Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Skulle just beställa switchen... 85,- + moms. Frakt till dörr: 0,-. Så fort kontot var registrerat och emailadressen verifierad *booom* 85,- i frakt. Är säkert riktigt, men var lite fult sätt att visa de på. Vore väl bättre om det stod med från början? Jaja, skall avvakta lite och ringa och fråga imorgon. Skall det kosta 85,- att skicka en 10gr-grejj i ett kuvert? Ett “Sverigepaket” (<= 2kg) kostar 60,- med trackingID och allt. Vadderat kuvert 30,- <= 2kg. Någonstans känns det som att man redan börjat nalla på julspriten. :glare:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vars, detsamma. Somnade dock sent och vaknade lite tidigare än vanligt, så jag är trött. Det beror på de senaste dagarnas turbulens, skulle jag tro. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den har hängt med länge. Har nog aldrig bytt utséende väl?

Jo, i alla fall jämfört med Leopard 10.5.8, som är det enda andra Mac OS X jag har att jämföra med. Hur ser den ut i Lion?

 

Leopard respektive El Capitan:

 

post-28798-0-64399800-1447671228_thumb.jpg post-28798-0-83094700-1447671227_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 kantigt rör på den övre bilden

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, i alla fall jämfört med Leopard 10.5.8, som är det enda andra Mac OS X jag har att jämföra med. Hur ser den ut i Lion?

 

Leopard respektive El Capitan:

 

attachicon.gifleopard.jpg attachicon.gifel capitan.jpg

Aah... Lite mer glossy. Har inte haft igång min Leopard på länge nu. I Lion ser den ut som den gör nu.

 

post-64246-0-21301200-1447677500.png

 

Så antingen kom ändingen i SL el i Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid till tjänst. :)

Snöleopard:

post-11001-0-37993900-1447680922_thumb.png

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid till tjänst. :)

Snöleopard:

attachicon.gifAutomator.png

[+] :yeahbaby:

 

Tack, då är ikonen "ny" från och med Lion! :)

Lite kul att den fått hänga med över 5 versioner då. Känns ju rätt ovanligt i dessa tider då mkt ändras “bara för att”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle just beställa switchen... 85,- + moms. Frakt till dörr: 0,-. Så fort kontot var registrerat och emailadressen verifierad *booom* 85,- i frakt. Är säkert riktigt, men var lite fult sätt att visa de på. Vore väl bättre om det stod med från början? Jaja, skall avvakta lite och ringa och fråga imorgon. Skall det kosta 85,- att skicka en 10gr-grejj i ett kuvert? Ett “Sverigepaket” (<= 2kg) kostar 60,- med trackingID och allt. Vadderat kuvert 30,- <= 2kg. Någonstans känns det som att man redan börjat nalla på julspriten. :glare:

33,- + moms blev det, med ekonomi. :yeahbaby: Tar ngn dag xtra bara så kommer den till ICA sen, dvs tilll mig med lantbrevbäraren dagen därpå. ^_^ Blev den här, fast det är 9pin på varje sida (6pol).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nu är det burrigt ute med rusk, regn och kyla.

Och inte är det så mkt bättre inomhus heller, elementen är iskalla och cirkulationspumpen har gått sönder. post-67957-0-60870900-1447699288.gifpost-67957-0-60870900-1447699288.gifpost-67957-0-60870900-1447699288.gif

Just nu visar inomhustermometern 16 grader, undrar vad den kommer att visa i morgon bitti?

Hå hå ja ja, insvept med stora tjocka filten och med laptopen i knät.....borde också ha ..

3978_1_3_4.jpg

... ett par sådana här..

 

... eller rycka upp mig och ta fram dammsugaren och börja springa runt i huset :fundersam::blink::armskeptisk::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nu är det burrigt ute med rusk, regn och kyla.

Och inte är det så mkt bättre inomhus heller, elementen är iskalla och cirkulationspumpen har gått sönder. attachicon.gifcold.gifattachicon.gifcold.gifattachicon.gifcold.gif

Just nu visar inomhustermometern 16 grader, undrar vad den kommer att visa i morgon bitti?

Hå hå ja ja, insvept med stora tjocka filten och med laptopen i knät.....borde också ha ..

3978_1_3_4.jpg

... ett par sådana här..

 

... eller rycka upp mig och ta fram dammsugaren och börja springa runt i huset :fundersam::blink::armskeptisk::P

Usch då... trist mred pumpen där. En whiskey el cognac värmer gôtt. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Vetenskapens värld ikväll »» kan nog bli intressant. Om de tidigaste människorna, och hur tog sig de första “amerikanerna” dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch då... trist mred pumpen där. En whiskey el cognac värmer gôtt. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Vetenskapens värld ikväll »» kan nog bli intressant. Om de tidigaste människorna, och hur tog sig de första “amerikanerna” dit?

Bra förslag! :citation: Kanske hjälper... :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså? Här blir det minusgrader och snö redan till helgen!

vi klarar oss 1 vecka om jag minns rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

05:20 i morse knackade det på hos oss och där stod en 22-årig hemlös tjej hemmahörandes i en stad ca 11 mil bort. Hon var rejält frusen och bad att få komma in och värma sig. Efter att ha fått i sig lite kaffe och smörgåsar somnade hon på soffan under tiden som vi gjorde oss i ordning för jobb/skola. Hon saknade människor hon kunde lita på i sin omgivning och uttryckte att hon kände sig hotad av folk i sin närhet. Hon var inte intresserad av någon hjälp från soc eller liknande men tog emot den hjälp vi kunde erbjuda för att hon skulle kunna ta sig till sin hemstad. En klart annorlunda morgon. Efter ett sånt möte förstår man hur oerhört bra man har det.

/Hagman

Fin historia Hagman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången Hyacinth säger skicka inga pengar till Sheridan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...