Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

7 minuter sedan, DittDatt säger:

 

Du måste ju vara forumets roligaste medlem. Visst finns det ett par andra som kan vara lite roliga också, men du torde vara ohotad kung. :respekt:

Så jag har jobbat förgäves i alla dessa år........:cry:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Så jag har jobbat förgäves i alla dessa år........:cry:

Sorry! There can only be one...[*bioreklamröst*]  Men det är ju inte över än. Kämpa på!

 

(men du ligger nog på en nobel andraplats...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, DittDatt säger:

Sorry! There can only be one...[*bioreklamröst*]  Men det är ju inte över än. Kämpa på!

 

(men du ligger nog på en nobel andraplats...)

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor är ingen tävling utan ett sinnestillstånd, det goda humöret och det kan alla ha. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta ständiga gnisslandet gick mig på nerverna till slut.
Men inget som inte kan lösas med lite cykelolja precis som med dörren in i rummet.
Ljuvligt tyst nu när jag gungar bekvämt på stolen. ^_^ 

 

IMG_6010.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag försökt jobba och pusta ut efter en intensiv förra vecka. 

- Jag har flyttat 15 mil, det vart kaos med flyttfirman tyvärr. De hade för liten bil så det blev extra vändor, brast i kommunikationen, höll inte avtalat pris för flytten tog längre tid än de beräknat, och så var de fumliga och ovarsamma med grejerna, drog tunga möbler på nylagd parkett istället för att använda filt/matta under... De skulle städa och hämta det kvarvarande, men det skulle innebära 11 000 kr mer totalt än det pris vi sagt för en totallösning. Känner mig lurad. Är så besviken. 

Så jag fimpade dem och min flickvän klev in och ringde några samtal till sitt nätverk av invandrare från Östeuropa (hon är själv från Polen) och de gjorde en fantastisk flyttstädning och så hämtar de det som flyttfirman lämnat kvar. Så det slutar bra, men vilken stress och press... 

Kaos i nya huset med bredbandet. Fungerar inte. Kollar med Telia/Halebop, allting ser rätt ut från deras sida. Jag kollar fiberboxen, den lyser som den ska. Hittar inget fel. Kollar med internetleverantören igen, de hittar inget fel igen. Jag kollar fiberboxen och följer kablarna... Huset har fyra nätverksuttag och fyra kablar in, de låg i en enda röra och ingen av dem var inkopplad! Det var felet. Det behövs en switch plus RJ45 kontakter på kablarna. Suck! Jag har stoppat in min Airport Express i elskåpet vid fiberboxen, den är för tjock för att stänga skåpluckan men det får fungera som en nödlösning tills jag får hit en switch... Nu har jag 100/100 bredband iaf. 

Värmen i huset strular tyvärr. Nytt system, återluftningspanna med golvvärme, men får bara upp 18-18,5 grader. Jag vill ha 20 för komfortvärme iaf... Det kan vara att det behöver luftas och fyllas på vatten i det vattenburna systemet, eller så är det en inställning i servicemenyn. Det ska också fixas. 


Känns iaf skönt vara på plats i ett nytt boende, betydligt närmare min flickvän. :) Nu har jag knappt 9 mil mot 24 mil förut och vi kan åka med T-bana och pendel till varandra istället för SJ tåg. :)

Är trött efter intensiv vecka, men djupt tacksam för all hjälp jag fick och nu ska gamla huset säljas. Framtiden ser bra ut. :)




 

Redigerad av Raphael
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Raphael säger:

Känns iaf skönt vara på plats i ett nytt boende, betydligt närmare min flickvän. :) Nu har jag knappt 9 mil mot 24 mil förut och vi kan åka med T-bana och pendel till varandra istället för SJ tåg. :)

Underbart! Kärleken ska segra. :bultandehjarta: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med nya boendet trots strulet och besvären det medförde.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Är trött efter intensiv vecka, men djupt tacksam för all hjälp jag fick och nu ska gamla huset säljas. Framtiden ser bra ut. :)

Man brukar ju säga att flytt är en av de stora livskriserna, efter skilsmässa och dödsfall i familjen. Desto skönare när man väl har landat och fått ordning på sina grejor igen. Själv är jag så gammal och trött att jag nästan hellre donerar en njure än flyttar en gång till.

  • Haha 2
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompis P säger att han funderar på att flytta.

Kompis C säger blixtsnabbt: "P, den helgen du flyttar är jag upptagen!"

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Kompis P säger att han funderar på att flytta.

