Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Åh, ett MacAlly-tangentbord. :ThumbsUp: Har kvar min gamla USB-bug från dem. Den var rätt bra. Eller om det var en från Keyspan. De såg rätt lika ut.

 

Mitt gamla Apple-tangentbord (Apple Pro), som ser liknande ut... Skulle göra rent det, men det är attans svårt att få tag på en insexnyckel till den. 1.4mm skall det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams
Postad (redigerade)

Mitt gamla Apple-tangentbord (Apple Pro), som ser liknande ut... Skulle göra rent det, men det är attans svårt att få tag på en insexnyckel till den. 1.4mm skall det vara.

3D skrivare! ;)

 

(Modell CNC fräs då alltså)

Redigerad av Ollie Williams
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3D skrivare! ;)

 

(Modell CNC fräs då alltså)

:D Nä, men man kanske kunde anstränga sig och leta lite mer. Man kan ju alltid limma på en annan och sen sätta i andra skruvar i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbete och politik. Nu rast & vila innan bingen kallar.

 

post-5952-0-05693200-1462821914.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kronblom visste var han passade bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite glad idag... I min (numer nästan tomma) hög med kort/gamla foton, hittade jag ett par st jag trodde jag hade rensat ur. :yeahbaby: Skall nog skanna in dem och se om det går att göra vettiga kopior av. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sparar alla foton. Hittade ett på min pappa från slutet av 80-talet där han jobbar med sin Atari 520 ST. Äpplet faller inte långt från päronträdet... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sparar alla foton. Hittade ett på min pappa från slutet av 80-talet där han jobbar med sin Atari 520 ST. Äpplet faller inte långt från päronträdet... ^_^

Det har jag alltid gjort med, men jag gjorde en ordentlig utrensning häromåret, och några xtra efter det. Från 6-8 fulla album från det man fick sin första kamera till <100st kvar. Men sen när man röjjer - det är inte bara kort som ryker då, utan “det mesta”. På ett sätt lite synd, men samtidigt en ganska befriande känsla. Men idag är det ingen utrensning, för jag är inte på det humöret, och skulle man börja röjja nu så skulle man bara ta en massa felbeslut då. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

10 Maj var det förmodligen lika varmt som det ska bli idag.

 

Tog denna bilden då.

post-113-0-50845500-1462858961_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scannade ett par bilder igår. Gick väl sådär till en början. Inget funkade, tills jag kom på att scannern går ju över USB (medans skrivaren går på nätverket). Hade glömt det. Lite lustigt eftersom det är samma maskin. Jaja, det blev bra till slut. :yeahbaby:

Har en sån “off”-dag idag. :glare: Det blir väl bättre imorgon. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en sån “off”-dag idag. :glare: Det blir väl bättre imorgon. :crossfingers:

 

Här, jag bjuder på en :kaffe::kramis:

 

Slurp :kaffe: aaahhh.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :kaffe::kramis:

Tog ett par rostade mackor till det med. cookie.gif

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en sån SD-kortsadapter/halvformat på Misco för 49,-. http://www.24.se/datortillbehor/laptoptillbehor/laptop-ovrigt/microsd-till-minidrive-harddisk-adapter-macbook

Perfekt att köpa istället för dem dyra som finns med kort i. Ett mSD-kort kan man köpa själv - bättre/billigare. Just såna adpaptrar är bra till de äldre Raspberry Pi med, de som kör med fullstort kort - så sticker det inte ut nåt. Själv har jag ett SD-kort jag skurit av på hälften, men funderar på en sån adapter nu istället. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar på Kraan och Saras Ritt Durch Schwarzwald. Sån musik görs inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tvättat mig lite, och rakat mig. Blir man lite piggare av i a f. :yeahbaby:

 

Påminner mig om att jag har färdig tvätt att hämta nere i källaren :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tvättat mig lite, och rakat mig. Blir man lite piggare av i a f. :yeahbaby:

Jag har haft helskägg i snart fyra år. Jag är så trött... :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har haft helskägg i snart fyra år. Jag är så trött... :nanakudde:

 

Och jag och Axelman har också skägg.... tror jag ser ett mönster här :fundersam::jultomte::stjarnsmall::sleeping:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja då har sommarvärmen tagit semester

här ute har det börjat blåsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...