Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Axelman säger:

Hur man får en gitarr att låta som en ilsken humla. default_laugh.png.49a4cb26dbcaff93f7b8b17768155948.png

Ja, det är sanslöst. Och ändå framstår han som en drogad zombie i jämförelse med den här tjejen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Ja, det är sanslöst. Och ändå framstår han som en drogad zombie i jämförelse med den här tjejen.

 

 

Mja... jag tycker killen med gitarren låter mer som en humla. default_laugh.png.4bef7680ac90eb9c220a76ac337a1454.png Jagad av en ganska långsam hackspett. rofl.gif.1e0f40aada27f71ac7659d084e2c20e5.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, DittDatt säger:

Hans medvetande har ingen aning om vad som händer i slutet av armarna.

Så är det ofta för mig. I normal hastighet..... rofl.gif.cdb0009ddc56b6b94f066159c82d9197.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Mja... jag tycker killen med gitarren låter mer som en humla. default_laugh.png.4bef7680ac90eb9c220a76ac337a1454.png

Ja, kanske. Tjejen påminner mer om ett upprört getingbo eller myrstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Fniss, igår släppte Apple IOS 14.3 RC2. Så här stressigt var det aldrig förr med uppdateringar. Fast då fick det ta den tid det ville, nu ska allt bytas ut årligen. Punkt. :rolleyes:

 

https://www.macrumors.com/2020/12/10/apple-seeds-ios-14-3-rc-2-to-developers/

Ska bli kul på måndag i vilket fall.
Jag bryr mig inte SÅ mycket om nya funktioner som amerikanarna tycks göra utan ser mer fram emot många och ordentliga buggfixar.

Exempelvis Läggdags har varit ljudlös ett tag nu och orsakat försovningar. :superirriterad:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megasegt hos Apple igen. ? 

 

update.png

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Exempelvis Läggdags har varit ljudlös ett tag nu och orsakat försovningar.

Du har väl inga tider att passa ;)

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Du har väl inga tider att passa ;)

Jo det har jag. Har du? :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Megasegt hos Apple igen. ? 

 

update.png

Startade om min iMac och uppdateringen av Logic Pro gick på ett par sekunder, lite längre tid för installation. Buggar i Sir Bug tro? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Jo det har jag. Har du? :P 

Nope...ekonomiskt oberoende vet du :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Startade om min iMac och uppdateringen av Logic Pro gick på ett par sekunder, lite längre tid för installation. Buggar i Sir Bug tro? :fundersam:

Nä din internetuppkoppling suger ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, lappen71 säger:

Nä din internetuppkoppling suger ;) 

Allt annat rusar på med blixtens hastighet, till och med att besöka detta forum och motta den stora ynnesten i dina ständiga förolämpningar. Om verkligen ekonomiskt oberoende så borde du vara mer nöjd med livet än du verkar vara. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efi.thumb.jpg.2c6eb1f5ff016523b7c3c7a14140a351.jpg

 

Upptäckte idag att Apple har tagit bort Apple Hardware Test och Apple Diagnostics för min Mac mini, både det inbyggda och via internet (se bild). De har inte meddelat varför. Detta enligt Apples eget forum. Jag misstänker att detta beror på nyare Mac OS (med nyare firmware). Så jag kan inte kolla om hårdvaran brister, då jag inte kan stänga av datorn ordentligt. Bara att gilla läget.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Allt annat rusar på med blixtens hastighet, till och med att besöka detta forum och motta den stora ynnesten i dina ständiga förolämpningar. Om verkligen ekonomiskt oberoende så borde du vara mer nöjd med livet än du verkar vara. :P 

Oerhört nöjd med livet ??

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Oerhört nöjd med livet ??

En nöjd och lycklig människa, som i sund och balanserad, attackerar inte folk som en blodhund med rabies.

?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

En nöjd och lycklig människa, som i sund och balanserad, attackerar inte folk som en blodhund med rabies.

?

Var inte bitter nu och njut av livet. För det gör jag :) ?

 

IMG_2235.thumb.jpg.85f47a373ea3e3d95a741bda80eec16b.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Var inte bitter nu och njut av livet. För det gör jag :) ?

 

IMG_2235.thumb.jpg.85f47a373ea3e3d95a741bda80eec16b.jpg

Jag är inte ett dugg bitter över något som tycker, med viss förvåning, att livet serverat mig mycket gott de senaste antalet åren och på sätt som också betyder något.
Ditt beteende förbryllar dock.

Skål på dig hursomhelst, även om jag själv är som vanligt helt nykter. ?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Ditt beteende förbryllar dock

Du ska inte oroa dig :)

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-06-25 00:10, lappen71 säger:

Lägg på minst 5 grader plus skyddskläder så har du mitt jobb :)

 

4 timmar sedan, lappen71 säger:

Nope...ekonomiskt oberoende vet du :) 

Det bör ju vara ett välförtjänt oberoende med tanke på att du svettats ihop det i varma skyddskläder. Normalt får man ju knegarlöner som knappt räcker till villa-volvo-vovve för den typen av arbete. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, DittDatt säger:

 

Det bör ju vara ett välförtjänt oberoende med tanke på att du svettats ihop det i varma skyddskläder. Normalt får man ju knegarlöner som knappt räcker till villa-volvo-vovve för den typen av arbete. :borstatanderna:

Jag jobbar för rekreation ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-10 22:22, DittDatt säger:

Ja, jag håller med. Musiken är inte mycket att hänga i julgranen, men det är ett bra exempel på vad man kallar muskelminne inom musiken. I slutet är ju tonerna knappt urskiljbara för örat, men kör man i slowmotion hör man att han träffar varje ton rätt. Kanske tio träffar i sekunden, perfekt synkroniserade mellan båda händerna. Hans medvetande har ingen aning om vad som händer i slutet av armarna.

Ungefär som när man postar inlägg på nätet.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion 

Ha en jätteskön dag framför TVn Ronny! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, mikaellq säger:

Ha en jätteskön dag framför TVn Ronny! hello.gif

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kliat mig i huvudet i några veckor över hur covid kan slå till så hårt igen. Den dog ju nästan ut i somras. Min spaning som verkar stödjas av vissa artiklar gör gällande att uv-c strålning dödar virus. Så jag gissar att en stor anledning att covid gick ner i somras och återvänder så starkt är just uv-strålningen. Hittade denna artikel som pekar åt det hållet.

https://www.svt.se/vader/virus-och-uv-stralning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...