Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Axelman har besök av barnbarnet. Kul värre! :galetglad: Son och sonson lurar vid gallret.

post-363-0-86241000-1428842871_thumb.jpg

post-363-0-22769700-1428842881_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakhjulet lossnade mycket lättare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

 

Värst vad de är unga när de börjar skaka galler :hihihi:

En skakande upplevelse. Gäller att gallra i tid det som ska skakas. Skakad men inte störd, som James sa.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lasagne av vännen min idag. Har precis diskat upp och tar en paus innan det obligatoriska. Kaffe så klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En skakande upplevelse. Gäller att gallra i tid det som ska skakas. Skakad men inte störd, som James sa.

Beror på vilken James... En av dem hade nog sagt... “Schkakad men inte schtörd.” ^_^

 

- - -

 

Fixade till min “wget”, såg till så det funkade med https. Man får lägga till det manuellt. Curl har ett perlscript som skapar det åt en, så man får lägga till en rad i en rc-fil sen.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis besked av mina hyresgäster att de har ångrat sig och vill inte längre säga upp sig. Eftersom de alltid skött sig och försäkrade att de verkligen tänker bo så det inte blir en ny omgång med att försöka hitta hyresgäst inom en snar framtid igen så gick det naturligtvis bra. Som tur var så visste jag ju att han som ville hyra det inte hade hunnit säga upp sin lägenhet heller, men visst blev han besviken när jag ringde och meddelade förändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis besked av mina hyresgäster att de har ångrat sig och vill inte längre säga upp sig. Eftersom de alltid skött sig och försäkrade att de verkligen tänker bo så det inte blir en ny omgång med att försöka hitta hyresgäst inom en snar framtid igen så gick det naturligtvis bra. Som tur var så visste jag ju att han som ville hyra det inte hade hunnit säga upp sin lägenhet heller, men visst blev han besviken när jag ringde och meddelade förändringen.

Du ser väl till att det bli lite över på hyran när lån å sånt är petalt så du har en buffert för reparationer och slikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser väl till att det bli lite över på hyran när lån å sånt är petalt så du har en buffert för reparationer och slikt?

 

Jadå.. över tid så blir där en buffert men av någon konstig anledning så trillar det alltid in något "kul" som behöver fixas så det är en ständig kamp så att säga :fundersam:

 

Det gäller att ta så mycket i hyra så det går runt men tillräckligt lite för att man inte ska behöva skatta för det. Satt och räknade på det för något år sedan att skulle vi lägga på såpass så att man passerar gränsen för att "vi tjänar på det" så skulle vi behöva höja hyran med ca 4000:- per månad för att inte gå back på grund av beskattning av inkomst. Nu är det rent skattemässigt en "nollsummespel", dvs vi får över så pass mycket som är rimligt för löpande kostnader utan att få inkomst av förtjänst, rent skattemässigt.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis besked av mina hyresgäster att de har ångrat sig och vill inte längre säga upp sig. Eftersom de alltid skött sig och försäkrade att de verkligen tänker bo så det inte blir en ny omgång med att försöka hitta hyresgäst inom en snar framtid igen så gick det naturligtvis bra. Som tur var så visste jag ju att han som ville hyra det inte hade hunnit säga upp sin lägenhet heller, men visst blev han besviken när jag ringde och meddelade förändringen.

Jag hoppas det blir så. Annars är risken statistiskt sett stor att de återkommer om ett tag och säger att de ska flytta i alla fall. För kraschade förhållanden i det här landet är det gott om. Jag är skeptisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas det blir så. Annars är risken statistiskt sett stor att de återkommer om ett tag och säger att de ska flytta i alla fall. För kraschade förhållanden i det här landet är det gott om. Jag är skeptisk.

 

Ja, nu ska herrn i huset flytta till en lägenhet och hon ska bo kvar. Jag var tydlig med att jag inte vill ha en ny karusell med flyttplaner och så utan att de får vara säkra på sin sak. Rent ekonomiskt så är jag inte orolig då hon som ensamstående med barn får en ansenlig summa i bostadsbidrag/tillägg. Skötsamma har de varit och alltid gjort rätt för sig, så det kan jag inte anmärka på :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu ska herrn i huset flytta till en lägenhet och hon ska bo kvar. Jag var tydlig med att jag inte vill ha en ny karusell med flyttplaner och så utan att de får vara säkra på sin sak. Rent ekonomiskt så är jag inte orolig då hon som ensamstående med barn får en ansenlig summa i bostadsbidrag/tillägg. Skötsamma har de varit och alltid gjort rätt för sig, så det kan jag inte anmärka på :kramis:

Aha, på så vis, ja, då förstår jag bättre. Det verkar vara en rimligare sits. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad::dumstrut:

jäklars eländes elände, har kommit till Downton Abbey säsong 3 och alla episoder finns inte med på den där sajten. Att hoppa över några avsnitt och gå direkt till säsong 4 finns inte. Det är som att strunta i några kapitel i den otroligt fängslande romanen man läser. Precis samma sak! :(

 

Så det fick bli ordentligt inköp av DVD-skivorna istället. Tror jag ska se om alltihop och gotta mig i de så otroligt realistiska detaljerna i alla miljöer. De jag förmodligen missat med den dåliga upplösningen jag hittills haft.

