Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, Axelman säger:

For till det bästa stället här

Runn-around? :) 

 

Jag har också varit ute, men stolpade omkring bland nedramlande blöta lovikkavantar. ❄️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Runn-around? :) 

 

Jag har också varit ute, men stolpade omkring bland nedramlande blöta lovikkavantar. ❄️

Its called Roxnäs udde.

Skärmavbild 2020-12-08 kl. 14.12.11.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Aha, längst ut på den där smala halvön, eller? Häftigt.

Faluns kanske bästa badplats. Ingen bebyggelse bara sand och tallar. Platsen alla vill köpa för att bygga sig en herrgård. Men den är inte till salu. Tack och lov!!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Faluns kanske bästa badplats. Ingen bebyggelse bara sand och tallar. Platsen alla vill köpa för att bygga sig en herrgård. Men den är inte till salu. Tack och lov!!

Tja, ger man bara Centern ett lillfinger så lär de ha upphävt strandskyddet snart. Samtidigt som de ser till att behålla statsbidragen för enskilda vägar till stränderna... :P ;) 

Skämt åsido så har du en pärla där. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt trådlösa Magic Keyboard som hade hela 16% batteri kvar och hade säkert räckt i ett par veckor till men laddar den nu ändå. Kan ju användas samtidigt som den laddas i motsats till musen som jag fick panikladda nyss som var nere på 2%.

 

Tangentbordet lär laddas fullt nu under kvällen för första gången sedan 5 oktober då jag fick hem min iMac, medan musen får laddas fullt över natten för andra eller tredje gången sedan start.

IMG_6052.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Mitt trådlösa Magic Keyboard som hade hela 16% batteri kvar och hade säkert räckt i ett par veckor till men laddar den nu ändå. Kan ju användas samtidigt som den laddas i motsats till musen som jag fick panikladda nyss som var nere på 2%.

 

Tangentbordet lär laddas fullt nu under kvällen för första gången sedan 5 oktober då jag fick hem min iMac, medan musen får laddas fullt över natten för andra eller tredje gången sedan start.

IMG_6052.jpeg

Funkar tangentbordet utan blåtand när det är inkopplat med kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Funkar tangentbordet utan blåtand när det är inkopplat med kabel?

Jag vet faktiskt inte hur jag ska ta reda på det annat än att titta i inställningar:Bluetooth.
Ser ut som att tangentbordet fortfarande är anslutet via blåtanden.
Jag tror att den by design förutsätter blåtand, även när den laddas.


PS. TVn är inte min. Har inte ägt nån TV på säkert 15 år. Minst. DS.

 

Skärmavbild 2020-12-08 kl. 17.52.52.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan fundering är vad göra om blåtand av någon anledning slås av, av en olyckshändelse, slarv, tekniskt fel, vad som helst. Varken tangentbord eller mus funkar ju utan blåtand. :fundersam:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag vet faktiskt inte hur jag ska ta reda på det

Lättast är väl att stänga av blåtand och pröva att skriva ändå.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

En annan fundering är vad göra om blåtand av någon anledning slås av, av en olyckshändelse, slarv, tekniskt fel, vad som helst. Varken tangentbord eller mus funkar ju utan blåtand. :fundersam:

Jag har trådade tangentbord och trådade möss tillgängliga. Även så PC-varianter.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har trådade tangentbord och trådade möss tillgängliga. Även så PC-varianter.

Jag testade att koppla bort tangentbordet från blåtand och fungerade ändå genom USB.
Jag har även kommit på en sak Siri äntligen kan bli till nytta med, aktivera blåtand! :D 

"Hej Siri aktivera bluetooth!"

 

Siri.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Pocahontas säger:

Har löpande i flera år, och lånet är inte så stort, så jag ligger kvar på löpande..  1,68%

 

Det huset med den tomten och läget lär väl ha ett bra värde också så då är inte räntan så illa.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag testade att koppla bort tangentbordet från blåtand och fungerade ändå genom USB.
Jag har även kommit på en sak Siri äntligen kan bli till nytta med, aktivera blåtand! :D 

"Hej Siri aktivera bluetooth!"

 

Siri.png

"Hej Siri, sudo rm -rf /"

