Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag kan absolut hitta på fler lustigheter där robotteknologi möter kvinnlig anatomi. Vill ni höra?

 

Men senast någon ägnade sig åt sådant vill jag minnas att vederbörande fick en uppsträckning av forumets Fi anhängare.

Exakt vad i begreppet "irrationell" är det du inte förstår? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt vad i begreppet "irrationell" är det du inte förstår? :D

Irrattionell, betyder det att man inte gillar folk med rattar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn som har bra/dålig erfarenhet av toners, som inte är original? :fundersam: T ex:
https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-tonernummer/716-BK-p13021.html

https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-tonernummer/716-C-p13022.html

När det gäller bläck vet man ju attt det kan vara lite si och så, bläck som torkar/geggar igen skrivaren som blir kaputt. Men toners till en laserskrivare. Det är ju pulver. Men ändå.... känns dumt att chansa om man inte vet ngn som kan bekräfta att de är bra/ok.

 

Appropå ink123.se Såg just på deras kampanjsida, en laserskrivare för 249,- Wow... DET var billigt. Julklapp till brorsbarnen kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn som har bra/dålig erfarenhet av toners, som inte är original? :fundersam: T ex:

https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-tonernummer/716-BK-p13021.html

https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-tonernummer/716-C-p13022.html

 

När det gäller bläck vet man ju attt det kan vara lite si och så, bläck som torkar/geggar igen skrivaren som blir kaputt. Men toners till en laserskrivare. Det är ju pulver. Men ändå.... känns dumt att chansa om man inte vet ngn som kan bekräfta att de är bra/ok.

 

Appropå ink123.se Såg just på deras kampanjsida, en laserskrivare för 249,- Wow... DET var billigt. Julklapp till brorsbarnen kanske?

Det är samma lotteri som andra piratvaror. Pulvret har sällan partiklar av rätt storlek för den skrivaren. Ofta varierar dessutom partikelstorleken i patronen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ngn som har bra/dålig erfarenhet av toners, som inte är original? :fundersam: T ex:

https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-tonernummer/716-BK-p13021.html

https://www.123ink.se/Tonerkassetter/Canon/Valj-tonernummer/716-C-p13022.html

 

När det gäller bläck vet man ju attt det kan vara lite si och så, bläck som torkar/geggar igen skrivaren som blir kaputt. Men toners till en laserskrivare. Det är ju pulver. Men ändå.... känns dumt att chansa om man inte vet ngn som kan bekräfta att de är bra/ok.

 

Appropå ink123.se Såg just på deras kampanjsida, en laserskrivare för 249,- Wow... DET var billigt. Julklapp till brorsbarnen kanske?

Jag kör bara med icke-original. Det funkar finfint. Men kan tänka mig att det är lite av en chansning också, kanske har jag bara haft tur.

På min förra laserskrivare så fick jag ett problem så jag var tvungen att kontakta supporten på Brother, för övrigt en otroligt trevlig och bra support, de första de då frågade om var artikelnummerna på tonern som satt i. Var förberedd på det och hade nummerna i beredskap.

 

Nu har jag precis skaffat nya patroner till bläckstrålesskrivaren, också icke-original. De som sitter i nu är slut och är original. Få se hur det funkar, hoppas på samma tur.

 

Funkar det bra så är det ju rätt stora skillnader i pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver på uppdrag en dödsruna över min avlidne vän. Gör lite research över årtal och sådant. Trodde aldrig jag skulle bli publicerad igen... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska träffa en specialgrupp med folk från både AF och FK och lite andra prylars i stan om en timme. Få se om de kan hjälpa en annan stackare. Jag hör ju till de hopplösas skara som ingen vet vad de ska göra med.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver på uppdrag en dödsruna över min avlidne vän. Gör lite research över årtal och sådant. Trodde aldrig jag skulle bli publicerad igen... :rolleyes:

Hur funkar det som egentligen som murvel att skriva om en massa hemskheter? Hinner/orkar man fundera så mycket på vad man skriver? Tänker alltså på när man skriver i tjänsten och inte känner de man skriver om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det som egentligen som murvel att skriva om en massa hemskheter? Hinner/orkar man fundera så mycket på vad man skriver? Tänker alltså på när man skriver i tjänsten och inte känner de man skriver om.

