Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Pustar ut efter att jag och lilltösen som är hos mig denna helgen har röjt upp i trädgården, blev ett helt gallersläp fullt med klipp från häcken jag klippte i höstas som sedan blev liggandes i ett par högar och gräsmattan har fått sin första klippning. Gått åt mycket vatten i värmen :yeahbaby:

 

Lagom till att vi var färdiga kom glassbilen så det blev glass som belöning till oss själva B)

 

Allt värt en kopp :kaffe: eller två nu :whistling:

 

Slurp :kaffe: aaahhh.... :wub:

Vad trevligt!

Här har Diamond Leuge tävlingarna börjat i tv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde nog visa den här bilden. När jag köpte routern och wifikortet (som kommer senare), så gjorde jag nog ett bra klipp. Webhallen hade bra pris på kortet - förmodligen det gamla priset på förra revisionen. När jag kikade dagen efter, så hade priset hoppat upp 109,-. ^_^:crossfingers::yeahbaby:

Nästa vecka sa dem att det skulle komma in. Den var rest'ad och även slut hos leverantören.

post-64246-0-53616900-1462569498_thumb.jpg

Förutom att det är ett bra kort... Till skillnad från många andra kort så är inte antennerna gjutna utan har sladdar med knäpp, vilket gör att man kan skaffa såna antenner man sätter på insida i chassit (som i Mac'arna) istället för såna fula antennspröt som skall sticka åt alla (o)möjliga håll. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Nog inte så många som tänker att pollen är växternas spermier :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ett bi som föds nu lever 4-5 veckor, vingarna slits sönder av allt flygande och de kan inte lyfta från den sista blomman de besökt. De dör när natten kommer.

Har sett bin som "går hem" på gräset...

Där snackar vi arbetarklass :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där snackar vi arbetarklass :)

Exakt! Här har vi mycket att ta efter. Skrota omedelbart sjukvård, försäkringskassa, arbetsförmedling, akassa och fack. Helt onödigt. Kostar bara en massa pengar i onödan. :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där snackar vi arbetarklass :)

Nej, nej, utpräglat kvinnoförtryck till följd av en matriarkal struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom nyss en säkerhetsuppdatering till min gamla Moto G (första generationen). Rätt imponerande ändå, de flesta Androidtillverkare går vidare med nya modeller och glömmer de gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räfsat gräsmattan efter gårdagens gräsklippning samt rensat lite i rabatterna, inte klokt så mycket trevligare det ser ut utan maskrosor och kirskål :whistling:

 

Nu :kaffe: och det får nog bli en glasstrut efter det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supervarmt och soligt! Andra sommardagen! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom nyss en säkerhetsuppdatering till min gamla Moto G (första generationen). Rätt imponerande ändå, de flesta Androidtillverkare går vidare med nya modeller och glömmer de gamla.

 

post-28798-0-22850400-1462626787_thumb.jpg

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som en halvkokt kräfta i nyllet. Man är inte van med stark sol. sun.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Siktar kompost och får fin mylla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räfsat gräsmattan efter gårdagens gräsklippning samt rensat lite i rabatterna, inte klokt så mycket trevligare det ser ut utan maskrosor och kirskål :whistling:

 

Nu :kaffe: och det får nog bli en glasstrut efter det :P

Mums

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räfsat gräsmattan efter gårdagens gräsklippning samt rensat lite i rabatterna, inte klokt så mycket trevligare det ser ut utan maskrosor och kirskål :whistling:

 

Nu :kaffe: och det får nog bli en glasstrut efter det :P

Ja, mkt trevligare. Skulle också behöva köra ett varv ute, men gräsklipparen skar det sista den gjorde förra året.

 

Man är inte van med stark sol.

Du får väl ta nåt svagare då... Vatten är det ultimata när det är varmt. :ThumbsUp:

 

sol.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

 

Det där är nåt liknande Bio-strath, som innehåller en massa näringsämnen, bra skit.

 

Snyggare kan jag nog inte bli.

http://mittkok.expressen.se/artikel/kombucha-gor-dig-snygg-frisk-och-smal/

 

Här en bild på min nya bebis hem.

Istället för socker gav jag den honung, så klart.

 

 

post-64246-0-54893300-1462646375_thumb.jpg

Redigerad av iEricF
fixade bilden. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Knepigt att bilden la sig ner????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt att bilden la sig ner????

Den kanske hamnade i socker-koma, och la sig ner en stund. ^_^ Fast nu verkar den ha repat sig igen. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland blir inte bilden rättvänt när man postar den från iPaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, bra då att the good guys betalas för sina bidrag. ^_^

Yep. :ThumbsUp: Ett allt vanligare inslag och förfarande, med s k bounty hunt programs. Man uppmanar folk att hacka/&leta fel mot belöning. Alla tjänar på det i längden. :yeahbaby:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Bug_bounty_program

 

Windows har väl ett 100K-program, Github brukar också vara flitiga utbetalare.

Här var ett bra exempel. :yeahbaby:

 

Tioåring hackade instagram - Kultur | SVT.se

 

“Jani har tillsammans med sin tvillingbror intresserat sig för kodning av dataspel under en tid och han drömmer om att få arbeta med säkerhet på nätet.

 

– Det skulle vara mitt drömjobb. Säkerhet är verkligen viktigt.”

 

han fick belöning och inte bestraffning

Ja, exakt... Det är det det går ut på. Att hitta fel/brister, rapportera dem och få en belöning för upptäckningen. Det som var riktigt kul var ju att det var en 10-åring som fixar sånt. :yeahbaby:

- - -

 

Bug bounties: Which companies offer researchers cash? | ZDNet

- List of Bug Bounty Programs INTERNATIONAL 437+ OFFICIAL - Bug Bounty Sheet VULNERABILITY LAB

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Den kanske hamnade i socker-koma, och la sig ner en stund. ^_^ Fast nu verkar den ha repat sig igen. :ThumbsUp:

Du kan du Eric ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och harvar med ett par forumlogin. Samma ställe, men 2 olika forum. Sen finns det en annan extern service där, där man kan använda den tjänstens redan befintliga anvuppgifter som login på forumen. Bara det att de tar inte långa lösenord, medans den andra gör det. :superirriterad: Just kommit ner till ett tal där den verkar acceptera längden. Saken gör det inte bättre heller att det är gammal forummjukvara som använder md5(). Jaja, nu får man sitta med 2 xtra konton då. Har mailat lite dem och fått ett par “intressanta” svar. :chockadskeptisk: Lite i klass med (helt OT):

“Mac OS X Classic X.1.5... Det är ett hårdvaruprogram du kan köra i iPad istället för miniräknaren i Windows.” :rolleyes:


Ok, jag överdrev kanske liiiite där, men åt det hållet. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...