Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Nyfiken på hur 10.9 förbättrar äldre Macar i prestanda och i batteritid. Som vanligt LÅTER det ju bra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyfiken på hur 10.9 förbättrar äldre Macar i prestanda och i batteritid. Som vanligt LÅTER det ju bra....

Förbättrar? Tror du det? Snarare kräver det mer av redan existerande macar. Så har det väl alltid varit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev visst en påse med daimkulor till :kaffe:... gott... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbättrar? Tror du det? Snarare kräver det mer av redan existerande macar. Så har det väl alltid varit?

OM du inte tittade på eventet så kan jag meddela att 10.9 har en lång rad "nya" tricks hur datorn ska spara batteri och hur den ska snabba upp processerna. Det var avsevärda förbättringslöften!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM du inte tittade på eventet så kan jag meddela att 10.9 har en lång rad "nya" tricks hur datorn ska spara batteri och hur den ska snabba upp processerna. Det var avsevärda förbättringslöften!

Nej, jag såg inte det. Är inte så intresserad av reklam med tillhörande spekulationer. Tids nog får vi veta hur det faktiskt förhåller sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var iofs länge sedan jag tittade på det. Just nu är jag sittandes och väntar på att bli frisk så jag lät det stå på vid sidan av och kollade in lite då och då. Jobs var mycket bättre när han gjorde det. Det känns om om allihopa nästan ber om ursäkt att de står på scenen. Steve kom med pondus och ägde den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM du inte tittade på eventet så kan jag meddela att 10.9 har en lång rad "nya" tricks hur datorn ska spara batteri och hur den ska snabba upp processerna. Det var avsevärda förbättringslöften!

En av de nya batterisparande tricksen finns redan idag, men i 10.9 så har automatiserat det. Det är det där med att om man lägger ett program över ett annat så går programmet "bakom" ner i sparläge. Man kan pausa/starta manuellt i Terminalen.

 

Ex:

# Stoppa Safari
killall -STOP Safari

# Stoppa Chrome
killall -STOP -c "Google Chrome"

# Återuppta
killall -CONT Safari

# Återuppta
killall -CONT -c "Google Chrome"

 

Finns en liten artikel om det här.

 

- - -

 

Strax lite frukost på G. :kaffe:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar att saker jag vill läsa funnits på svenska; katterna tycker jag är konstig när jag pratar engelska med dem och det vore trevligt att drömma på svenska igen. Tur att jag tvingas tänka svenska här i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett trevligt semestermål. I alla fall för oss som gillar att bada. Men den sista grejjen vågar inte jag åka i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har käkat lunch, köttbullar med mos. Ska strax ha teknik, efter det matte och sen slut :) Kanske blir det golf i eftermiddag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har käkat lunch, köttbullar med mos. Ska strax ha teknik, efter det matte och sen slut :) Kanske blir det golf i eftermiddag!

Går du fortf i skolan? Har ni sen student?

....eller har du åkt på "sommarskola". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går du fortf i skolan? Har ni sen student?

....eller har du åkt på "sommarskola". ;)

Hehe ja vi slutar på torsdag ;) Ingen sommmaskola inte :P

 

Skolan slutar väl inte förrän i nästa vecka? Det är väl bara de som slutar trean på gymnasiet som slutar en vecka tidigare? Ja, och så de som pluggar på universitetet där terminen slutar den siste maj förstås.

Vi slutar denna vecka, de som tar studenten slutar dagen efter oss andra på min skola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja vi slutar på torsdag ;) Ingen sommmaskola inte :P

 

Vi slutar denna vecka, de som tar studenten slutar dagen efter oss andra på min skola.

Om man bara fick ta en den nya mac Pron dagen efter skolavslutningen

det skulle sitta gott eller hur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här slutar alla samma vecka men lite olika dagar. Makens skola har avslutning idag, vanliga gymnasiet på torsdag tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolan slutar väl inte förrän i nästa vecka? Det är väl bara de som slutar trean på gymnasiet som slutar en vecka tidigare? Ja, och så de som pluggar på universitetet där terminen slutar den siste maj förstås.

Jag hade tenta (GU) 10/6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man bara fick ta en den nya mac Pron dagen efter skolavslutningen

det skulle sitta gott eller hur

Det hade ju inte suttit fel det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiderna förändras. När jag pluggade (LU) var höstterminen från den 1 september till 21 januari och vårterminen från 22 januari till 31 maj. Juni, juli och augusti fick man inget studielån för, och det fanns inga sommarkurser.

LU är det Linköping? Där gick min man slöjdlärarutbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lund

Aha! trodde det var en förkortning av Linköpings Universitet.

Redigerad av Kabo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också ha ett jobb så jag blir tvungen att köpa nya MacPro. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också ha ett jobb så jag blir tvungen att köpa nya MacPro. :dumstrut:

du får börja i potätlandet igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Man behöver en Pro för att kunna plantera och tvätta potatis. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du får börja i potätlandet igen

Tvivlar på att potatissättning kräver en extra fin mac. mera en extra fin måck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...