Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sitter och väntar på telefonsamtal från Tingsrätten. 09:00 och framåt (odef.) skall man finnas tillgänglig. Det är om den där påhälsningen i somras när dem där 2 tjommarna var här och plockade lite grejjer. De fick ju tag på ena sen (och som har erkänt). Idag är det tydligen rättegång och jag skall vara med som “telefonvittne”. Känns ju lite överkurs när de (han) redan har erkänt, men det skal väl vara så - för sakens skull. Polisen ringde i början på Oktober och ville ha en xtra telefon redogörelse för att beta av allt igen. Antar att man får upprepa allt från början, en gång till. -_- Är ju nackdelen när det hinner gå ett tag. Man är/blir orolig att man inte skall komma håg alllt, av det som hände och av det man sagt. Men men... det blir nog bra. Är bara att svara på frågor/tilltal och berätta det man kan. Mer kan jag man inte göra. Är tydligen fler saker de har plockat honom på, så det lär ju vara fler som “hjälper till” att få bort honom från gatan.

I o m att han har erkänt så fick jag speca upp grejjerna jag vill ha ersättning för. Men som Polisen sa att det kanske inte är så troligt att det finns medel där, hos den åtalade att kunna betala något. Jaja, det är för sakens skull. Sen, det var ju inte så mkt, och inga eg pengar i grejjerna. Men en liten slant skulle det kunna ha blivit. Har inga förhoppningar/förväntingar om att det blir något, så om det blir nåt, så blir det en bonus.

 

Har bunkrat med kaffe, och en kanna vatten så man har om man blir törstig el torr. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Tog 5-10 sek. :blink: Blev uppringd med kort info bara, om att det inte behövdes p g a erkännande. Meeh... Det visste jag ju redan (i Oktober) att han hade erkänt. Varför hade inte dem koll på det? Jaja, jag har i a f gjort det jag skall nu. Nu får jag sova... Natt-natt... :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Tog 5-10 sek. :blink: Blev uppringd med kort info bara, om att det inte behövdes p g a erkännande. Meeh... Det visste jag ju redan (i Oktober) att han hade erkänt. Varför hade inte dem koll på det? Jaja, jag har i a f gjort det jag skall nu. Nu får jag sova... Natt-natt... :nanakudde:

När rättegången väl startar kan man ju ta tillbaka sitt erkännande. Så inget är klart förrän det är klart...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När rättegången väl startar kan man ju ta tillbaka sitt erkännande. Så inget är klart förrän det är klart...

Just precis. I utredningen och vid rättegången måste det finnas tillräckligt med bevisning tillhanda, om det skulle inträffa. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Tog 5-10 sek. :blink: Blev uppringd med kort info bara, om att det inte behövdes p g a erkännande. Meeh... Det visste jag ju redan (i Oktober) att han hade erkänt. Varför hade inte dem koll på det? Jaja, jag har i a f gjort det jag skall nu. Nu får jag sova... Natt-natt... :nanakudde:

Natti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt mer spik och grundfärg till vardagsrummet. Det går i ultrarapid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifhallon.png

 

En fin gest eller osmaklig marknadsföring? Jag är osäker.

I dessa tider går det hand i hand. Såg TV-reklam på förmiddagen om MacDonalds satsning på barnsjukhus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När rättegången väl startar kan man ju ta tillbaka sitt erkännande. Så inget är klart förrän det är klart...

Inte ens då. Vi har ju Thomas Quick som dömdes för sitt erkännande, trots bevis på hans oskuld.

Jag läste en liknelse någonstans. TQ skulle ha erkänt mordet på Olof Palme när Palme kom cyklande på Avenyn i Göteborg i juli. För varje förhör så matades TQ med mer fakta för att närma sig Sveavägen i februari. Och när man var där så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..., trots bevis på hans oskuld. ...

