Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Telly82 säger:

Idag ska jag till optikern och se till att jag ser bättre ut. :) 

Då borde jag se ut som sju svåra år som aldrig går dit.

Det räcker med läsglasögonen jag hittar på ÖoB eller $-store vilket det nu var.

Man får hoppas på att du inte blir rånad och att det förstör din sympatiska humor. :ThumbsUp:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, MacHedda säger:

Ännu en dag som alla andra senaste tiden. Inne på fjärde veckan sjukskriven (och driver hustrun som jobbar hemifrån till vansinne...:tarskratt:). Börjar må bättre och kunde igår för första gången sedan jag blev sjuk gå uppför trappan till övervåningen utan att bli andfådd! Tyvärr är tröttheten fortfarande största problemet. Inte så att jag är "sova-trött" utan det är att skallen inte hänger med mer än en kort stund sedan är det till att vila. Blir trött i huvudet, ansträngd i ögonen och får huvudvärk om jag inte vilar. 

 

Försöker komma ut för att få frisk luft dagligen så det har blivit en stilla promenad till brevlådan (8-10m enkel väg) och ner till sopkärlen (50m enkel väg) och har efter det varit tämligen slut, men de sista dagarna har jag kunna öka på lite så nu kommer jag runt halva samfälligheten här utan att vara helt slut. Det känns bra.

 

Hoppas på att kunna börja jobba med lite kontorsarbete några timmar om dagen från och med måndag om jag mår tillräckligt bra men det återstår att se. Börjar bli galet rastlös nu...

Uschiamej, det låter jobbigt. Men det kunde väl ha varit värre. Krya på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Uschiamej, det låter jobbigt. Men det kunde väl ha varit värre. Krya på dig!

Jo, jag har kommit rätt lindrigt undan. Har en god vän som låg nedsövd i 13 dygn i mars/april och han har först nu kommit tillbaka till att jobba 100% men inte är helt återställd ännu.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag borde göra detsamma, för ögonens skull, men avvaktar på grund av coronatider.

Där var det handsprit vid ingången, plexiglas vid disken, personal med visir, munskydd och plasthandskar. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Telly82 säger:

Där var det handsprit vid ingången, plexiglas vid disken, personal med visir, munskydd och plasthandskar. :) 

Jag hoppas folktandvården gör likadant.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drar nytta av att det är bra cykelväder och tog mig upp söder om Stora stöten vid Falu gruva. det är bara uppför hela vägen men sen är det i stort sett nedför ända hem till mitt hus. Dönade ned för branta backar så folk fick kasta sig ur vägen! :hihihi: Kuriosa: Där det ryker görs all Falu rödfärg.

Skärmavbild 2020-12-09 kl. 13.59.05.png

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-08 08:55, Alix säger:

Vilken processor har den? Ubuntu rekommenderar minst C2D 2,0 GHz. Sedan har jag satt en SSD i min gamla lappis. Det underlättar betydligt. Men du kan ju alltid testa. Skulle det bli segt kan du installera Lubuntus desktop, LXDE, ovanpå och köra detta, då går det snabbare än GNOME. Vill du vara säker från början bör du installera Lubuntu direkt. Sedan kan man ju go all in och köra Archlinux enbart med Terminal. :D;) 

Det är single core 2GHz, installerade Linux Mint, allt fungerade som det skulle utom Wifi....

Läst mängder av trådar ang detta och det verkar vara ett olösligt problem, riktigt tråkigt!

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Igår släpptes IOS 14.3 RC, så du kan vänta dig en uppdatering inom kort @mikaellq. Det blir väl skoj! :) 

Tack, jo jag vet, jag såg det på YT idag.

Lite kul med hur de kallar det för release candidate numera istället för golden master. Visserligen tydligare med vad det faktiskt är med RC medan GM låter bättre. :D 
Tidigt nästa vecka sa de men inte omöjligt att det kommer imorgon heller.

Jag håller mina fyrkantiga, nördiga ögon öppna. :nerd:

 

Måndagen den 14 säger de visst. :) 

 

https://www.macrumors.com/2020/12/08/apple-releases-ios-14-3-rc-version/

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Axelman säger:

Drar nytta av att det är bra cykelväder och tog mig upp söder om Stora stöten vid Falu gruva. det är bara uppför hela vägen men sen är det i stort sett nedför ända hem till mitt hus. Dönade ned för branta backar så folk fick kasta sig ur vägen! :hihihi: Kuriosa: Där det ryker görs all Falu rödfärg.

