Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en personlighetsstörning, så jag är inte rätt person att fråga, fruktar jag. Jag blir huvudsakligen, men desto mer, bragt ur fattning när det gäller personliga/privata umbäranden, inte andras, desto mindre i gengäld. Det är nog allmänt sett en fråga om en kombination av personlighet och professionell distans. Alla klarar det kanske inte. Det var dock många kollegor som var uppriktigt ledsna när Nils Horner mördades. Inklusive jag själv. Kanske det krävs något så nära och självidentifierbart för att all världens elände ska sjunka in.

Nils Horners död gissar jag gjorde att en del journalister fick en "det kunde varit jag"-tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Horners död gissar jag gjorde att en del journalister fick en "det kunde varit jag"-tanke.

Snarare för att han var så uppskattad och välkänd som utrikeskorrespondent i branschen. "Det borde inte ha hänt honom för vi vill att han ska vara kvar"-tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukosten avklarad och nyduschad.

Varför duschar du frukosten? ;)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför duschar du frukosten? ;)

För att osten var slut - så det blev schampo istället. ;) Blir ju så torrt annars. :totaltgalen:

 

- - -

 

Irriterande det är när man inte har ett C4 så man får klippa/tejpa ihop ett gäng C5 ...och då inse att man saknar frimärken eftersom det behövs 2 nu helt plötsligt. Gaah!

Får hoppas min lantbrevbärare har växel på en hundring. Annars får jag väl köpa frimärken för det. Har iofs ett frimärke på 40,- liggandes, men det vill man ju inte offra. Brukar ha mynt liggandes men inte denna gången. Jo, 1,- ^_^

Ett ilandsproblem, såklart - men inte mindre irriterande för det. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Open Office vill bråka med mig... Varje gång jag skall skriva ut så piper skrivare till, så får jag trycka på pappersknappen och sen ok att den skall ta i det facket papprena ligger. Har kollat testat olika inställningar i O.O., och det finns t o m en inst att välja skrivarens inställningar för vilka papper som skall användas.... men neeej då. Andra program skriver ut utan beeps. F*n att man inte skall hitta var man ändrar det. think.gifSen håller man ju på för lite i det programmet för att lära sig ordentlgt med. Fick ut mina räkningar jag skall skicka i a f. Det var det viktiga idag. Ja, också xtra-frimärken till de andra grejjerna, såklart. Det är kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att osten var slut - så det blev schampo istället. ;) Blir ju så torrt annars. :totaltgalen:

 

- - -

 

Irriterande det är när man inte har ett C4 så man får klippa/tejpa ihop ett gäng C5 ...och då inse att man saknar frimärken eftersom det behövs 2 nu helt plötsligt. Gaah!

Får hoppas min lantbrevbärare har växel på en hundring. Annars får jag väl köpa frimärken för det. Har iofs ett frimärke på 40,- liggandes, men det vill man ju inte offra. Brukar ha mynt liggandes men inte denna gången. Jo, 1,- ^_^

Ett ilandsproblem, såklart - men inte mindre irriterande för det. :glare:

Du vet att portotabellen ändrats antar jag? Det var iofs ett tag sedan...

 

1 märke upp till 50 gram (var 20 gram tidigare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska cykla en sväng i denna svåra snöstorm. Just nu är det säkert flera flingor per cm2 på marken och det blåser minst 2 m/s. BRRR :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att jag tappar höjd sedan mötet med Teamet i går. Vaknade med ett ryck mitt i natten. Kan inte komma runt att jag inte vet hur jag ska ta mig till förrehab om det blir av. Cykla går inte för jag orkar inte plus att det blir en massa snö och uppför och rejält uppför på slutet. Buss går inte i närheten. Gården är placerad i jämnhöjd med mitten på mördarbacken för er som gillar VM. En baggis i normala fall men nu är det oöverstigligt. Lagom ska det bli så när jag gett bort gammelvolvon. :dumstrut:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer terroristjakten i hela världen hos Twitter. Perfekt för att hitta information, foton, filmer och nyheter i stort.

 

post-5952-0-94117400-1447958914_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer terroristjakten i hela världen hos Twitter. Perfekt för att hitta propaganda, foton, filmer och propaganda i stort. ...

Ja, så är det. Följer man dessutom mest det man gillar blir det ännu tydligare. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så är det. Följer man dessutom mest det man gillar blir det ännu tydligare. :hihihi:

Ja som vanligt ska man vara skeptisk till info varhelst det kommer ifrån.

Men jag tycker ändå att jag får en ganska god bild av vad som försegår, t.o.m. fransmännens bombande av Daesh-kräken.

Twitter kan ses som ett användaralternativ till pagerank (i Google search).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag har tagit mig söderut för lite semester. Lite trevligare väder än hemma och inget mer än avkoppling på schemat, umgås med familjen och sitta vid poolen och läsa (och bråka med folk på forumet :D ). Blir lite glad över att jag utan svårigheter låter bli den fulla mailkorgen och kopplar bort allt jobb och alla måsten. Jag måste bli bättre på att göra det även hemma i vardagen ibland, men det är trevligt att inse att jag iallafall har förmågan att släppa kontrollen.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...