Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Undrar om inte det här borde ha en egen tråd kanske, men men...

Google -> Alphabet

Google Announces Plans for New Operating Structure – Investor Relations – Google

So we are creating a new company, called Alphabet. I am really excited to be running Alphabet as CEO with help from my capable partner, Sergey, as President.

What is Alphabet? Alphabet is mostly a collection of companies. The largest of which, of course, is Google. This newer Google is a bit slimmed down, with the companies that are pretty far afield of our main internet products contained in Alphabet instead.


För mer info, får ni väl Alfabet'a det. :shifty:

 

- - -

Så en på Twitter hade gjort en kul bild över alla bolag. ^_^

post-64246-0-91522000-1439257017_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått städat lägenheten, lagar lite middag nu och imorn så kommer barnen :wub: Känns bra.... :galetglad:

Va kul... :yeahbaby: Är det lokaltidningen som varit och gjort hemma-hos-reportage? eller ngn av de stora tidningarna kanske?

 

 

:rolleyes:whistle.gif

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va kul... :yeahbaby: Är det lokaltidningen som varit och gjort hemma-hos-reportage? eller ngn av de stora tidningarna kanske?

 

 

:rolleyes:whistle.gif

 

Förstår inte vad du pratar om :whistling::innocent:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det inte en ganska konstig logik i att säga "det kostar oss miljarder dollar att folk inte vill se vår reklam"? :fundersam:

Nä. Inte om det är en mänsklig skyldighet att titta på reklam. Vi har ju valt bort att betala för oss, så då får vi reklam i stället. Någon måste ju betala vad det kostar.... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä. Inte om det är en mänsklig skyldighet att titta på reklam. Vi har ju valt bort att betala för oss, så då får vi reklam i stället. Någon måste ju betala vad det kostar.... :shifty:

 

Men vi har ju inte fått något alternativ, inte så att vi valt mellan att betala för att slippa reklamen eller reklam men kostnadsfritt.

 

Sen så är jag inte mot reklamen som sådan, men när den presenteras så att den tar över fokus och är det centrala i det man ser så ser jag till att den plockas bort. MW forum är ju ett lysande exempel, vilket det finns många trådar om <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironiserar lite grann. Det stora problemet är ju mängden och på det sätt reklamen kommer. När alla "gallskriker" för uppmärksamhet överallt hela tiden så har man gjort ett stort självmål. Hurra för Adblock!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ironiserar lite grann. Det stora problemet är ju mängden och på det sätt reklamen kommer. När alla "gallskriker" för uppmärksamhet överallt hela tiden så har man gjort ett stort självmål. Hurra för Adblock!

 

:kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en ganska konstig logik i att säga "det kostar oss miljarder dollar att folk inte vill se vår reklam"? :fundersam:

Jo, jag tänkte också lite på den formuleringen. Det är ju knappast en kostnad utan en förlorad intäkt. Å andra sidan kan man kanske läsa in efter kostnad, typ.... kostar oss (i förlorad inkomst) NNN,-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kosta har sedan länge även denna betydelse:

 

"överfört, i uttr. för negativa följder e.d.: olyckan ~de honom livet; olydnaden ~de henne platsen; hon såg vad uppoffringen ~de honom" /NE:s ordbok

 

Det förvirrar nog när det utvidgade uttrycket samtidigt används med pengar. Vilket ju är den ursprungliga användningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tänkte också lite på den formuleringen. Det är ju knappast en kostnad utan en förlorad intäkt. Å andra sidan kan man kanske läsa in efter kostnad, typ.... kostar oss (i förlorad inkomst) NNN,-

Lite som nu när sommaren har varit blöt och vattenkraftverken här går för fulla muggar och tom släpper vatten. Ett verk här kör alla tre turbinerna mot normalt en och släpper ändå förbi vatten. Representanten i tidningen ansåg att det var förlust. Konstig matte. De somrar när bara en turbin går borde man väl stämma någon då i stället...... De borde ju vara superglada att vattenkraften går för fulla muggar när det inte brukar göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tänkte också lite på den formuleringen. Det är ju knappast en kostnad utan en förlorad intäkt. Å andra sidan kan man kanske läsa in efter kostnad, typ.... kostar oss (i förlorad inkomst) NNN,-

Sen har dom antagligen glömt att ta såna surskallar som jag in i beräkningen.

Att jag inte ser reklamen kan betyda att jag inte blir irriterad och av ren princip vägrar handla av ett bolag

Reklamen skulle kostat dem en kund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men,

någon/några påstår att det "kostar dem miljarder dollar" att folk använder webläsartillbehör som "Adblock".

 

Om någonting "kostar mig livet" så har jag förlorat livet.

Om en olycka "kostar" mig tusentals kronor, så har jag varit tvungen att antingen lägga ut dessa tusentals kronor, eller räkna med en förlorad inkomst på samma tusentals kronor.

 

Men var finns dessa "miljarder dollar" någonstans, som det har "kostat" någon?

 

De här människorna som använder "Adblock" skulle väl knappast köpt något för "miljarder dollar"?

 

Börsvärde, kanske?

 

Men det är ju sannerligen bara fiktiva pengar, det handlar ju om förtroende. Om folk använder "Adblock" så handlar det också om förtroende, kanske t o m samma förtroende, och då finns ju inga "förlorade" pengar eller "kostnader" bara bristande förtroende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Nu blev det ordvrängande av det hela. Kanske medvetet av den som använde ordet "kosta" från början, men no shit liksom. De har en agenda, what's new?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet gör företagare upp budgetar över kostnader och intäkter. Man antar då att vissa reklamkampanjer ska ge si och så mycket (annars betalar man inte för dem). Om då förutsättningarna ändras, exempelvis på grund av annonsblockerare, antar jag att de resonerar som så att annonsblockerare har "kostat" dem intäkter. Det har stått dem dyrt. Eller hur man nu vill uttrycka det. Rätt eller fel, jag vet inte. Men inte är det väl särskilt obegripligt? Är det det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet gör företagare upp budgetar över kostnader och intäkter. Man antar då att vissa reklamkampanjer ska ge si och så mycket (annars betalar man inte för dem). Om då förutsättningarna ändras, exempelvis på grund av annonsblockerare, antar jag att de resonerar som så att annonsblockerare har "kostat" dem intäkter. Det har stått dem dyrt. Eller hur man nu vill uttrycka det. Rätt eller fel, jag vet inte. Men inte är det väl särskilt obegripligt? Är det det?

 

Jo, om man räknar "Adblock"-användare som boskap som eljest skulle beställt, köpt och konsumerat ens produkter så är det begripligt.

 

Om man ser människor som fullt ut ansvariga för sina handlingar, så är det fortfarande obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...