Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

KOllar ut genom fönstret vid datorn där jag sitter och tydligen är det den stora cykeldagen idag. Det åker hjälmförsedda barn på cyklar med övervakande föräldrar fram och tillbaka. Tittade ut och konstaterade att av all snö som legat i år finns nu bara en fläck stor som ett tefat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och laddar lite. Skall telefonsupporta Win10 strax. Kom mail från min syster som behövde hjälp. Men det skall nog gå bra. Det var visst en del som var nytt/annorlunda och hon hittade inte riktigt.

 

Ja, jag har försökt få henne att byta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och laddar lite. Skall telefonsupporta Win10 strax. Kom mail från min syster som behövde hjälp. Men det skall nog gå bra. Det var visst en del som var nytt/annorlunda och hon hittade inte riktigt.

 

Ja, jag har försökt få henne att byta.

Du är riktigt snäll, du. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sitter och laddar lite. Skall telefonsupporta Win10 strax.

1. Fatta ett fast tag om nätsladden.

2. Drag den ur jacket.

3. Fatta ett fast tag om datorn med båda händerna.

4. Kasta den genom ett valfritt fönster.

5. Öppna och titta hur det gick. Vid behov avlossa hagelbössan.

 

:totaltgalen::fulfejs::elaktflin:

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KOllar ut genom fönstret vid datorn där jag sitter och tydligen är det den stora cykeldagen idag. Det åker hjälmförsedda barn på cyklar med övervakande föräldrar fram och tillbaka. Tittade ut och konstaterade att av all snö som legat i år finns nu bara en fläck stor som ett tefat.

vad bra du har du snart vår också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Fatta ett fast tag om nätsladden.

2. Drag den ur jacket.

3. Fatta ett fast tag om datorn med båda händerna.

4. Kasta den genom ett valfritt fönster.

5. Öppna och titta hur det gick. Vid behov avlossa hagelbössan.

 

:totaltgalen::fulfejs::elaktflin:

 

 

ha ha det är precis vad Jim Trott sa om vad man skulle göra om Gubben bråkar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är riktigt snäll, du. :kramis:

Tack... :yeahbaby: Ja, vad gör man inte för sina syskon.

 

Vi pratade även lite om Office vs Libre Office... Fast hon ville ha Office bara för at det var det som fanns på jobbet. Fast jag skall be henne vid tillfäle att installera det ändå - så kan hon ha båda, och sen själv testa om hon tycker det är ok att ha Libre Office för hennes jobbdokument (vilket lär funka klockrent).

 

Hon förstod väl lite vitsen med det i a f, för när jag berättade om skillnaden och att OO & LO kör med .odt som standardformat men kan läsa/skriva/hantera windowsfilerna, sa hon att då förstod hon och sa att det förklarar ju varför en i bostadsrättsföreningen alltid skickar filer i .odt. ^_^

 

Tanken var ju att hon skulle kunna spara dem där 700-800 kronorna det kostade (inkl ngn rabatt hon hade fått)

 

1. Fatta ett fast tag om nätsladden.

2. Drag den ur jacket.

3. Fatta ett fast tag om datorn med båda händerna.

4. Kasta den genom ett valfritt fönster.

5. Öppna och titta hur det gick. Vid behov avlossa hagelbössan.

 

:totaltgalen::fulfejs::elaktflin:

Ja, lite så känner man just nu. :shifty:

 

- - -

 

Det blev en stunds mecklande - lite väl länge eftersom vi gjorde om allt från början vid ett tillfälle.

 

Det verkar helt omöjligt att lägga till ett helt vanligt mailkonto. Jo, lägga till går bra, men sen hur det betér sig. Trots att vi la in det som POP3-konto (med avancerat som val då man skulle lägga till) så töms inte mailen på servern. Det betér sig som ett IMAP-konto. wall.gifpcmad.gif

 

Måste man göra nåt mer? Måste man kanske inte på Outlook.com-sidan och ändra nåt där? Det finn inga alternativ eller xtra inställningar fanns under redigera konto om sånt som t ex “lämna kopia på server” osv... En del fanns då man skapade kontot, sen ör det som att de tycker att sånt behöver man inte. Just nu betér det sig värre än Gmail, som i a f laddar ner mailen, men spar kopior på servern då man skickar (illa nog). Har satt en kvot på 500MB på konton (vår server), så det skall väl räcka ett tag tills man löst det.