Jag har en personlighetsstörning, så jag är inte rätt person att fråga, fruktar jag. Jag blir huvudsakligen, men desto mer, bragt ur fattning när det gäller personliga/privata umbäranden, inte andras, desto mindre i gengäld. Det är nog allmänt sett en fråga om en kombination av personlighet och professionell distans. Alla klarar det kanske inte. Det var dock många kollegor som var uppriktigt ledsna när Nils Horner mördades. Inklusive jag själv. Kanske det krävs något så nära och självidentifierbart för att all världens elände ska sjunka in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från utfrågningen. En trodde inte på mig medan den andra personen gjorde det. :dumstrut::stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss in efter en powerwalk upp och ned för backarna här. Några hundra meter joggade jag dessutom. Avslutade med 20 dips i "barr" (en gånggrind). En rejäl genomkörare. Min rastlöshet har det positiva att jag måste röra på mig. Nu har jag en vilopuls på 50–60 slag i minuten, vilket är bra för en 50-årig gubbe. Häpp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma lotteri som andra piratvaror. Pulvret har sällan partiklar av rätt storlek för den skrivaren. Ofta varierar dessutom partikelstorleken i patronen.

Jag kör bara med icke-original. Det funkar finfint. Men kan tänka mig att det är lite av en chansning också, kanske har jag bara haft tur.

På min förra laserskrivare så fick jag ett problem så jag var tvungen att kontakta supporten på Brother, för övrigt en otroligt trevlig och bra support, de första de då frågade om var artikelnummerna på tonern som satt i. Var förberedd på det och hade nummerna i beredskap.

 

Nu har jag precis skaffat nya patroner till bläckstrålesskrivaren, också icke-original. De som sitter i nu är slut och är original. Få se hur det funkar, hoppas på samma tur.

 

Funkar det bra så är det ju rätt stora skillnader i pengar.

Jo, lite lotteri. Är ju så man känner. Nu skriver de “100% garanti”. Man bör kanske slå dem en signal och fråga om det täcker service/rep om det sätter igen skrivaren? :)

 

Var väl mest inne på att prova en toner med svart, till att börja med. Färger spar man ju inte lika mkt på och färger/färgåtergivning är ju viktigt/bra om det bli rätt ton/nyans.

 

Förutom icke-original, finns ju även såna refurbished, har jag sett. De känns ju också lite osäkrt med tanke på att delar kan vara slitna/trötta osv. :fundersam:

 

@Kiplon, hoppas det funkar med bläckpatronerna. :crossfingers: Vill inte skrämmas, men jag har en kompis som (iofs rätt många år sen nu) köpte billigt bläck. Det höll en vecka ungefär, sen torkade/geggade hela skrivaren ihop. Blev en ny skrivare för honom eftersom en service skulle kosta mer. Är just därför jag undrar hur det även är med toners.

 

Men som sagt - det är många år sen det där hände och tekniken/kvalitén på bläck och sånt lär väl förhoppnings ha ökat. Det var rätt nytt med sånt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från utfrågningen. En trodde inte på mig medan den andra personen gjorde det. :dumstrut::stjarnsmall:

Vad tråkigt att de uppförde sig så. :kramis: Är väl bättre att de håller lite god mask och diskuterar sins emellan efter besöket. Eller blev de klara med beslut och sånt på en gång hur de vill/tänker göra? Antar att det var FK som inte trodde...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min switch kom idag med DHL. Lite märkligt eftersom jag hade kryssat i att det skulle lämnaspå utlämningsställe (ie. posten/ICA). Jaja, det sparade man ju ngn dag på. Men jag vet inte om den var som jag hade tänkt. Att skjuta/flytta på den lilla piggen kändes väldigt trögt. Kanske det kan ha att göra med att det är så många stift/poler den jobbar med? Kanske den blir lättare med tiden då den inte är helt ny - att man får jobba in en skjutbana som “slits in”, lite så. :fundersam: Så jag är lite inne på att ev sätta den på baksidan istället. plasten/chassit är grövre där med. Annars såg det bra ut, och “benen” ser bra och lättlödda ut. :):crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tråkigt att de uppförde sig så. :kramis: Är väl bättre att de håller lite god mask och diskuterar sins emellan efter besöket. Eller blev de klara med beslut och sånt på en gång hur de vill/tänker göra? Antar att det var FK som inte trodde...?

Det är nog mest jag som är überkänslig. Men de ska sammanträda på fredag med hela ledarskapet och bestämma. Sen blir det nog ett besök på förrehabplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog mest jag som är überkänslig. Men de ska sammanträda på fredag med hela ledarskapet och bestämma. Sen blir det nog ett besök på förrehabplatsen.

Hoppas det blir bra. :crossfingers: För-rehab? Typ motsv arbetsträning el nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det blir bra. :crossfingers: För-rehab? Typ motsv arbetsträning el nåt?

För-rehab. Dvs göra nästan ingenting för att se om man klarar rehab.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För-rehab. Dvs göra nästan ingenting för att se om man klarar rehab.

det är en bra början

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall ner och fixa bröd nu. Tog slut igår. Jills veranda går på i bakgrunden. Ett trevligt program.

baknings program ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemkommen från utfrågningen. En trodde inte på mig medan den andra personen gjorde det. :dumstrut::stjarnsmall:

1-1 då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...