Kompis C säger blixtsnabbt: "P, den helgen du flyttar är jag upptagen!"

Aha! Du har en "kompis" PC! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Raphael säger:

Idag har jag försökt jobba och pusta ut efter en intensiv förra vecka. 

- Jag har flyttat 15 mil, det vart kaos med flyttfirman tyvärr. De hade för liten bil så det blev extra vändor, brast i kommunikationen, höll inte avtalat pris för flytten tog längre tid än de beräknat, och så var de fumliga och ovarsamma med grejerna, drog tunga möbler på nylagd parkett istället för att använda filt/matta under... De skulle städa och hämta det kvarvarande, men det skulle innebära 11 000 kr mer totalt än det pris vi sagt för en totallösning. Känner mig lurad. Är så besviken. 

Så jag fimpade dem och min flickvän klev in och ringde några samtal till sitt nätverk av invandrare från Östeuropa (hon är själv från Polen) och de gjorde en fantastisk flyttstädning och så hämtar de det som flyttfirman lämnat kvar. Så det slutar bra, men vilken stress och press... 

Kaos i nya huset med bredbandet. Fungerar inte. Kollar med Telia/Halebop, allting ser rätt ut från deras sida. Jag kollar fiberboxen, den lyser som den ska. Hittar inget fel. Kollar med internetleverantören igen, de hittar inget fel igen. Jag kollar fiberboxen och följer kablarna... Huset har fyra nätverksuttag och fyra kablar in, de låg i en enda röra och ingen av dem var inkopplad! Det var felet. Det behövs en switch plus RJ45 kontakter på kablarna. Suck! Jag har stoppat in min Airport Express i elskåpet vid fiberboxen, den är för tjock för att stänga skåpluckan men det får fungera som en nödlösning tills jag får hit en switch... Nu har jag 100/100 bredband iaf. 

Värmen i huset strular tyvärr. Nytt system, återluftningspanna med golvvärme, men får bara upp 18-18,5 grader. Jag vill ha 20 för komfortvärme iaf... Det kan vara att det behöver luftas och fyllas på vatten i det vattenburna systemet, eller så är det en inställning i servicemenyn. Det ska också fixas. 


Känns iaf skönt vara på plats i ett nytt boende, betydligt närmare min flickvän. :) Nu har jag knappt 9 mil mot 24 mil förut och vi kan åka med T-bana och pendel till varandra istället för SJ tåg. :)

Är trött efter intensiv vecka, men djupt tacksam för all hjälp jag fick och nu ska gamla huset säljas. Framtiden ser bra ut. :)




 

När jag hade läst det fetmarkerade hade min hjärna rusat i förväg och läst en helt annan, kanske lite fördomsfull, men definitivt våldsam, lösning på ditt problem.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gläds åt att den virtuella turistguiden till Universum äntligen går att köra i i min Mac.

Celestia. Istället för att zooma in med teleskop flyger man dit istället.

 

 

Mars.png

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

När jag hade läst det fetmarkerade hade min hjärna rusat i förväg och läst en helt annan, kanske lite fördomsfull, men definitivt våldsam, lösning på ditt problem.

Haha... Fördomar. :) De nya flyttarna var supertrevliga, snälla och professionella grabbar från Ryssland (min flickvän talar flytande ryska, det hjälpte nog förhandlingarna). Otroligt hjälpsamma och vänliga. Fd elitidrottare, kom till Sverige för några år sedan. Fantastiska "no problem, we solve it" människor. :) Och de som hjälpte till med städningen - 6 timmar, 4 personer (inklusive mig, men jag sopade mest bara källaren och garaget och plockade undan där) på ett hus med 123 kvm - var hennes kompisar från samma lilla stad i Östra Polen. Helt underbara människor. 
 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

127862524_4851633948212515_3984805941826896486_n.jpg

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och frun visade negativt för fjärde coronatestgången.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom underfund med att det går att söka i mitt Musik-bibliotek efter "köpt" som har blivit förvånande stort med åren. De som jag garanterat gillar, därför perfekt att skapa en smart spellista för att sedan spela upp slumpmässigt.

Det tog dock en stund att räkna ut därför att jag tycker att Apple kan vara lite väl minimalistisk i sin design. Det var dock bara att högerklicka på rubriken "Spellistor". :nerd:

 

music.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dröjer nog länge innan det blir större ansamling av körsångare..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Kommer ihåg den här hitlåten med henne:

 

 

Inget jag känner igen, men av videon att döma ca sent 80-tal.

(Nu sjöngs det I'm in change, det känner jag igen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...