Men där hade Göran Lambertz en poäng, för så vitt han vet, och jag, finns det inga bevis på hans oskuld. Vilket i och för sig är irrelevant, det är bevis på skuld som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men där hade Göran Lambertz en poäng, för så vitt han vet, och jag, finns det inga bevis på hans oskuld. Vilket i och för sig är irrelevant, det är bevis på skuld som räknas.

Det är rätt. Jag skulle uttryckt mig annorlunda. Så här, kanske:

Allting pekade på att TQ var oskyldig (förutom hans erkännanden). Han kunde inte peka på några relevanta fakta som stödde hans skuld. Tvärtom, (nästan?) allting pekade på att han ljög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt. Jag skulle uttryckt mig annorlunda. Så här, kanske:

Allting pekade på att TQ var oskyldig (förutom hans erkännanden). Han kunde inte peka på några relevanta fakta som stödde hans skuld. Tvärtom, (nästan?) allting pekade på att han ljög.

Jag tror inte polis eller åklagare ens tog fram material som pekade på någon oskuld överhuvudtaget. De sydde ihop en historia som backade upp hans erkännanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte polis eller åklagare ens tog fram material som pekade på någon oskuld överhuvudtaget. De sydde ihop en historia som backade upp hans erkännanden.

Precis som jag skrev då alltså, i det fiktiva erkännandet av mordet på Palme. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte nyss en Kinnarps kontorsstol (Synchrone 8000 gjord 1995) på loppis för 50 spänn! Ett klipp! Fullt funktionell bortsett från några trasiga hjul. Nya finns för 30 spänn styck på Clas Ohlson. Det är dottern som ska ha den. Hon gillade dock inte färgen (tegelröd med nackstöd och skinndetaljer). Men stolar kan man ju klä om. :)

Jag kan upplysa om att de där hjulen passade och att de var rätt gedigna i utförande. Plus att det blir så att jag själv tar över den så får hon min gamla (också en Kinnarps, fast en 6000-modell från 2006 med grått tyg).

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När rättegången väl startar kan man ju ta tillbaka sitt erkännande. Så inget är klart förrän det är klart...

Ja, det såklart... Men hon (som ringde upp) lät själv rätt överraskad när jag nämde att Polisen berättade att han hade ju erkänt redan i början på Oktober. Men såklart, de kan ju ta tillbaka det. Tack. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Affinity Photo till slut. Försökstiden gick ut och appen vill jag DEFINITIVT behålla som det perfekta komplementet till kameran utan att behöva betala det Adobe kräver för sitt alternativ som är rena rånet i jämförelse.

 

Här är ett av mina första försök med en bild från webben. Vilka är de tror ni?

 

post-5952-0-89338200-1447793677_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett av mina första försök med en bild från webben. Vilka är de tror ni?

 

Helan och Halvan.

Du är en jävel på bildbehandling. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Affinity Photo till slut. Försökstiden gick ut och appen vill jag DEFINITIVT behålla som det perfekta komplementet till kameran utan att behöva betala det Adobe kräver för sitt alternativ som är rena rånet i jämförelse.

 

Här är ett av mina första försök med en bild från webben. Vilka är de tror ni?

 

attachicon.gifCR.jpg

Chew Tobacco och Arto Dito.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chew Tobacco och Arto Dito.

Kul. FEL!…….. nä. :P

En kul detalj är att fram till nu så har jag hela tiden trott att R2D2 var en riktig fjärrstyrd maskin i filmerna.

 

San_Diego_Comic-Con_2011_-_R2-D2_has_nev

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul. FEL!…….. nä. :P

En kul detalj är att fram till nu så har jag hela tiden trott att R2D2 var en riktig fjärrstyrd maskin i filmerna.

 

San_Diego_Comic-Con_2011_-_R2-D2_has_nev

En maskin med två rattar där fram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

En maskin med två rattar där fram?

Jag kan absolut hitta på fler lustigheter där robotteknologi möter kvinnlig anatomi. Vill ni höra?

 

Men senast någon ägnade sig åt sådant vill jag minnas att vederbörande fick en uppsträckning av forumets Fi anhängare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...