 

Skönt att ha stängt ner alla Windows-sidor nu... så man får vila ögonen. Dels slippa se deras skıt, och läsa deras krångliga baklängesintruktioner.

 

Windows 10... Det säger en hel del när en person (min syster), som haft Windows i alla år, och är duktig på dator f ö, inte ens förstår.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots nytt elavtal är kostnaden ungefär densamma. Man har väl som vanligt blivit förd bakom ljuset på något sätt (jag har mejlat och frågat). Vattenfall behöver väl hämta hem Nuonaffären... <_<

 

Är uppe och nattsuddar för min mage bråkar med mig. Är nog tvungen att skänka bort alla bönor jag har. :pinch: Eller så äter jag dem och är uppe. Som sjukpensionär kan jag ju sova när som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots nytt elavtal är kostnaden ungefär densamma. Man har väl som vanligt blivit förd bakom ljuset på något sätt (jag har mejlat och frågat). Vattenfall behöver väl hämta hem Nuonaffären... <_< ...

Säga vad man vill, men de är uppe och jobbar om nätterna. Jag har redan fått det hela utrett. Svaret står att finna i eposten jag fick. Citat nedan:

 

"Elnätskostnaden höjdes 2016-01-01 från 1120 kr exkl. moms till 1244 kr exkl. moms. Detta kan vara en av anledningarna till att du tycker att besparingen ser mindre ut. Den besparing som ni gör är baserat på er förbrukning. Hade ni haft en högre förbrukning så hade besparingen blivit större. Då ni inte har så hög förbrukning så blir det inte så stor skillnad även om elpriset är väldigt mycket lägre."

 

Jahopp. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att matchen Modo - Leksand låg på YouTube nu. Gött, så fick man se det underbara med... :yeahbaby: Satt ju bara med Radiosporten då den gick, och lite rapporteringing hos Expressen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att matchen Modo - Leksand låg på YouTube nu. Gött, så fick man se det underbara med... :yeahbaby: Satt ju bara med Radiosporten då den gick, och lite rapporteringing hos Expressen med.

Jag såg det i direktsändning. Det var hjärtattackvarning. :hihihi::galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förkyld och blir hemma från rehaben. Hostar och hackar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du behöver få ner pulsen efter allt hockey tittande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är pulsen låååångsaaammmm.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett Vårtecken

 

post-113-0-90901900-1459762958_thumb.jpg

 

post-113-0-86762500-1459762979_thumb.jpg

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klägrått skulle jag säga. :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, bakifrån, ja! Fast den heter Motacilla alba på latin, inte Motacilla grisea... Och white wagtail på engelska... :nerd:;):D

 

PS. Och så påminner ju lätet om just "klävitt!" :fane:

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

PS. Och så påminner ju lätet om just "klävitt!" :fane:

Nähä...? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt bra vårväder. Fullt med fågelsång och vårblommor. Plus 16,7 i skuggan just nu. Här några blommor. :)

 

DsfeT.jpg

 

Uppe från vänster i läsordning: Ormöga, två olika vårkrokus och så broklungört.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån väktare :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt bra vårväder. Fullt med fågelsång och vårblommor. Plus 16,7 i skuggan just nu. Här några blommor. :)

 

DsfeT.jpg

 

Uppe från vänster i läsordning: Ormöga, två olika vårkrokus och så broklungört.

så hade inte jag det vid 17 tiden

så var det småkallt och regnigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så hade inte jag det vid 17 tiden

så var det småkallt och regnigt

Jo, det var stora skillnader idag. Kollade nu kvart i sju och det var 15 plus ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att man tar 4-5.000,- för en Cube bara för att det är en PowerLogix i (CPU-uppgradering). Vad skall då inte min G4'a vara värd... :shifty: som har en dual-CPU från PowerLogix.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att man tar 4-5.000,- för en Cube bara för att det är en PowerLogix i (CPU-uppgradering). Vad skall då inte min G4'a vara värd... :shifty: som har en dual-CPU från PowerLogix.

Fyra kronor lät lågt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...