Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Det är det klassiska :

Hurra vi vann!!!

 

men hur gick det mot Österrike

ja dom förlorade som stenar!

Fast jag kan i alla fall ärligt och konsekvent säga att jag skulle sagt "dom vann" också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt... Fast det är ju eg "vi" i båda fallen.

när det går bra då vill man känna sig som stolt svensk

 

 

när det går dåligt då är det s.k Sven Jerring referatet efter nederlaget mot Japan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kan i alla fall ärligt och konsekvent säga att jag skulle sagt "dom vann" också.

Dom vann låter neutralare, om t.ex Island vinner så säger man dom vann

för att man inte känner sig igen som islänning

 

ett annat klassisk exempel är att säga det är mina barn med det är grannens ungar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jobba på karaktärer ingår i mitt teateransvar. Du måste hitta en parallell i din livssituation som går att applicera på den karaktär du vill ha. Du kanske kan hitta din inre patriot i ditt förhållande till dina barns ev. sportprestationer. När du har hittat känslan tar du med den in i din nya karaktär. :P

Det lär bara funka om jag använder mina barns prestationer, jag ska försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många länder har vattendrag som du kan dricka av utan att bli sjuk? Här omkring finns det bara ett vatten och det är där lakvattnet från gruvan rinner ut. Visserligen är utsläppen strypt till 99% men det skall inte drickas av säkerhetsskäl. Annars är det bara att ta en mugg och välja sjö, å, älv. Det finns bäcköring mitt i stan. Förutom när det är inversion har vi fantastiskt bra luft. Det är väldigt vacker här omkring där jag bor och en bit bort finns fjäll och åt andra hållet finns hav. Människor är vänliga och trevliga överlag. Man kan sätta bilnyckeln i tändningslåset och bilen står kvar efter en vecka. Det finns problem och det finns skumma typer. Men överlag kan man inte bo och leva bättre. Efter att rätt nyligen lyssnat till korrespondenten

Lars Moberg som jammade med felan ihop med ett gäng en kväll på Främby udde här i Falun, så inser man att vi bor i edens lustgård på jorden. Jämförsvis.

Hur är källvattnet då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu är det hyacint i rutan som får avsluta fredagen

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon! :sleeping:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en tråd för sådant. :byrakrat:

Och du var emot organiserat firande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska optimistiskt synes det mig, trots den rejäla prissänkningen. :w00t:

 

attachicon.gifdatorer.jpg

Åh, en Performa 630. Nästan så jag vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du var emot organiserat firande?

Det är inte jag som startade tråden, men eftersom den finns i ett specifikt syfte ska den väl användas till det. Eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Performa 630..... min första Mac :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och morgnar mig lite, med gott nybryggt kaffe. :kaffe:

Sovigt skapligt, men har riktigt ont i axeln idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skulle cykla med frun för första gången på länge och testa om orken finns kvar. Medan jag väntade på frun stod jag och vinglade lite med hojjen och tyckte den var vinglig fram. Döm av min förvåning när jag ser att en hjulmutter är borta! Enda förklaringen är att det måste ha hänt när sonen lånat den till högskolan. Men nedrans va farligt.... :dumstrut::evilgrin: .. vad är det för skålpund som snor muttrar av folks cyklar??? :superirriterad:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte jag som startade tråden, men eftersom den finns i ett specifikt syfte ska den väl användas till det. Eller vad?

Vi utövar civil olydnad och godmorgnar där vi vill :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Performa 630..... min första Mac :bultandehjarta:

Samma här. Köpt när Apple var som allra minst populärt!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skulle cykla med frun för första gången på länge och testa om orken finns kvar. Medan jag väntade på frun stod jag och vinglade lite med hojjen och tyckte den var vinglig fram. Döm av min förvåning när jag ser att en hjulmutter är borta! Enda förklaringen är att det måste ha hänt när sonen lånat den till högskolan. Men nedrans va farligt.... :dumstrut::evilgrin: .. vad är det för skålpund som snor muttrar av folks cyklar??? :superirriterad:

Det är såna förhistoriska figurer filurer som tydligen vägrar

att dö ut: Homo Puckus Retardus

 

Usch då, det kunde ju slutat illa om du inte upptäckt det.

.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Köpt när Apple var som allra minst populärt!

Ansluter mig till gänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle cykla med frun för första gången på länge och testa om orken finns kvar. Medan jag väntade på frun stod jag och vinglade lite med hojjen och tyckte den var vinglig fram. Döm av min förvåning när jag ser att en hjulmutter är borta! Enda förklaringen är att det måste ha hänt när sonen lånat den till högskolan. Men nedrans va farligt.... :dumstrut::evilgrin: .. vad är det för skålpund som snor muttrar av folks cyklar??? :superirriterad:

Ja det kan man undra... var det svårt att sätta tillbaks den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Köpt när Apple var som allra minst populärt!

1994 kom min performa 400

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi utövar civil olydnad och godmorgnar där vi vill :D

Här är bristen hos alla revolutionärer. Man ska göra uppror mot allt. Utom mot det jag säger. Det är lag. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch då, det kunde ju slutat illa om du inte upptäckt det.

 

 

Förmodligen har yngste sonen åkt några vändor till och från högskolan med den och på hemvägen är det mycket utför. Det är snudd på mordförsök att ta en mutter. :utskallning: Själv lär jag ju klara mig med min träskalle, men grabbens är färsk och mjuk. :(

 

Ja det kan man undra... var det svårt att sätta tillbaks den?

Den var ju borta så jag tog en från en annan cykel. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...