Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Blev en sväng in till stan med, så fick man det mesta handlat. Hann inte in i tid till en affär, så det får jag ta nästa gång. Var inget livsviktigt ändå. Lite irriterande bara, såg gurkor i morse när jag var och handlade första svängen. De var dyra, och tänkte de tar jag på ICA i stan el på Lidl. Och slutligen då man stod där på Lidl - så hade dem bara Ekogurkor. :glare: Får bli gurkfritt några dagar, så får man väl köpa en vanlig gurka nästa gång.

 

ICA hade i a f Falukorvsringar, 800gr 'a 15,-. 3st blev det. Uppskivat och klart, och ligger på infrysning just nu. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... på Lidl - så hade dem bara Ekogurkor. :glare: Får bli gurkfritt några dagar, så får man väl köpa en vanlig gurka nästa gång. ...

Är de giftiga, eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Vilket är tryggt. ^_^

Så bra. :yeahbaby:

 

Fast jag förstår nog inte riktigt vad skillnaden mellan en release i LTS, och en vanlig dist. där man tar LTS-versionen av kerneln och ligger kvar på den. För det kommer väl ändå nya programuppdateringar till Ubuntu LTS? T ex OpenSSL, OpenSSH, Firefox, Chromium, Xorg osv. För dem lär väl inte stå och stampa på samma versioner i 5 år? :fundersam: Det är ju LTS av kerneln som ger själva stabiliteten s a s, och som Linuxgruppen själv ser till att underhålla under 3 år. Fast jag har “0 koll” på *buntu. Det är säkert nåt annat som är bra där, med en hel release som LTS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de giftiga, eller? :D

Ekogurkorna? Det får man väl förutsätta att dem inte är. Hade nog blivit ett himla skriveri om det då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bra. :yeahbaby:

 

Fast jag förstår nog inte riktigt vad skillnaden mellan en release i LTS, och en vanlig dist. där man tar LTS-versionen av kerneln och ligger kvar på den. För det kommer väl ändå nya programuppdateringar till Ubuntu LTS? T ex OpenSSL, OpenSSH, Firefox, Chromium, Xorg osv. För dem lär väl inte stå och stampa på samma versioner i 5 år? :fundersam: Det är ju LTS av kerneln som ger själva stabiliteten s a s, och som Linuxgruppen själv ser till att underhålla under 3 år. Fast jag har “0 koll” på *buntu. Det är säkert nåt annat som är bra där, med en hel release som LTS.

De erbjuder ofta nya eller utbytta systemfunktioner. Om den kommande LTS kan du läsa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De erbjuder ofta nya eller utbytta systemfunktioner. Om den kommande LTS kan du läsa här.

Trevligt att se att ni får SystemD och tar klivet upp till Python3. Men att dem fimpar stödet för AMD Catalyst är ju rätt kasst. Är ju få som har den, men i de flesta brukar man i a f kunna lägga in den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dottern ringde och var förstörd. Hon hade tappat sin mobil och spräckt glasskärmen. Beställde en ny för strax under 200 kronor från Kina och den är lätt att byta. Lilla gumman. :bultandehjarta:

Idag kom skärmen med posten. Tänkte inte på att jag behöver specialtejp också. Men det beställde jag nu. Jag har börjat idag med att skruva isär mobilen. Förvånansvärt enkelt uppbyggd. I morgon ska jag ta bort alla bitarna av den gamla skärmen. Man måste värma upp klistret i tejpen. Tänkte använda brödrosten till det*... :P Men det blir en MASSA jobb att få bort alla glasrester... :pinch: Och man lär väl skära sig lite.... :totaltgalen:

 

 

*Nej, jag stoppar inte ned mobilen i ett av facken, utan jag sätter på den i "tomme" och låter hetluften värma kanterna.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att se att ni får SystemD och tar klivet upp till Python3. Men att dem fimpar stödet för AMD Catalyst är ju rätt kasst. Är ju få som har den, men i de flesta brukar man i a f kunna lägga in den själv.

Jag har Nvidia. Men jag kör ändå den inbyggda Gallium (spelar inte). Jag installerade den proprietära drivrutinen vilket ledde till permanent FSCK-fel vid uppstart... :stjarnsmall: Det försvann dock efter avinstallation. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Safari släppt en ny version: “Technolgy Preview”.

