Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Snart dags att beställa en ny ipad. Denna har gjort sina 3 år nu och det Är dags att förbereda sig för ios 9 med nya krav

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren,

Vem vet, när min gamla 4S säckar ihop så kanske jag lämnar iPhone-världen? De är så himla dyra, onödigt dyra.

 

Konstig tanke faktiskt, men att betala så mkt pengar för en telefon är faktiskt inte okej.

 

Men har du inte abbonemang ?

Jag tror att man skall se iphone som en abbonemangslur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har handlat bland annat en "ny" iPhone via mtorget.se och visst, det är begagnade produkter med de är genomgångna och testade och man har en viss garanti om än inte så lång i de flesta fall. Sen är inte allt de säljer fynd eller ens vad jag skulle vilja kalla ett bra pris, men ibland så finns där klipp. Kan mycket väl vara värt för dig att hålla ett öga på den sidan om du är fortsatt intresserad av iPhone.

 

Annars så är vi flera på forumet som har positiva erfarenheter av Motorola Moto G som är en androidlur, men som är faktiskt är fri från allt vad förinstallerat skit heter samt går att uppdatera när Google släpper uppdateringar då den följer Googles standard, annars är man låst till övriga tillverkares välvilja att uppdatera programvaran vilket sällan sker, t ex Samsung och andra mobiltillverkare som kör med Android men med "egna" systemversioner som bygger på Googles android.

Att köpa en begagnad iPhone är absolut intressant alternativ, nog för att jag är lite tekniknördig allt. Men jag har inte behov av att ha nya prylar, inte alls faktiskt. Gudskelov så funkar min 4S utmärkt än så länge, peppar peppar. Men förr eller senare så kommer den där dagen när.......... :oroligoledsen:

 

Men har du inte abbonemang ?

Jag tror att man skall se iphone som en abbonemangslur

Nix, det vill jag absolut inte. Jag vill äga min mobil och köpa den kontant. Inte stå i någon beroendeställning till någon operatör alls. Om det var en sådan affär du tänkte på... förstås ;)

 

Apropå teknik, den här iPadAiren med retinaskärm jag har till låns, har sån där fingeravtrycksavkänning. Det är en sådan där typiskt nördig teknikfjantig grej som eg bara är en kul grej. Kör med två slags inprogrammerade fingeravtryck, så jag kan öppna den med valfri hand. Men allt som oftast begriper den sig inte på att känna av mitt avtryck. Och jag lovar att jag är hel och ren om fingrarna..... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens plan är inte mer avancerad än att dagens ska rulla på i lagom tempo och att allt ska kännas under kontroll. I övrigt inga andra planer för dagen, ...

Ja, lugnt ch bra. Väntar på brevbäraren innan man kan hitta på nåt här. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köpa en begagnad iPhone är absolut intressant alternativ, nog för att jag är lite tekniknördig allt. Men jag har inte behov av att ha nya prylar, inte alls faktiskt. Gudskelov så funkar min 4S utmärkt än så länge, peppar peppar. Men förr eller senare så kommer den där dagen när.......... :oroligoledsen:

 

Nix, det vill jag absolut inte. Jag vill äga min mobil och köpa den kontant. Inte stå i någon beroendeställning till någon operatör alls. Om det var en sådan affär du tänkte på... förstås ;)

. :P

Ja då förstår jag att det är dyrt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens dumstrut går till..... trumvirvel... mig :dumstrut:

 

Att värma maten i micon i en gryta med plasthandtag var inte en bra idé.... lägenheten luktar just nu jättegott efter att jag rökfyllde micron med ett rykande :whistling: hett handtag medans resten var föga uppvärmt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags att beställa en ny ipad. Denna har gjort sina 3 år nu och det Är dags att förbereda sig för ios 9 med nya krav

Kul!

Abonnemang eller kontant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens dumstrut går till..... trumvirvel... mig :dumstrut:

 

Att värma maten i micon i en gryta med plasthandtag var inte en bra idé.... lägenheten luktar just nu jättegott efter att jag rökfyllde micron med ett rykande :whistling: hett handtag medans resten var föga uppvärmt ;)

Låter konstigt. Jag värmer mat i plast stort sett varje dag, även i förpackningen, utan några bekymmer eller konstiga lukter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter konstigt. Jag värmer mat i plast stort sett varje dag, även i förpackningen, utan några bekymmer eller konstiga lukter.

 

Jag har faktiskt haft glassburkar som jag haft matlåda i till att deformeras, dock inte GB:s, de håller för användning i micro.

