Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läste i tidningen idag...


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Det namnet var jag tvungen att slå upp.

 

För att ytterligare belysa varför näthat är ett problem så letade jag upp en artikel för den som orkar läsa. :)

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/04/05/sa-paverkar-hatet-demokratin/

Exemplen verkar mest handla om näthot, jag fattar inte varför ordet hat blivit så populärt senaste tiden. Skulle vara intressant att se statistik på förekomsten av det ordet i svenska medier de senaste 20 åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jo, det är lätt att se att EU just nu går på kryckor, likt ett äktenskap (med i det här fallet 28 parter) kan uppleva sina "ups and downs", och det är också lätt att peka finger och kalla hela projektet "misslyckat".

Just därför vore det kul att också få höra ett förslag till alternativ vision för europasamarbete, som den kritiske, just nu Alix, tror bättre skulle gynna greker, flyktingar och fattiga romer, och som på ett mer trovärdigt sätt skulle hålla den tusenåra konflikten mellan exempelvis fransmän och tyskar stången.

 

Jag funderar och funderar, men kan inte komma på något. Kan ni?

 

Tittar man på eu och europa så kan man ju bara se att det inte mår särskilt bra nu, flera svaga länder ligger utslagna på gränsen att kola medans den fetaste patienten blir hög på allas lustgas, man kan inte läka olika sjukdomar genom att ge alla samma dos av lustgas (valuta). Det första man kommer att tänka på för att lösa problemet vore att ta bort lustgasen och ge var å en varsin husdoktor (valuta/riksbank/skattesystem) som kan ordinera vad som behövs individuellt. Patienterna kan samarbeta ändå med handelsavtal och sådant om man vill ha ett livskraftigt Europa. Kort sagt återgå till hur det var innan allt gick så snett.

Alternativt om man inte vill det av nån anledning måste man gå åt andra hållet, måste man sy ihop alla patienter till en enda individ med ett matsmältningssystem och en doktor och en mängd lustgas som kan anpassas efter den nya superbodyn.

 

Angående fransmän å tyskar så är det lika troligt att de skulle komma i luven på varandra utan ett EU-förbund som att Danmark och Sverige skulle börja kriga bara för att vi gjort det en gång (eller flera) förut. Finns egentligen inte mycket som talar för ide´n att sammanfoga alla europas olika länder till ett. Kan ju ett barn egentligen se svårigheterna med. Och alla kan se resultatet nu hur det gick, inte så bra alls. Kanske dags pröva nåt annat då.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet kan binda fast elektricitet. :totaltgalen:

post-11001-0-87722000-1442758669_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Miljöpartiet får styra blir det tämligen avskyvärda avtal med näringsidkare... Tur att jag inte röstade på dem, de har dåligt rykte i min hemkommun. Bland annat blev MP-kommunalrådet förbannad när man från naturskyddsföreningshåll (min egen) ifrågasatte att det idiotiska att pumpa upp Borås avlopp 17 meter upp i luften uppför backar. För det skulle minsann lösas med ett vattenkraftverk när vattnet ska ned igen! Djefla idiot... :superirriterad: Fast jag är allmänmiljömupp ändå, det är bara det att med sådana vänner behöver man inga fiender... :armskeptisk:


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man på eu och europa så kan man ju bara se att det inte mår särskilt bra nu, flera svaga länder ligger utslagna på gränsen att kola medans den fetaste patienten blir hög på allas lustgas, man kan inte läka olika sjukdomar genom att ge alla samma dos av lustgas (valuta). Det första man kommer att tänka på för att lösa problemet vore att ta bort lustgasen och ge var å en varsin husdoktor (valuta/riksbank/skattesystem) som kan ordinera vad som behövs individuellt. Patienterna kan samarbeta ändå med handelsavtal och sådant om man vill ha ett livskraftigt Europa. Kort sagt återgå till hur det var innan allt gick så snett.

Alternativt om man inte vill det av nån anledning måste man gå åt andra hållet, måste man sy ihop alla patienter till en enda individ med ett matsmältningssystem och en doktor och en mängd lustgas som kan anpassas efter den nya superbodyn.

 

Angående fransmän å tyskar så är det lika troligt att de skulle komma i luven på varandra utan ett EU-förbund som att Danmark och Sverige skulle börja kriga bara för att vi gjort det en gång (eller flera) förut. Finns egentligen inte mycket som talar för idén att sammanfoga alla europas olika länder till ett. Kan ju ett barn egentligen se svårigheterna med. Och alla kan se resultatet nu hur det gick, inte så bra alls. Kanske dags pröva nåt annat då.

 

Frågan är då om det går dåligt för dessa länder du nämner inledningsvis tack vare EU eller trots EU. De problem du talar om verkar mest relaterade till Euron snarare än till EU.

Nästa fråga är om någon annan europeisk ordning bättre skulle gynna fattiga romer i Rumänien, flyktingar från Eritrea, Syrien och Afghanistan eller greker på knäna.