Skärmavbild 2020-12-09 kl. 13.59.05.png

Där var jag för några år sedan...

IMG_7175.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, MacHedda säger:

Där var jag för några år sedan...

IMG_7175.JPG

Hjälp! Transformers! default_laugh.png.41a95c4d7c3f270b0e69ee265d8fae31.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyklade till andra ändan av stan till den andra sjön. Det var grått där också.

 

 

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 12.31.20.png

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 12.30.34.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

Cyklade till andra ändan av stan till den andra sjön. Det var grått där också.

 

 

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 12.31.20.png

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 12.30.34.png

Den med cykeln blev riktigt bra du. Fotografisk konst. ?

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Den med cykeln blev riktigt bra du. Fotografisk konst. ?

Å ändå använde jag min gamla SE. 

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte ut patchkabeln från media convertern till routern. Den första var onödigt lång. Inte för att man förlorar fart precis men den blev lite knölig att hänga under datorbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träning idag igen. Kände häpnad när jag konstaterade att jag blivit starkare. Flög upp till stången de åtta första. Kan också vara det vissa kallar för "muskelminne". Har man nått en viss styrka en gång så tycks kroppens muskler och nervsystem komma ihåg det. Jag tror att det har en del med psykologi att göra. Man kan mer än vad man tror. :w00t:

 

Det är en bra kväll hursomhelst, trött som fan. yes.gif

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Axelman säger:

Cyklade till andra ändan av stan till den andra sjön. Det var grått där också.

 

 

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 12.31.20.png

Skärmavbild 2020-12-10 kl. 12.30.34.png

Och där mötte du Jesus som just parkerat efteråt ha cyklat över sjön från andra hållet?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Och där mötte du Jesus som just parkerat efteråt ha cyklat över sjön från andra hållet?

Ha, Jesus! Ingenting mot en random finne.

 

 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Och där mötte du Jesus som just parkerat efteråt ha cyklat över sjön från andra hållet?

Nope. Han åkte med mig bakpå pakethållaren.

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Kan också vara det vissa kallar för "muskelminne".

Nej, muskelminne har killen som spelar här. Om man tycker att det går snabbt från början ska man hoppa till slutet och försöka hänga med.

 

Redigerad av DittDatt
  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, DittDatt säger:

Nej, muskelminne har killen som spelar här. Om man tycker att det går snabbt från början ska man hoppa till slutet och försöka hänga med.

 

Ord kan ha många betydelser beroende på sammanhanget. Inte mycket till musik men imponerande snabbt var det! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Ord kan ha många betydelser beroende på sammanhanget. Inte mycket till musik men imponerande snabbt var det! :blink:

Ja, jag håller med. Musiken är inte mycket att hänga i julgranen, men det är ett bra exempel på vad man kallar muskelminne inom musiken. I slutet är ju tonerna knappt urskiljbara för örat, men kör man i slowmotion hör man att han träffar varje ton rätt. Kanske tio träffar i sekunden, perfekt synkroniserade mellan båda händerna. Hans medvetande har ingen aning om vad som händer i slutet av armarna.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, DittDatt säger:

Nej, muskelminne har killen som spelar här. Om man tycker att det går snabbt från början ska man hoppa till slutet och försöka hänga med.

 

Hur man får en gitarr att låta som en ilsken humla. default_laugh.png.49a4cb26dbcaff93f7b8b17768155948.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-09 20:40, Alix säger:

Igår släpptes IOS 14.3 RC, så du kan vänta dig en uppdatering inom kort @mikaellq. Det blir väl skoj! :) 

Fniss, igår släppte Apple IOS 14.3 RC2. Så här stressigt var det aldrig förr med uppdateringar. Fast då fick det ta den tid det ville, nu ska allt bytas ut årligen. Punkt. :rolleyes:

 

https://www.macrumors.com/2020/12/10/apple-seeds-ios-14-3-rc-2-to-developers/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...