Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sovschemat funkade denna morgon, även snooze!, efter att ha helt enkelt raderat det kompletta schemat i appen Hälsa och sedan skapat nytt såklart. Yezzz!!! :) ?

❤️

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev tvungen att beställa urfaspett och klyftpotatis för avhämtning hos greken. Det är så gott! Cyklar dit på fyra minuter. Bor centralt!

...

Apropå centralt så rusar huspriserna här. Kåken har ökat med 300 loppor på 18 månader enligt min prisbevakare. Rik som ett troll men inte mycket kontant.....  

default_laugh.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Axelman säger:

Blev tvungen att beställa urfaspett och klyftpotatis för avhämtning hos greken. Det är så gott! Cyklar dit på fyra minuter. Bor centralt!

...

Apropå centralt så rusar huspriserna här. Kåken har ökat med 300 loppor på 18 månader enligt min prisbevakare. Rik som ett troll men inte mycket kontant.....  

default_laugh.png

Bara att låna upp och spendera pengarna :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, lappen71 säger:

Bara att låna upp och spendera pengarna :) 

Funkarnte sådå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Funkarnte sådå.

Jodå det fungerar. Jag ringde banken och berättade att jag vill låna upp för att köpa en bil. Inga problem. Nästan så att dom kastade pengarna efter mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, lappen71 säger:

Jodå det fungerar. Jag ringde banken och berättade att jag vill låna upp för att köpa en bil. Inga problem. Nästan så att dom kastade pengarna efter mig ?

Visst kan jag låna. Det är inte där det sitter. Det ska betalas tillbaka och jag vill äta annat än blodpudding och vitkål. LaieA_021.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Visst kan jag låna. Det är inte där det sitter. Det ska betalas tillbaka och jag vill äta annat än blodpudding och vitkål. LaieA_021.gif

Det gör man när man säljer. Säljer man inte innan man dör så sköts det om av andra ? 

 

Allvarligt när jag tog lån på lägenheten så hade den stigit 900 000kr på 5-6 år. 
Istället för att använda pengarna när och om jag sålde lägenheten ville jag utnyttja dom direkt. Räknade på det och månadskostnaden ökade med ynka 500kr/mån så valet var enkelt. 
När jag nu ändå sålde den hade värdet ökat med 100 000kr till och jag betalade av lånet. Hade inte den stora värdeökning skett hade jag aldrig gjort det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Det gör man när man säljer. Säljer man inte innan man dör så sköts det om av andra ? 

 

Allvarligt när jag tog lån på lägenheten så hade den stigit 900 000kr på 5-6 år. 
Istället för att använda pengarna när och om jag sålde lägenheten ville jag utnyttja dom direkt. Räknade på det och månadskostnaden ökade med ynka 500kr/mån så valet var enkelt. 
När jag nu ändå sålde den hade värdet ökat med 100 000kr till och jag betalade av lånet. Hade inte den stora värdeökning skett hade jag aldrig gjort det. 

Budget, Lappen, BUDGET. Inte låna och spring och hoppas på det bästa. default_laugh.png.3812cefc492f125df8bbacf2973a943a.png Om mindre än tio år ska vi leva på pension. Det innebär minst 10 lakan mindre i månaden. Det måste vi ta höjd för nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Budget, Lappen, BUDGET. Inte låna och spring och hoppas på det bästa. default_laugh.png.3812cefc492f125df8bbacf2973a943a.png Om mindre än tio år ska vi leva på pension. Det innebär minst 10 lakan mindre i månaden. Det måste vi ta höjd för nu. 

Det gjorde jag inte heller utan jag hade en budget som var uträknad på den faktiska värdeökningen. Nu är den lägenheten såld och vinsten investerad i den nya som till dags datum på 5år ökat 600 000kr i värde. Det enda jag lånat upp på den är renoveringar för att öka värdet. 

Jag började privatspara till pensionen när jag var 25år gammal så jag kommer "bara" få 4000kr mindre i pension än vad jag får i lön så jag känner ingen oro. Skulle det knipa så är det bara att sälja lägenheten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Det gjorde jag inte heller utan jag hade en budget som var uträknad på den faktiska värdeökningen. Nu är den lägenheten såld och vinsten investerad i den nya som till dags datum på 5år ökat 600 000kr i värde. Det enda jag lånat upp på den är renoveringar för att öka värdet. 

