Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Fick i mig en kebabtalrik för en liten stund sedan på vägen hem.
Men portionen var ju GIGANTISK!
Det var med ett nödrop jag fick i mig alltihop.

Får hoppas nu att magen inte exploderar inatt! :w00t:

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, mikaellq säger:

Får hoppas nu att magen inte exploderar inatt! :w00t:

Blöja i vuxenstorlek?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50 minuter sedan, Alix säger:

Idag installerar jag High Sierra på min gamla Imac också. Treenigheten här hemma. ^_^ 

Var senaste OS möjlig att installera även på min gamla MacBook Pro från tidigt 2011. Duger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter av morgonen, funderar på en kaffe till och känner av oron i stackars magen fortfarande efter den gigantiska kebabtalriken igår kväll. Stark var den också. Hualigen. Burp! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Var senaste OS möjlig att installera även på min gamla MacBook Pro från tidigt 2011. Duger.

Idealisk för mig. Jag behöver ingenting av det som tillkom senare. ^_^ 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska strax på

??

-test. :hihihi:

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Ska strax på

??

-test. :hihihi:

Ko-applåd....? :mellow:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på MediaMarkt idag och kollade in nya Iphone 12-serien. Yngsta dottern var med och hon fick genast ont i huvudet av OLED-skärmen. Stackarn, hon älskar Iphone mer än allt annat, har en Xr idag. Kommer det att finnas LCD ens i framtiden?

  • Förvirrad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Var på MediaMarkt idag och kollade in nya Iphone 12-serien. Yngsta dottern var med och hon fick genast ont i huvudet av OLED-skärmen. Stackarn, hon älskar Iphone mer än allt annat, har en Xr idag. Kommer det att finnas LCD ens i framtiden?

Vad är det i OLED som påverkar så negativt då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Vad är det i OLED som påverkar så negativt då? :fundersam:

Det är det att skärmen tänds och släcks x antal gånger per minut. Olika många gånger beroende på ljusstyrkan. En del hjärnor registrerar ”flimrandet” och det ger hjärntrötthet. 1 av 10 upplever detta.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Det är det att skärmen tänds och släcks x antal gånger per minut. Olika många gånger beroende på ljusstyrkan. En del hjärnor registrerar ”flimrandet” och det ger hjärntrötthet. 1 av 10 upplever detta.

En av tio... lite slumpvis då som oled ole doff...:hihihi:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tycka att det borde ge affärsmässigt avtryck om en av tio inte kan använda sin nya Iphone. Eller, de kanske ignorerar det. Dottern var inne på det... ”Får väl sälja den om det blir för jobbigt...”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Man kan tycka att det borde ge affärsmässigt avtryck om en av tio inte kan använda sin nya Iphone. Eller, de kanske ignorerar det. Dottern var inne på det... ”Får väl sälja den om det blir för jobbigt...”

Hon får avgöra själv. Subjektivt. Inte så att hon far illa av det. Men annars, vad kan vara viktigare än hälsan och välbefinnandet?

Jag har själv inte provat OLED-skärm. Skulle inte förvåna mig ett dugg om även jag får huvudvärk som kan trotsa alla odds när det är till min nackdel. ? 

Nä, ska inte vara negativ nu. Måste såklart testa först. ?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Hon får avgöra själv. Subjektivt. Inte så att hon far illa av det. Men annars, vad kan vara viktigare än hälsan och välbefinnandet?

Jag har själv inte provat OLED-skärm. Skulle inte förvåna mig ett dugg om även jag får huvudvärk som kan trotsa alla odds när det är till min nackdel. ? 

Nä, ska inte vara negativ nu. Måste såklart testa först. ?

Jag vet inte om man kan fara illa av det, faktiskt, om man ignorerar det. Jag skulle inte chansa. Men jag är 55...
Chansen är förstås mycket stor att du klarar OLED utan problem. :crossfingers:
Väldigt fina telefoner, är det. ^_^ 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Var på MediaMarkt idag och kollade in nya Iphone 12-serien. Yngsta dottern var med och hon fick genast ont i huvudet av OLED-skärmen. Stackarn, hon älskar Iphone mer än allt annat, har en Xr idag. Kommer det att finnas LCD ens i framtiden?

Hur gillade du själv 12an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, ronny säger:

sista arbetsdagen idag

?️?️?️

Redigerad av ronny
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...