Angående krig mellan europeiska länder trodde vi knappast på 80-talet att de kunde inträffa längre. Idag är läget ett annat efter Balkankrigen på 90-talet och Ukrainakrisen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syriza lyckades utmanövrera sitt interna avfälliga motstånd och gick segrande ur i gårdagens val. Och behåller därmed regeringsmakten. Utbrytarna kom inte ens in i parlamentet. Tsipras vet vad han gör. Artikel här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syriza lyckades utmanövrera sitt interna avfälliga motstånd och gick segrande ur i gårdagens val. Och behåller därmed regeringsmakten. Utbrytarna kom inte ens in i parlamentet. Tsipras vet vad han gör. Artikel här.

Vet han? Han skjuter från höften mitt i bullseye.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fall ingen har undgått det så har VW bluffat en hel värld och ljugit om utsläppsnivåer. Men DN vet var felet är. Det är ett helt annat. Alla bilar delar samma motor! En verklig teknisk revolution. Och Volkswagen har kommit ut ur garderoben som - Volvo!!! Enda sättet att undkomma skandalen. :hihihi:

post-363-0-95355400-1443035612_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaos väntar för Facebook och Google när EU vill stärka din integritet - IDG.se

 

Datautbytet mellan USA och EU, Safe Harbor, kränker den personliga integriteten. Det säger EU:s generaladvokat i en viktig skrivelse till EU-domstolen.

 

Företag som skickar information om sina kunder fram och tillbaka över Atlanten kan vänta sig tuffare regler i framtiden.

 

I ett nytt förslag till EU-domstolen föreslår generaladvokat Yves Bot att de så kallade safe harbor-principerna ska ogiltigförklaras.

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Polisen ska inte ha en motorväg in i det privata” | SvD

 

Ja, där var det svar på tal... Många kloka ord där. :yeahbaby:

"Vi hjälper Polisen att hitta grova brottslingar!"

 

Men alla andra brottslingar då????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

"Vi hjälper Polisen att hitta grova brottslingar!"

 

Men alla andra brottslingar då????

Samma svar som tidigare. De följer svensk lag.

 

Jag vill minnas att de inte är ensamma om det, men Bahnhof är den enda operatören som använder sitt engagemang, eller om man så vill utspel kring dessa frågor, till att marknadsföra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma svar som tidigare. De följer svensk lag.

 

Jag vill minnas att de inte är ensamma om det, men Bahnhof är den enda operatören som använder sitt engagemang, eller om man så vill utspel kring dessa frågor, till att marknadsföra sig.

Det är deras uppfattning.

 

Men låt oss för diskussionens skull anta att de uppfyller lagen:

De skulle kunna göra mer än precis vad lagen kräver för att göra en insats mot brottsligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Här var lite mer om det om Safe-Harbour... :yeahbaby:

 

”Dataöverföringar till USA ska stoppas” | SvD

“Stora mängder information om enskilda förs över till USA varje dag. Men på onsdagen förklarade EU-domstolen att de så kallade Safe Harbour-avtalen ska förklaras ogiltiga. ...”

Utan att ha klickat anar jag lite luddig betydelse i dina inlägg. Generalen har tyckt, vilket är irrelevant, och domstolen har förklarat, vilket är relevant. Vad menas?

Det är deras uppfattning.

 

Men låt oss för diskussionens skull anta att de uppfyller lagen:

De skulle kunna göra mer än precis vad lagen kräver för att göra en insats mot brottsligheten.

Varför göra det? Det innebär att de måste tillhandahålla data. Sådant kostar pengar.

För övrigt bör man kunna anta att en lagstiftare som engagerar sig i ämnet kräver tillgång till exakt så mycket data som krävs för att uppnå syftet med lagstiftningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Det är deras uppfattning.

 

Men låt oss för diskussionens skull anta att de uppfyller lagen:

De skulle kunna göra mer än precis vad lagen kräver för att göra en insats mot brottsligheten.

Jag hänvisade väl till och med i tidigare inlägg till vart i lagen de hittat stöd för sitt agerande?

 

Visst skulle Bahnhof kunna göra mer för att brott ska kunna bekämpas. Det skulle Apple också i enlighet med den återkommande kritik mot t.ex. iMessage från olika brottsbekämpande myndigheter. Men jag hör dig inte gnälla på Apple. Det är bara ett av många exempel, men iMessage har betydligt fler användare än Bahnhof. Mattiasgbg har en bra poäng. Varför ska Bahnhof stå för notan och varför ska de utgå från att det kommer krav på att leverera mer än lagen säger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska Bahnhof stå för notan och varför ska de utgå från att det kommer krav på att leverera mer än lagen säger?

I stället för att spendera en massa pengar på att installera en slags domedagsknapp som aktivt förstör bevis så kunde de köpt en disk som lagrar data litet längre än idag. det hade blivit mycket billigare.

 

Vad då "krav"? De slår sig för bröstet och säger att de hjälper minsann polisen. De skulle kunna göra så mycket mer för att hjälpa polisen att lagföra brottslingar. Helt frivilligt. Och utan att det kostar skjortan.

 

Nog om detta från min sida. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Så här välkomnas flyktingar i Finland. Förutom Ku Klux Klan-dräkt så också med stenkastning och fyrverkerier. Påminn mig om att Finlands sak inte är vår...

http://hbl.fi/nyheter/2015-09-22/771438/krigsveteran-jag-skams-pa-finlands-vagnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...