Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Alix säger:

Skulle Missing Pipel dra i gång något vet vi var vi ska leta.

Jo det var ju DÄRFÖR jag berättade det.............:fane:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket skit det finns..

 

I förra veckan (lördags) ville ordföranden i vår biodlarförening ha med mig som rösträknare i ett digitalt årsmöte..

Ja det var bara ordföranden, sekreteraren, och två rösträknare..  inkl mig

Så jag ställde upp och frågade hur det skulle gå till, aldrig varit med om det innan..

Vi ska använda "Zoom"  sa han... jaja, får väl tanka ner det då och se vad det är.. Sagt och gjort, och det fungerade bra, höll på i en halvtimma.. 

Idag kom ett "utpressningsbrev, att jag blivit hackad och bla bla, skicka bitcoin ..

Så trött man blir, slängde mailet allt som jag kunde hitta som tillhörde "Zoom"  

Önskar man kunde skicka  digitala brevbomber tillbaka till avsändaren. :devil:

  • Rösta upp 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

Idag kom ett "utpressningsbrev, att jag blivit hackad och bla bla, skicka bitcoin ..

Så trött man blir, slängde mailet allt som jag kunde hitta som tillhörde "Zoom"  

Önskar man kunde skicka  digitala brevbomber tillbaka till avsändaren. :devil:

Virus, Poca, ge dem virus. :w00t:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åter från underjorden. Inga Message people behövs.... :)

Redigerad av Axelman
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Inga Massage people behövs.... :)

Säkert? Behövs kanske i morgon. ;) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag hittat rätt teknik att placera AirPods Pro i öronen genom att placera dem bekvämt där och trycka ner och in.

 

Jag luras till att tro att de inte sitter rätt och kanske till och med är påväg att tappa dem. Verkligheten är att de sitter så fantastiskt bekvämt. :wub:

 

EDIT: Sitter en bit bort från min vän som pratar hela tiden medan jag vill lyssna på internet radio. Transparens-läget är guld som fortfarande filtrerar bort oljud inifrån och jag kan fortfarande höra vad hon säger klart & tydligt. 

 

B748C908-473C-4C44-9BA0-EF7B6F08C769.jpeg

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-11-28 kl. 19.04.02.jpg

  • Haha 3
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Stereotypen säger:

Bor du i Borås.......:chock:

I gangsterstaden, ja. Med de sjukt spendersamma politikerna. Ingen höjdare. Men jag ska härifrån, jag lovar. Nu när barnen har flyttat från kommunen (de vill aldrig åter)... :whistling:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Idag ska jag (nästan) inte göra någonting.

Det gjorde jag igår också, men blev inte klar.

Ha, skönt!

Det fick mig att tänka på en lite rolig låt med Seasick Steve, Started out with Nothing (and I still got most of it left)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

I gangsterstaden, ja. Med de sjukt spendersamma politikerna. Ingen höjdare. Men jag ska härifrån, jag lovar. Nu när barnen har flyttat från kommunen (de vill aldrig åter)... :whistling:

Jag har aldrig upplevt Borås så som spenderat en respektabel del av min ungdom (vin, kvinnor & sång) i Borås. En del av mitt kulturella uppvaknande har även det mycket Borås att tacka för.
Att det idag spårat ur är inte bara Borås politiks fel utan hela nationens beslutsfattande som lett till detta förfall. Det är i städerna det naturligt märks först och värst. Se på Göteborg till exempel. Malmö.

Kriget kommer sist till de mindre samhällena, Ta tillflykten dit. Kanske Ulricehamn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borås - kan väl inte vara någon gangsterstad??

 

Ni har ju Pinocchio som helgon/beskyddare........

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har aldrig upplevt Borås så som spenderat en respektabel del av min ungdom (vin, kvinnor & sång) i Borås. En del av mitt kulturella uppvaknande har även det mycket Borås att tacka för.
Att det idag spårat ur är inte bara Borås politiks fel utan hela nationens beslutsfattande som lett till detta förfall. Det är i städerna det naturligt märks först och värst. Se på Göteborg till exempel. Malmö.

Kriget kommer sist till de mindre samhällena, Ta tillflykten dit. Kanske Ulricehamn?

Marbäck i så fall. Där är fint. Men jag har inte bråttom, det får ge sig med tiden. Jag kanske träffar en kvinna som behöver en händig karl i huset någonstans. Behöver inte vara i Sverige...

 

9 minuter sedan, Stereotypen säger:

Borås - kan väl inte vara någon gangsterstad??

 

Ni har ju Pinocchio som helgon/beskyddare........

?

Borås är den enda kommunen utanför de tre storstäderna som har två särskilt utsatta områden, enligt polisen. Där huserar två gäng som mördar, knivar, misshandlar, rånar, langar, et c. Pinocchios näsa tyder på brutna löften när det gäller lugnet i kommunen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, SirKnasen säger:

Ha, skönt!

Det fick mig att tänka på en lite rolig låt med Seasick Steve, Started out with Nothing (and I still got most of it left)

Seasick Steve är grym!:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag tror att jag hittat rätt teknik att placera AirPods Pro i öronen genom att placera dem bekvämt där och trycka ner och in.

 

Jag luras till att tro att de inte sitter rätt och kanske till och med är påväg att tappa dem. Verkligheten är att de sitter så fantastiskt bekvämt. :wub:

 

EDIT: Sitter en bit bort från min vän som pratar hela tiden medan jag vill lyssna på internet radio. Transparens-läget är guld som fortfarande filtrerar bort oljud inifrån och jag kan fortfarande höra vad hon säger klart & tydligt. 

 

B748C908-473C-4C44-9BA0-EF7B6F08C769.jpeg

Du slipper höra de inre rösterna?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Du slipper höra de inre rösterna?

Jag glömde medicinen igår men de snillrika ingenjörerna hos Apple kan man alltid lita på. Helt tyst! Bara skön musik!

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, SirKnasen säger:

Som f-n!!! ?

 

What!? :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion!

Ha en skön dag framför TVn! hello.gif

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat på Fireball i Apple TV 

jäklar så intressant...

 

Vi är alla skapta av stjärnstoft....

 

 

Skärmavbild 2020-11-29 kl. 15.42.18.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kollat på Fireball i Apple TV 

jäklar så intressant...

 

Vi är alla skapta av stjärnstoft....

 

 

Skärmavbild 2020-11-29 kl. 15.42.18.jpg

Väldigt bra. Något speciellt med hans röst som gör det mer intressant. 
Lite kul att han var med i The Mandalorian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-11-28 09:44, Telly82 säger:

Idag ska jag (nästan) inte göra någonting.

Det gjorde jag igår också, men blev inte klar.

 

2020-11-28 15:48, Telly82 säger:

Säkert? Behövs kanske i morgon. ;) 

Du måste ju vara forumets roligaste medlem. Visst finns det ett par andra som kan vara lite roliga också, men du torde vara ohotad kung. :respekt:

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...