blockerare rår på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att det är bara en tidsfråga innan någon uppfinner en App som tar bort reklam i Appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att det är bara en tidsfråga innan någon uppfinner en App som tar bort reklam i Appar.

 

Med namnet App-App-App.... :byrakrat:

 

:whistling::hihihi:

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte mitt expertområde, men i en app lär man väl kunna få in reklam på ett eller annat sätt som inte heller denna typ av blockerare rår på?

Ja, en 100%-ig blockering är väl svår att uppnå. Men precis som exempelvis AdBlock bygger det på filterlistor som du kan komplettera manuellt. Än så länge verkar appen ta bort det allra mesta. Det är alltså stor skillnad på hur sidor och appar ser ut med Weblock via wifi och utan via mobildata.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med namnet App-App-App.... info%20(31).gif

 

:whistling::hihihi:

[+] :D

 

Gissar att det är bara en tidsfråga innan någon uppfinner en App som tar bort reklam i Appar.

Skulle hellre se ett program som gör det omvända... D v s, en App som tar bort Appar med reklam i. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] :D

 

Skulle hellre se ett program som gör det omvända... D v s, en App som tar bort Appar med reklam i. ^_^

VAd ska vi då göra?? Det blir tomt i burken. Det blir inga app-låder där inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd ska vi då göra?? Det blir tomt i burken. Det blir inga app-låder där inte.

På telefonen jag hade, så fanns det många bra program helt utan reklam. I datorn har jag nog bara ett enda program som visar liknande typ “reklam”, men det är mer genom ett samarbete. CCC visar “reklam” för OWC diskar, men är väl mer som en uppmaning att se till att vara förberedd på att en dag kan disken rasa. Nu har ju CCC blivit ett köpprogram så det kanske är borta nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Nu har ju CCC blivit ett köpprogram så det kanske är borta nu?

Jag saknar nästan den lilla grisen och baconskivan... Jag köpte programmet 2012, tidigare var det donationware.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar nästan den lilla grisen och baconskivan... Jag köpte programmet 2012, tidigare var det donationware.

Ska göra en skärmdump nästa gång jag kör, så kan du få den bilden. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Putin är på besök på den okuperade delen av Ukraina och får hård kritik av presidenten. DN skriver:

 

Enligt den ryska regeringens hemsida handlade Putins besök i Yalta om att främja turismen på Krimhalvön, skriver nyhetsbyrån.

 

Är det vapenlobbyn i ryssland som är ute och luftar sina gevär månne....? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

http://www.svd.se/forundrad-over-att-svenskar-trofast-aker-till-thailand/om/bombattacken-i-bangkok

 

"Men jag hade trott att svenskar skulle vara mer känsliga för att fortsätta turista i en militärdiktatur, säger Elin Bjarnegård."

 

Exakt vad jag själv funderat över i rätt många år nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.svd.se/forundrad-over-att-svenskar-trofast-aker-till-thailand/om/bombattacken-i-bangkok

 

"Men jag hade trott att svenskar skulle vara mer känsliga för att fortsätta turista i en militärdiktatur, säger Elin Bjarnegård."

 

Exakt vad jag själv funderat över i rätt många år nu.

En bisarr grej är att det sedan länge pågår dödligare "problem" än The Troubles bara en dagsutflykt från Phuket.

 

Annars är väl svaret att det helt enkelt är så enkelt att turista där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goda nyheter för de flesta! Forskarna kan fr o m idag odla fram en hjärna, med egen ryggmärg å allt:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21274694.ab

 

Dock rätt liten än så länge, men man undrar ju vad som händer om de odlar fram en fullstor hjärna om den då kommer få ett medvetande? Sätt sen på en videokamera så den får lite impuls och sen koppla en högtalare till så kan man börja fråga den vad den tänker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara DN!! Undrar hur det gick till? Stenhård smash....?

 

 

post-363-0-21778600-1440148706_thumb.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...