Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Om skog: Pappa hade mycket noga märkt ut vilka träd som skulle sparas för att fröa av sig. Men skogsbolaget "råkade" kalhugga. Pappa blev lite sur. Men det var för många år sedan, nu verkar dom ta större hänsyn till vad man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ostronsås är fantastiskt; man kan i princip skära vad som helst (ätbart) i bitar, fräsa på det och hälla över ostronsås, så smakar det krogkinamat.

Ja, den kan man ha till mkt, även soppor. :ThumbsUp:

 

- - -

 

TV4 :: 20:00 tv.gif

≈ 100min kvar. :galetglad::storkram:

 

 

 

 

football_01.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har både "after-sun" och Aloe Vera hemma, så det är ingen större fara. Men det är aldrig skönt med ömmande solbrända lemmar. Att inte sitta i solen är ju bästa metoden, där jag brukar sitta normalt sett, men på en badstrand är det ingen lätt uppgit :hihihi:

På onsdag så kommer Ronny på resa med ipad tillbaka

 

semestern är här och man längtar efter lunchmat på kaféerna

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Lägger sista handen på ommålningen av huset..var uppe på taket ikväll och bättra på ett vindskivebeslag.

Tog med kameran och tog en bild bort mot norra sidan av huset där min enorma Rhodedendron når över taknocken.

 

post-113-0-96741300-1370629093_thumb.jpg

 

 

Busken nerifrån markplan

 

post-113-0-93972600-1370629437_thumb.jpg

 

 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger sista handen på ommålningen av huset..var uppe på taket ikväll och bättra på ett vindskivebeslag.

Tog med kameran och tog en bild bort mot norra sidan av huset där min enorma Rhodedendron når över taknocken.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-06-07 kl. 20.03.15.jpg

 

 

Busken nerifrån markplan

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-06-07 kl. 20.02.50.jpg

 

 

Den var inte dålig! Parkrhododendron, antar jag? Det finns stora fina exemplar i Borås stadspark, men också i Göteborgs botaniska trädgård.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur segt kan ett forum vara en fredagkväll? Sitter alla och kollar fotboll?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Optimistkonsulten kommer jag ihåg. Hon hette Ingalill Enbom och for land och rike kring med underhållande föredrag om optimism.

Ronny Eriksson kallade sig pessemistkonsult som svar på det hela. (Jag vaknade på morgonen; och så var den da'n förstörd.)

För övrigt tror jag att jag är kär i Ronny Eriksson. :stjarnsmall:

 

 

Jag postade i en annan tråd om optimistkonsulterna som tyvärr besegrades av pessimismen. Men kan ju länka här också.

Ronnys monolog gick åt det hållet att här har vi under århundraden odlat fram ett pessimistiskt lidande genommyrslåtter och vargavintrar och sen kommer det nån optimistkonsult från stockholm och ska förstör alltihop! Sen går han under pseudonymen Ronny Depp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur segt kan ett forum vara en fredagkväll? Sitter alla och kollar fotboll?

Nej jag tittar på youtube eftersom det är så segt på forumet.

Cirkel-nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ronnys monolog gick åt det hållet att här har vi under århundraden odlat fram ett pessimistiskt lidande genommyrslåtter och vargavintrar och sen kommer det nån optimistkonsult från stockholm och ska förstör alltihop! Sen går han under pseudonymen Ronny Depp

Det lustiga är väl att hon- optimisten- också är norrländska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns bara den där om frun hade lyft sig, nej, men hon hade släppt sig då och då. :w00t:

 

Kabo: jag kollar olika varianter av The Antiques Roadshow på YT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit i Tidahôlm hela dan ida.

Snygg moppe, fast jag aldrig sett den förr.

 

post-5952-0-01998700-1370633031_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns bara den där om frun hade lyft sig, nej, men hon hade släppt sig då och då. :w00t:

 

Kabo: jag kollar olika varianter av The Antiques Roadshow på YT.

Jag tittar på ståuppare bl.a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Usch, vilken match. Man känner sig nästan helt tom nu efteråt. Luften gick nästan ur en. :(

 

Lite kaffe o mackor nu, och se om man kan finna lite ny livsenergi. :crossfingers::kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu meddelar gubben att dom förlorade. Själv roar jag mig med att studera Calvinism.

Tänk så olika det kan vara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu meddelar gubben att dom förlorade. Själv roar jag mig med att studera Calvinism.

Tänk så olika det kan vara :)

Dom? Vi! Sverige är "vi". :behave:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom? Vi! Sverige är "vi". :behave:;)

Inte nog med att jag bör tycka att Sverige är "fantastiskt", jag bör tycka att "vi" förlorade, dessutom. Hur kan det komma sig att jag varken gör det ena eller det andra? Otacksam och förrädare? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom? Vi! Sverige är "vi". :behave:;)

Dom, fotbollslaget.

Jag har väl inte den rätta andan eller också är jag realist. Jag spelar inte fotboll och kan alltså inte vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag får jobba på min dåliga karaktär! :D

yes2.gif:D

 

Dom, fotbollslaget.

Jag har väl inte den rätta andan eller också är jag realist. Jag spelar inte fotboll och kan alltså inte vinna.

Fotbollslaget... Men de är vi de med. De är våra representanter, de spelar för oss. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom? Vi! Sverige är "vi". :behave:;)

Det är det klassiska :

Hurra vi vann!!!

 

men hur gick det mot Österrike

ja dom förlorade som stenar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag får jobba på min dåliga karaktär! :D

Att jobba på karaktärer ingår i mitt teateransvar. Du måste hitta en parallell i din livssituation som går att applicera på den karaktär du vill ha. Du kanske kan hitta din inre patriot i ditt förhållande till dina barns ev. sportprestationer. När du har hittat känslan tar du med den in i din nya karaktär. :P

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det klassiska :

Hurra vi vann!!!

 

men hur gick det mot Österrike

ja dom förlorade som stenar!

Exakt... Fast det är ju eg "vi" i båda fallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...