 

Så kan det gå när snålheten bedrar visheten....dumsnål kan man kalla det för. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad::dumstrut:

jäklars eländes elände, har kommit till Downton Abbey säsong 3 och alla episoder finns inte med på den där sajten. Att hoppa över några avsnitt och gå direkt till säsong 4 finns inte. Det är som att strunta i några kapitel i den otroligt fängslande romanen man läser. Precis samma sak! :(

 

Så det fick bli ordentligt inköp av DVD-skivorna istället. Tror jag ska se om alltihop och gotta mig i de så otroligt realistiska detaljerna i alla miljöer. De jag förmodligen missat med den dåliga upplösningen jag hittills haft.

 

Så kan det gå när snålheten bedrar visheten....dumsnål kan man kalla det för. :dumstrut:

Tänk på att det finns några julspecial också, som ingår i handlingen. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Sov som en kratta och drömde om katter. Vi satte en fälla i går kväll för en grannkatt är inne och äter av vår katts mat. IGEN! Fräck typ då jag sover typ tre meter från matskålarna. Nisse gillade inte att bli instängd och gick och småsurade hela natten när han inte fick komma ut trots att han sa ifrån....

...

Men vår fälla misslyckades av okänd anledning. Så det blir att försöka igen.

Berätta om du lyckas. Jag har samma problem och tänkte fånga snyltaren på något vis.

 

Kommer ihåg att min bror kastade ner grannens katt från taket när vi var små. Katten satte aldrig, inte en gång, sin tass på vår tomt igen efter det. Han var över hela kvarteret men undvek vår tomt ända till dagen hans nionde liv tog slut.

 

Min plan är att utsätta snyltaren för något helt ofarligt, men helt vedervärdigt för en katt*, och tänker mig att hen håller sig borta sedan.

 

* Ledtråd, det har med vatten att göra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta om du lyckas. Jag har samma problem och tänkte fånga snyltaren på något vis.

 

Kommer ihåg att min bror kastade ner grannens katt från taket när vi var små. Katten satte aldrig, inte en gång, sin tass på vår tomt igen efter det. Han var över hela kvarteret men undvek vår tomt ända till dagen hans nionde liv tog slut.

 

Min plan är att utsätta snyltaren för något helt ofarligt, men helt vedervärdigt för en katt*, och tänker mig att hen håller sig borta sedan.

 

* Ledtråd, det har med vatten att göra. :)

I filmen Lyckliga människor berättar en jägare (mannen på bilden) hur han får hunden att låta bli att vittja fällorna. Han gillrar en ofarlig fälla för hunden där den fastnar. Där får den sitta ett bra tag. Sedan slutar hunden vittja fällor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på den uslaste TV-serien de gjor på länge i SVT, Arne Dahl..

Dålig dialog, töntiga skådespelare

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

I filmen Lyckliga människor berättar en jägare (mannen på bilden) hur han får hunden att låta bli att vittja fällorna. Han gillrar en ofarlig fälla för hunden där den fastnar. Där får den sitta ett bra tag. Sedan slutar hunden vittja fällor.

Åh, bra tv tips! :) Som de där serierna på Discovery fast utan all påhittad action för adhd stinna amerikaner. Och kanske bäst av allt, utan alla vapengalna korkade amerikaner. Ska jag kolla på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, bra tv tips! :) Som de där serierna på Discovery fast utan all påhittad action för adhd stinna amerikaner. Och kanske bäst av allt, utan alla vapengalna korkade amerikaner. Ska jag kolla på.

En väldigt bra dokumentär. Man får nästan lust att bli jägare i Sibirien...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt bra dokumentär. Man får nästan lust att bli jägare i Sibirien...

Har för mig jag sett den - en bit av den i a f. Gick på Kunskapskanalen. Riktigt bra.

 

- - -

 

Snart dags för lite klassisk: Falukorv och snabbmakaroner. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att ta och sova lite ;) Vi syns imorrn :)

Jag tycker du skall kolla på US Masters istället Jixie!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på den uslaste TV-serien de gjor på länge i SVT, Arne Dahl..

Dålig dialog, töntiga skådespelare

byt kanal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad::superirriterad::dumstrut:

jäklars eländes elände, har kommit till Downton Abbey säsong 3 och alla episoder finns inte med på den där sajten. Att hoppa över några avsnitt och gå direkt till säsong 4 finns inte. Det är som att strunta i några kapitel i den otroligt fängslande romanen man läser. Precis samma sak! :(

 

Så det fick bli ordentligt inköp av DVD-skivorna istället. Tror jag ska se om alltihop och gotta mig i de så otroligt realistiska detaljerna i alla miljöer. De jag förmodligen missat med den dåliga upplösningen jag hittills haft.

 

Så kan det gå när snålheten bedrar visheten....dumsnål kan man kalla det för. :dumstrut:

är det spännande ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...