Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Testade Windows 10 idag. Usch, vilken hemsk upplevelse! :totaltgalen:

Du kan bara ana hur mycket hemskare det skulle ha varit att testa Win8 :whistling:

Det har jag gjort, säger bara Usch! :armskeptisk::bla::ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bara ana hur mycket hemskare det skulle ha varit att testa Win8 :whistling:

Det har jag gjort, säger bara Usch! :armskeptisk::bla::ThumbsDown:

Jo, det har jag också testat, det var minst lika illa. Jag gjorde i ordning en laptop med Windows 8 åt brorsan. Installerade omgående Classic Shell och försökte stuva undan resten av "8"... :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan bara ana hur mycket hemskare det skulle ha varit att testa Win8 :whistling:

Det har jag gjort, säger bara Usch! :armskeptisk::bla::ThumbsDown:

Ja jag tycker synd om dem som tvingas arbeta med Windows på sitt jobb

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade Windows 10 idag. Usch, vilken hemsk upplevelse! :totaltgalen:

Vadan denna självspjäkning?

 

- - -

 

Undra om det blir nåt Så mycket bättre ikväll, eller om de kör på med Nyheterna hela dagen/dygnet nu? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Dagens enklaste + yes2.gif

Man skall väl ha valfrihet? Tycker man att Pages är bättre än MS Office

Så skall väl chefen kunna byta ut dator och program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skall väl ha valfrihet? Tycker man att Pages är bättre än MS Office

Så skall väl chefen kunna byta ut dator och program

Ja, exakt. Å andra sidan just för office kanske det handlar om formatet. Att kunna läsa/skapa “.doc”. Men där finns ju både OpenOffice och Libre Office som bra/bättre alternativ. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag fick jag reda på att en god vän till mig har avlidit. Han har varit svårt sjuk länge. Det är ändå ett tungt besked.

:geros:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på extrasändningarna. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite seg idag, men annars rätt utvilad så. Fick sova ordentligt. :crossfingers: Skall se om man kan få lite gjort idag, om det inte tar så mkt tid, annars blir det en vilodag.

Hittade en gammal datorkontakt. En sån stiftkontakt hane/hona med 8-10 sladda åt varje håll. Den blir nog bra till mitt lilla laptophack jag skall göra. Eftersom jag skall limma fast en där kontakten och löda på en del kablar på, så får man ett smidigt sätt att lossa kablarna på sen. :yeahbaby:


Strax frukost. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er !'

Missa inte vinterstudion idag

 

 

 

Nejdå... det streams i "storbild" på min nya 23" ACD som invigs, dagen till ära :D

 

Det låter bra

 

post-154-0-80723000-1447590405_thumb.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter bra

 

post-154-0-80723000-1447590405_thumb.jpg

Där var han ju, mattem… Gårdagens födelsedagsbarn. :cake::ThumbsUp:

 

Tyckte att jag såg honom här (inloggad) nyss för en stund sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens snabbtips handlar om Anteckningar som blivit mycket bättre i IOS 9 och OS X El Capitan. Så här ritar du i dina anteckningar.

Med IOS 9 behöver du inte Evernote eller liknande längre för att till exempel baka in bilder och pdf:er i anteckningar. Men du kan även rita och teckna.

Skapa en ny anteckning eller öppna en existerande och tryck på den lilla krumeluren längst ner, andra från höger. Då aktiveras ritläget där du kan skapa en illustration till anteckningen i fråga. Här finns bläckpenna, tuschpenna och blyertspenna, samt ett suddgummi.

Missa inte linjalens smart funktion: Placera ut den och vrid den med två fingrar för att kunna rita raka linjer med exakta vinklar.

 

 

post-154-0-84608700-1447591646.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Test: Kan Ipad Pro ersätta den bärbara Macen?

MacWorld har testat Ipad Pro ur två perspektiv. Tidigare har illustratören testat Ipad Pro och Apple Pencil. Nu testar vi vem den här plattan egentligen är till för.

Den största familjemedlemmen i Ipad-familjen finns nu att köpa i Sverige. Men hur bra är Ipad Pro, och är det ersättaren till laptopen som Apple vill att den ska vara?

Det är förstås lite missvisande, för egentligen vill ju inte Apple att vi ska sluta använda datorer. Det handlar istället om att Ipad, och IOS, är så mycket mer idag än det en gång var, och att det är allt som behövs för allt fler människor.
Den primära datorn är inte längre laptopen, det är mobiltelefonen. Här någonstans ska Ipad Pro passa in, är det tänkt.

et är nästan lite överflödigt att ens påpeka, men Ipad Pro är enorm (se filmen ovan på redaktionen när vi packade upp den). Tänk dig en 13-tums retina Macbook Pro, men bara skärmen. Där har du Ipad Pro, med skillnaden att skärmen är bättre och går att trycka på.

Det här är verkligen en fantastisk skärm, snabbare än tidigare Ipad-skärmar, och med stöd för Apple Pencil (vilket det i skrivande stund är den enda enheten som har).

Storleken gör dock att Ipad Pro blir tung, 713/723 gram (eller något mer än original-Ipaden) beroende på om du tar en modell med 4G eller ej, och den större formfaktorn kan förstärka det, eftersom det blir en hävstångseffekt när du håller Ipad Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte nyss en Kinnarps kontorsstol (Synchrone 8000 gjord 1995) på loppis för 50 spänn! Ett klipp! Fullt funktionell bortsett från några trasiga hjul. Nya finns för 30 spänn styck på Clas Ohlson. Det är dottern som ska ha den. Hon gillade dock inte färgen (tegelröd med nackstöd och skinndetaljer). Men stolar kan man ju klä om. :)

Vad kul grattis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...