Har även en uppsättning plasttallrikar som jag fick av min mor nu när jag flyttade som jag värmt mat på, såg att den ena skålen hade blivit lite deformerad undertill, fått några bubblor, men jag tappade den till sist i golvet och då sprack den precis som en porslinstallrik. Gissar att den A) antingen är gammal från mossans gömmor eller B) inköpt på Netto då mossan köper mycket där i deras fynblådor. Nu var detta heller ingen ny gryta, så det kan mycket väl vara så att en "modern" gryta innehåller plastmaterial som tål att micras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela gården krattat och fixad tack vare min kompis. Guld! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela gården krattat och fixad tack vare min kompis. Guld! :galetglad:

 

Jag förutsätter att du bjöd på :kaffe: & :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag förutsätter att du bjöd på :kaffe: & :kramis:

Och mat. Och kort dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våren är här, om man skulle ta en sväng med husbilen :D

 

post-113-0-73861300-1429543774_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+18,9 grader idag som varmast. Just nu +18° :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmiddagen var solig, eftermiddagen mulen men nu så verkar solen kika fram igen. Personligen så är jag glad att jag inte har någon trädgård att ta hand om längre sedan jag fick skaffa eget. Perfekt, bor i hus, men slipper trädgårdsarbetet, har en bänk på den stenlagda biten på innergården utanför altandörren, det räcker gott så :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+18,9 grader idag som varmast. Just nu +18° :galetglad:

och solfångarna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+18,9 grader idag som varmast. Just nu +18° :galetglad:

Gôtt... :ThumbsUp:

 

Har lite varmare här... 27-70°C, men givarna ger väl tilsammans ett snitt ≈ 30°C ^_^:totaltgalen:

 

post-64246-0-05742700-1429548708_thumb.png

 

Fast varmast är det i hörnet.

 

Förmiddagen var solig, eftermiddagen mulen men nu så verkar solen kika fram igen. Personligen så är jag glad att jag inte har någon trädgård att ta hand om längre sedan jag fick skaffa eget. Perfekt, bor i hus, men slipper trädgårdsarbetet, har en bänk på den stenlagda biten på innergården utanför altandörren, det räcker gott så :lol:

Låter lagom. :yeahbaby: Har aningen mer att göra, och förra året blev det nästan ingenting. Skall försöka varea lite duktigare i år. Har i a f köpt hem slem till gräsklipparen och trimmern + lite diesel så man kan elda lite rishögar varteftersom. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och solfångarna ?

SKÅLLHETT!!!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev @Alix bistungen häromdagen (i(förr)går)? Har inte sett till honom idag.

 

Ja, han har tagit lite time-out på obestämd tid. Men han var så nöjd med gårdagens utflykt att han gjorde ett återbesök där idag med. Förhoppningsvis så hittar han tillbaka här igen, någon gång :kramis: Men jag förstår honom, ibland så behöver man lite paus :geros:

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han har tagit lite time-out på obestämd tid. Men han var så nöjd med gårdagens utflykt att han gjorde ett återbesök där idag med. Förhoppningsvis så hittar han tillbaka här igen, någon gång :kramis: Men jag förstår honom, ibland så behöver man lite paus :geros:

Aah... Har missat det. Han brukar skriva när han tar TO.

 

:D

 

- - -

 

 

Sitter och väntar på att Terminalen skall köra klart. Installerar om ett program som jag installerade häromveckan. Lägger grejjerna på lite andra ställen istället. :crossfingers::kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medan Alix har paus får jag försöka fylla ut tomrummet

 

ny macworld har kommit ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah... Har missat det. Han brukar skriva när han tar TO.

 

:D

 

- - -

 

 

Sitter och väntar på att Terminalen skall köra klart. Installerar om ett program som jag installerade häromveckan. Lägger grejjerna på lite andra ställen istället. :crossfingers::kaffe:

...och jag sitter och glor på TV:en och funderar på om jag törs repa mod att byta batteriet, eller åtminstone börja med att skaffa ett. Har iaf skaffat verktygen men ännu inte öppnat och kikat hur det ser ut i verkligheten på insidan.

 

Vore ju förargligt om det bara blir en massa krångel, likt https://forum.macworld.se/topic/172767-bytte-batteri-och-tog-bort-damm-nu-laater-flaekten-hoegt/

 

Å andra sidan så är det krångligt nu också, när jag måste släpa med laddaren för varje gång. Oavsett hur lång stunden för användandet är...

 

Det är iaf rätt intressant på TV;n, Dox dokumentär om 1971 och att Snowdon inte var först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...