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple lanserade idag sina första par hörlurar som inte är Beats-märkta och de ser verkligen bra ut. Det kan inte förnekas att AirPods Max är fyllda med funktioner, spola med Apples varumärkesdesign (som en sydd “L” så att du vet vilken sida är vilken), och låter säkert lika bra som de bästa trådlösa hörlurarna från Sony, Bose och Takter.
Men för $ 549 är det svårt att se på AirPods Pro Max som något annat än ett missat tillfälle. Vi visste att de inte skulle bli billiga, men AirPods Max är hundratals fler än deras närmaste konkurrent och anländer ganska sent till spelet med funktioner som vi har sett och hört tidigare. De har samma Adaptive EQ, Active Noise Cancellation, Transparency-läge och rumsligt ljud som finns på AirPods Pro, tillsammans med H1-chipet, Apple Watch Digital Crown och iPad Airs färger.
Tillsammans med färger kommer Apples oklanderliga design, som "en andningsbar stickad mesh-baldakin", pannband i rostfritt stål och "en revolutionerande mekanism som balanserar och fördelar öronkoppens tryck, och gör det möjligt att självständigt vrida och rotera för att passa de unika konturerna hos en användares huvud." Kopparna själva är ganska stora men överraskande innehåller de inte en präglad Apple-logotyp så de är väldigt rena.
De är också ganska tunga. Medan 13,6 uns kanske inte verkar mycket, är det betydligt tyngre än Bose Noise Cancelling Headphones 700 (8.3 ounces), Sonys WH-1000XM3 (8.99 ounces) och Beats Studio 3 (9.2 ounces). Apple säger att huvudbandet "är gjord för att fördela vikt och minska tryck på huvudet", men när du lägger något på huvudet betyder varje uns.

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Apple lanserade idag sina första par hörlurar som inte är Beats-märkta och de ser verkligen bra ut. Det kan inte förnekas att AirPods Max är fyllda med funktioner, spola med Apples varumärkesdesign (som en sydd “L” så att du vet vilken sida är vilken), och låter säkert lika bra som de bästa trådlösa hörlurarna från Sony, Bose och Takter.
Men för $ 549 är det svårt att se på AirPods Pro Max som något annat än ett missat tillfälle. Vi visste att de inte skulle bli billiga, men AirPods Max är hundratals fler än deras närmaste konkurrent och anländer ganska sent till spelet med funktioner som vi har sett och hört tidigare. De har samma Adaptive EQ, Active Noise Cancellation, Transparency-läge och rumsligt ljud som finns på AirPods Pro, tillsammans med H1-chipet, Apple Watch Digital Crown och iPad Airs färger.
Tillsammans med färger kommer Apples oklanderliga design, som "en andningsbar stickad mesh-baldakin", pannband i rostfritt stål och "en revolutionerande mekanism som balanserar och fördelar öronkoppens tryck, och gör det möjligt att självständigt vrida och rotera för att passa de unika konturerna hos en användares huvud." Kopparna själva är ganska stora men överraskande innehåller de inte en präglad Apple-logotyp så de är väldigt rena.

De är också ganska tunga. Medan 13,6 uns kanske inte verkar mycket, är det betydligt tyngre än Bose Noise Cancelling Headphones 700 (8.3 ounces), Sonys WH-1000XM3 (8.99 ounces) och Beats Studio 3 (9.2 ounces). Apple säger att huvudbandet "är gjord för att fördela vikt och minska tryck på huvudet", men när du lägger något på huvudet betyder varje uns.

 

Var har du hittat det omdömet då Ronny?

Hos PC för alla? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

 

Ett osynligt svar? ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, ronny säger:

så det var julklappen som Apple pratade om

Men jag är nyfiken på var du hittade den recensionen. Kan inte hitta den när jag söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Men jag är nyfiken på var du hittade den recensionen. Kan inte hitta den när jag söker.

Ronny länkade ju till det icke Google-översatta amerikanska originalet. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Var har du hittat det omdömet då Ronny?

Hos PC för alla? :hihihi:

Det viktiga är vad som skrivs, inte vem som skriver det.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag till optikern och se till att jag ser bättre ut. :) 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

Idag ska jag till optikern och se till att jag ser bättre ut. :) 

Jag borde göra detsamma, för ögonens skull, men avvaktar på grund av coronatider. Dock tvingas jag inom kort gå till tandläkaren, annars riskerar jag att bli av med frisktandvårdsförsäkringen. Bara en koll. Där har de inte tänkt till riktigt. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dag som alla andra senaste tiden. Inne på fjärde veckan sjukskriven (och driver hustrun som jobbar hemifrån till vansinne...:tarskratt:). Börjar må bättre och kunde igår för första gången sedan jag blev sjuk gå uppför trappan till övervåningen utan att bli andfådd! Tyvärr är tröttheten fortfarande största problemet. Inte så att jag är "sova-trött" utan det är att skallen inte hänger med mer än en kort stund sedan är det till att vila. Blir trött i huvudet, ansträngd i ögonen och får huvudvärk om jag inte vilar. 

 

Försöker komma ut för att få frisk luft dagligen så det har blivit en stilla promenad till brevlådan (8-10m enkel väg) och ner till sopkärlen (50m enkel väg) och har efter det varit tämligen slut, men de sista dagarna har jag kunna öka på lite så nu kommer jag runt halva samfälligheten här utan att vara helt slut. Det känns bra.

 

Hoppas på att kunna börja jobba med lite kontorsarbete några timmar om dagen från och med måndag om jag mår tillräckligt bra men det återstår att se. Börjar bli galet rastlös nu...

  • Rösta upp 2
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...