Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Ja, då var man mätt och belåten, lite kaffe nu så mår man som en prins (nåja.... )

 

:kaffe:

För mig blev det dagens andra mugg te (Lady Grey).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig blev det dagens andra mugg te (Lady Grey).

 

Ja, det passar väl väderleken du har, i dubbel bemärkelse :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det passar väl väderleken du har, i dubbel bemärkelse :whistling:

Jag hade mössa men blev så kall om öronen att det gjorde ont. Tur jag hade fast huva på vindtygsjackan. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman är på YT! :whistling:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Finn ett fel :)

 

post-66896-0-82275300-1428684887_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OS X har en liten lustighet... 64bit som allt är numer så rapporterar den ändå 32bit (i386)

uname -m blir x86_64 och uname -p eller arch blir i386. wtf? :glare: Har sett lite olika lösningar hur man kan tvinga OS X att alltid köra 64. Skall prova ett par av dem (senare).

 

Har bråkat lite med en fil nu... Skall äta och vila ögonen och sen se om man orkar göra klart sen. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er

 

idag är det tävlingsdags

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att jag rensade historiken häromdagen så den bara sparar upp till 14 dagar... Man känner verkligen hur mkt snabbare/rappare det blev. :crossfingers:

 

Skall uppdatera lite grejjer nu, sen äta nåt. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockat fram lite köttfärs ur frysen, planen är att svänga ihop lite biffar till middag.

 

Sitter och kikar på att fixa mig en Hackintosh, http://www.tonymacx86.com/ Hårdvaran har jag redan, av en slump så stämmer komponenterna jag byggda ihop min Linux-burk överens med motsvarigheten till att få sig en Mac Pro :galetglad: Verkar som det eventuellt går att fixa sig en MacBook/MacBook Pro så jag ska först se om min bättre begagnade bärbara Dell med en Intel Core i3 går att transformera, snacka om Ulv i fårakläder isåfall :w00t:;)

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit slarvig med att tvätta ena bilen i vinter och dessutom inte haft hjulsidor på. Ena bakhjulet sitter som fastgjutet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit slarvig med att tvätta ena bilen i vinter och dessutom inte haft hjulsidor på. Ena bakhjulet sitter som fastgjutet...

Lägg kopparpasta emellan fälg och nav nästa gång. Gå loss på hjulet med 5-56 och gummiklubba.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade mössa men blev så kall om öronen att det gjorde ont. Tur jag hade fast huva på vindtygsjackan. :pinch:

Idag var det i stället plus 18,4 i skuggan som mest. Cyklade närmare tre mil i uppkavlade skjortärmar. B)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag var det i stället plus 18,4 i skuggan som mest. Cyklade närmare tre mil i uppkavlade skjortärmar. B)

Gôtt... Har var det inte lika varmt - definitiv inte i morse (0,1°C).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallerade 10.6 i iMacen. Funderar på att ominstallera Safari. Men kan inte minnas hur man gör för att klämma in en likadan med alla inställningar bevarade. :huh: Tips nån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallerade 10.6 i iMacen. Funderar på att ominstallera Safari. Men kan inte minnas hur man gör för att klämma in en likadan med alla inställningar bevarade. :huh: Tips nån..

I ditt användarbibliotek ligger en mapp Safari med allt tjosan i. Dra den från din backup och ersätt den nyinstallerade. Borde funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en promenad på ett par km med här när jag ändå skulle trava bort till soteringsstationen här i byn för att slänga skräp. Var riktigt skönt ute nu på eftermiddagen och även vinden börjar kännas lite vårljummen vilket uppskattas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde funka.

Love this statement! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vänta nu. Om man ominstallerar OS X från iMacens original DVD får man väl Safarin ominstallerad på köpet!? Det fanns ingen Safari på skiva 2 med alla extra program..... minnet är ju helkasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ominstallerade 10.6 i iMacen. Funderar på att ominstallera Safari. Men kan inte minnas hur man gör för att klämma in en likadan med alla inställningar bevarade. :huh: Tips nån..

Alla bokmärken kan du exportera direkt från menyn. Är bara att importera sen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vänta nu. Om man ominstallerar OS X från iMacens original DVD får man väl Safarin ominstallerad på köpet!? Det fanns ingen Safari på skiva 2 med alla extra program..... minnet är ju helkasst.

 

Safari installeras direkt med OS X, det ingår i själva huvudinstallationen, det är inget man lägger in från skiva två, den innehåller bara iLife-paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då ska allt vara nytt och fräscht! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...