Jag började privatspara till pensionen när jag var 25år gammal så jag kommer "bara" få 4000kr mindre i pension än vad jag får i lön så jag känner ingen oro. Skulle det knipa så är det bara att sälja lägenheten :)

Lånade en halv mille i fjol och byggde en hel del. Ligger på mitt max nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Lånade en halv mille i fjol och byggde en hel del. Ligger på mitt max nu.

Ok det visste jag inte men jag antar att det var för att renovera och med det öka värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Ok det visste jag inte men jag antar att det var för att renovera och med det öka värdet.

Byggt, uthus, uterum och carport. Nu står lägenhet i källaren på tur. Pengarna flyyyyger i väg...:cry:.. 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Byggt, uthus, uterum och carport. Nu står lägenhet i källaren på tur. Pengarna flyyyyger i väg...:cry:.. 

Lägenhet i källaren=Hyresintäkter :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Lägenhet i källaren=Hyresintäkter :)  

Exakt. Hoppet för fattiga pensionärer.....:donjuan:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Idag har jag varit hos folktandvården och förnyat frisktandvårdsavtalet. 100 spänn dyrare i månaden. Värt ändå.

Jag blev av med min tandläkarskräck för flera decennier sedan. Numera är det bara plånboken som lider, jag själv känner att jag får ut livskvalitet ur denna investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Axelman säger:

Orkar man se den? :cry:

Absolut, fin skildring om familjer som drabbats men gjord med kärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

Inget att bry sig om m.a.o

393FCAB3-C18B-4C73-A33C-06AE86EE2D78.jpeg

Jag gör det inte. Har ständig kontakt med Krisinformation men bara om mitt landskap, Västra Götaland. Nästan helt tyst. Ljuvligt! Bara detta meningslösa sms.... :rolleyes:

 

Nej inget att bry sig om Ronny. Fortsätt vara försiktig som du brukar...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag vilar jag efter att ha varit på akuten i helgen. Jag har ramlat och slagit i knäet. 
Knäet vreds ur led och är helt uppsvullet. En broskbit lossnade och jag väntar på remiss till magnetröntgen och eventuell operation. Går med kryckor, smärtstillande och är helt ur form. Vilar... 

  • Ledsen 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Raphael säger:

Idag vilar jag efter att ha varit på akuten i helgen. Jag har ramlat och slagit i knäet. 
Knäet vreds ur led och är helt uppsvullet. En broskbit lossnade och jag väntar på remiss till magnetröntgen och eventuell operation. Går med kryckor, smärtstillande och är helt ur form. Vilar... 

Trist att höra. Krya på dig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Raphael säger:

Idag vilar jag efter att ha varit på akuten i helgen. Jag har ramlat och slagit i knäet. 
Knäet vreds ur led och är helt uppsvullet. En broskbit lossnade och jag väntar på remiss till magnetröntgen och eventuell operation. Går med kryckor, smärtstillande och är helt ur form. Vilar... 

Det är tur att man har två knän (så att man kan linka mha av det andra)! Krya på dig. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Raphael säger:

Idag vilar jag efter att ha varit på akuten i helgen. Jag har ramlat och slagit i knäet. 
Knäet vreds ur led och är helt uppsvullet. En broskbit lossnade och jag väntar på remiss till magnetröntgen och eventuell operation. Går med kryckor, smärtstillande och är helt ur form. Vilar... 

Vilken mardröm... Fy fasiken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerar High Sierra mha http://dosdude1.com/highsierra/ på min MacBook Pro. Allt funkar fint, men sedan skiter det sig när Apples säkerhetsuppdateringar ska installeras. Synd att Apple inte har jobbat in dessa i High Sierra-installationsfilen man laddar ned. De har jobbat in alla tom 2020-004, men inte de två sista. Nåja, jag får klara mig utan dem, och kanske de jobbas in i framtiden, vem vet. ¯\_(ツ)_/¯

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-12-14 12:53, Axelman säger:

Exakt. Hoppet för fattiga pensionärer.....:donjuan:

... och jag som läste först ”hoppas på fattiga pensionärer”

 

då räcker det inte med 10 st för att tjäna in hyran 1 dag

du får nog söka för 1000 ? platser i källaren  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...