Release Notes - Safari Technology Preview - Apple Developer

Antar att det motsvarar lite FF's Dev edition: https://www.mozilla.org/firefox/channel/#developer

Så, mer under eget namn och inte bara Webkit Nightly.

 

Edit: Här var lite mer om den: https://webkit.org/blog/6017/introducing-safari-technology-preview/

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss anmälde jag saknat brev till PTS. Jag skickade en begagnad mobil direkt till ett HVB-hem. En ensamkommande yngling saknade möjlighet att hålla kontakten med nära och kära i sitt hemland. Men brevet (paketet) kom aldrig fram. Det har aldrig hänt mig förut. Jag anar ugglor i mossen. Det kan nog finnas någon i den där postgången som inte gillar att "fel" personer får post. Korkat av mig att skicka direkt dit, borde gått via gode mannen i stället. Jaja, vi får väl hoppas att brevet helt enkelt inte gick att leverera, och att jag får tillbaka det. Så kanske någon annan kan få den. Killen i fråga fick en annan mobil till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De erbjuder ofta nya eller utbytta systemfunktioner. Om den kommande LTS kan du läsa här.

...och här. Verkar som Canonial och Windows har hoppat i säng med varandra. Bra för Windows? …el dåligt för Ubuntu? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och här. Verkar som Canonial och Windows har hoppat i säng med varandra. Bra för Windows? …el dåligt för Ubuntu? :fundersam:

Inte tusan vet jag, jag fattar ingenting av vad som står där. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska iväg på hästdag idag utanför Falun. Ska bli kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte tusan vet jag, jag fattar ingenting av vad som står där. :totaltgalen:

:rolleyes:

 

Ska iväg på hästdag idag utanför Falun. Ska bli kul.

Kul! Ha det så trevligt där. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom skärmen med posten. Tänkte inte på att jag behöver specialtejp också. Men det beställde jag nu. Jag har börjat idag med att skruva isär mobilen. Förvånansvärt enkelt uppbyggd. I morgon ska jag ta bort alla bitarna av den gamla skärmen. Man måste värma upp klistret i tejpen. Tänkte använda brödrosten till det*... :P Men det blir en MASSA jobb att få bort alla glasrester... :pinch: Och man lär väl skära sig lite.... :totaltgalen:

 

 

*Nej, jag stoppar inte ned mobilen i ett av facken, utan jag sätter på den i "tomme" och låter hetluften värma kanterna.

Det funkade bra med brödrosten. Nu är skärmen loss och alla klisterrester borta. :)

 

post-28798-0-86113700-1459418219_thumb.jpg

 

post-28798-0-85551600-1459418218_thumb.jpg

 

Återstår "bara" att applicera klistertejpen, vilket antagligen blir ett pill utan dess like... :pinch:

 

Att skruva ihop den är en baggis. :P

 

 

PS. Det var rätt lätt att få bort skärm/klister och jag skar mig inte...

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:rolleyes:

 

Kul! Ha det så trevligt där. :yeahbaby:

Det var fränt. Ute och knallat runt med en islandshäst i koppel eller vad det heter. Den följde mig som om den var programmerad. Trevlig typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fränt. Ute och knallat runt med en islandshäst i koppel eller vad det heter. Den följde mig som om den var programmerad. Trevlig typ.

hejar den på Leksand också ? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejar den på Leksand också ? :whistling:

Självklart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ och - idag..

 

+ sett året första vitsippa

- sett årets första mördarsnigel..

 

Den sistnämnda väl omhändertagen... :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bildbeviset. Axelman vidrör en häst.

post-363-0-08438000-1459432389.png

  • Rösta upp 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade bra med brödrosten. Nu är skärmen loss och alla klisterrester borta. :)

 

attachicon.gifscreen.jpg

 

attachicon.gifrensad.jpg

 

Återstår "bara" att applicera klistertejpen, vilket antagligen blir ett pill utan dess like... :pinch:

 

Att skruva ihop den är en baggis. :P

 

 

PS. Det var rätt lätt att få bort skärm/klister och jag skar mig inte...

När du färdig sen... Kan man säga att det är “glasklart” då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du färdig sen... Kan man säga att det är “glasklart” då? :D

Näpp. Avstängd är det som en mörk spegel eller så är det en lysande skärm. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...