Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Inbillar mig att allt är lite rappare och snärtigare.... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Lite småkul test av färgseende. Hitta och klicka på så många avvikande rutor du kan på en minut. Har bara försökt en gång, fick 27 poäng men kan inte avgöra hur bra eller dåligt det är.

 

http://106.186.25.143/kuku-kube/en-3/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och läst på lite kring installation av en hackintosh är och helt färdig nu, min hjärna var inte redo för att bearbeta mängden av information för att förstå alla steg just nu när instruktionerna blev mer avancerade än att klicka OK för att installera :stjarnsmall::deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! :kartjej:

Ägnar mig åt att i en rasande fart beta av Downton Abbey-serien. Äntligen! Den är så bra. Hade inte sett ett enda avsnitt av den populära serien när den gick på TV, det var liksom ingen mening att kika på ett avsnitt där och var, så jag hoppade medvetet över alla när jag ändå inte kunde följa med.

 

Njuter i fulla drag.

 

Enda abret är att bildkvaliteten inte är den bästa, rätt dålig faktiskt. Men det är bra ändå. Som världens bästa roman som man bara måste sträckläsa.

Bättre lördagsnöje kan man inte få...

 

Tvingade mig till några pauser under dagen med promenad och lite trädgårdsjobb mellan varven, blev iaf inte soffpotatis hela dagen.... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger projekt hackintosh i malpåse, hjärnan säger syntax error fast det gissningsvis inte är så svårt. Men det hela blir för mycket att tänka på, vilka steg som ska göras i vilken ordning och vad exakt det är jag måste förbereda för att allt ska fungera. :blink:

 

Eventuellt så förbereder jag en installationspinne innan jag nollställer och skickar iväg MacBooken som har fått ny ägare, de första stegen måste nämligen utföras från OS X, vilket blir moment 22 om man vill göra en hackintosh men inte har någon fungerande installation av OS X på någon dator :pinch::fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit och läst på lite kring installation av en hackintosh är och helt färdig nu, min hjärna var inte redo för att bearbeta mängden av information ...

Lägger projekt hackintosh i malpåse, hjärnan säger syntax error fast det gissningsvis inte är så svårt. Men det hela blir för mycket att tänka på, vilka steg som ska göras i vilken ordning och vad exakt det är jag måste förbereda för att allt ska fungera. :blink:

Lär somna gott (utan tablett) ikväll alltså... :ThumbsUp:

 

Faktiskt så är det där rätt bra. En del av processen s a s. Är många gånger man antinge tänker göra ngt el håller på ned något. Sen vid sängdags ligger man och och funderar lite på det - visualiserar det osv (inre bild). Oftast kommer man inte så långt för man somnar rätt fort då. :crossfingers: Men för ett så strort projekt som en Hackintosh. Det är inget man läser in på en kväll och kör. Även om man kan det så är det bra att ha viss planering i steg-fö-steg, så man har rätt bra koll på vad man vill/skall göra när det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då ska allt vara nytt och fräscht! :galetglad:

Grattis !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Downton Abbey! :rockapa:

Ha en trevlig tv-kväll Alix!

 

Idag har jag bara en fråga, vad heter Schweitz huvudstad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger projekt hackintosh i malpåse, hjärnan säger syntax error fast det gissningsvis inte är så svårt. Men det hela blir för mycket att tänka på, vilka steg som ska göras i vilken ordning och vad exakt det är jag måste förbereda för att allt ska fungera. :blink:

 

Eventuellt så förbereder jag en installationspinne innan jag nollställer och skickar iväg MacBooken som har fått ny ägare, de första stegen måste nämligen utföras från OS X, vilket blir moment 22 om man vill göra en hackintosh men inte har någon fungerande installation av OS X på någon dator :pinch::fundersam:

Det låter jobbigt också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen! :kartjej:

Ägnar mig åt att i en rasande fart beta av Downton Abbey-serien. Äntligen! Den är så bra. Hade inte sett ett enda avsnitt av den populära serien när den gick på TV, det var liksom ingen mening att kika på ett avsnitt där och var, så jag hoppade medvetet över alla när jag ändå inte kunde följa med.

 

Njuter i fulla drag.

 

Enda abret är att bildkvaliteten inte är den bästa, rätt dålig faktiskt. Men det är bra ändå. Som världens bästa roman som man bara måste sträckläsa.

 

 

Bättre lördagsnöje kan man inte få...

 

Tvingade mig till några pauser under dagen med promenad och lite trädgårdsjobb mellan varven, blev iaf inte soffpotatis hela dagen.... :unsure:

Vad kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg kopparpasta emellan fälg och nav nästa gång. Gå loss på hjulet med 5-56 och gummiklubba.

Just nu marineras det hela i 5-56, hoppas att det släpper i morgon.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu marineras det hela i 5-56, hoppas att det släpper i morgon.

Funkar inte det, så på Mekonomen - köp en burk som heter MOS-Oil (?). Den är riktigt effektiv. Som WD-40 (el 5-56) + turbo. :) Vet att de på den verkstaden jag använt mig av ibland - de kör den uteslutande till just sånt.

 

Vill man inte klabba nåt finns ju kopparpasta på spray. Lite dyrare kanske, men den lägger på jämnare/tunnare lager. http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och-service/kemikalier/smorjmedel-fett-och-pasta/kopparpasta-pa14713sv#product-detail-page Skall finnas en billigare variant med (annat märke).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nybakat vad gott

Yep... :ThumbsUp: Alltid xtra smarrigt när det är nybakt, och fortf lite varmt/ljummet. Som gamla Fruksoda-reklamen. “Försvinnande gott...” :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu får det bli Hyacinth

behövs lite skratt innan läggdags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite historisk kuriosa:

“I've just started working for Apple's Mac OS X tools team. This may come
as a surprise, but Mac OS X is basically FreeBSD 3.2 with a GUI.”
»» Fr Feb, 2000.

Ja, där ser man. :) Skall göra klart en sak nu, och sen kojja.
:nanakudde:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

5-56 och WD40 är ganska verkningslösa för de saknar Molybden som har de överlägset bästa krypegenskaperna. Men den är inte billgast smorning. Å andra sidan är 5-56 och WD 40 är mest dyr lacknafta.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov som en kratta och drömde om katter. Vi satte en fälla i går kväll för en grannkatt är inne och äter av vår katts mat. IGEN! Fräck typ då jag sover typ tre meter från matskålarna. Nisse gillade inte att bli instängd och gick och småsurade hela natten när han inte fick komma ut trots att han sa ifrån....

...

Men vår fälla misslyckades av okänd anledning. Så det blir att försöka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:kaffe:

 

Väntar lite besök i eftermiddag, det ska bli trevligt. Ser även fram emot att jag ska hämta barnen efter skolan imorn de ska vara här några timmar :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dammsugit och fått lite mer plockat, sakta men säkert så tar det sig.

 

Ska fixa lite pappersexercis till den nya hyresgästen så det kommer iväg med posten nu i början av veckan samt formatera och installera om macen så den med kan komma iväg imorn. Måste bara kolla om DHL eller Posten blir förmånligast att skicka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sov som en kratta ...

Stående, lutandes mot en yttervägg, eller? :ThumbsUp: whistle.gif

 

:kaffe:

 

Väntar lite besök i eftermiddag, det ska bli trevligt. Ser även fram emot att jag ska hämta barnen efter skolan imorn de ska vara här några timmar :wub:

Vad trevligt. :yeahbaby: Då får ni hitta på nåt kul imorgon.

 

- - -

 

Sitter och laddar lite - kaffe och mackor - sen fixa klart lite med det fr igår. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...