Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

God förmiddag på er :)

skall strax iväg på en tävling till efter det fortsätter jobbet som vanligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, kunde inte somna igår kväll utan var uppe till tre, sedan upp klockan sju för att passa en tid, som sedan blev inställd en timme innan. Känner mig en smula mörbultad... wacko.gif

Usch vad irriterande. Vet själv hur det är när man skall upp ultratidigt, och inte sover ngt, och sen det man skulle till, inte blev ngt.

 

Du får väl "göra en Kronblom". yes.gif

(läs crasha en stund på soffan)

 

 

Håller på att bli bättre. Sov större delen av natten ...

Va bra! Det går åt rätt håll. :ThumbsUp:

 

 

God förmiddag på er :)

skall strax iväg på en tävling till efter det fortsätter jobbet som vanligt

Lycka till :crossfingers:, och hoppas ni får kul!. chess.gif

 

 

- - -

 

Den här räddade min dag! :crossfingers:http://gskinner.com/RegExr/

Finns visst som app till os x. Så den åker ner såklart. Hittade en "regex"-widget för dashboard, men den var nerladdningslänken pajj på. Var visst sen 2004 så den är väl borta då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att bli bättre. Sov större delen av natten för första gången på en vecka. Ringde vårdcentralen och de har tillstånd nu från FK att förlängningssjukskriva influensasjuka via telefon...... de skulle också skriva ut medicin via telefon. Behöver lite andningshjälp som Pulmicort.

 

Ojdå.. kan de vara lite flexibla. Men man förstår ju att de inte vill ha dit patienter med influensan i onödan, speciellt inte eftersom svininfluensan är en av de tre olika varianter som härjar fritt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för lunch här. Rätt så lugn förmiddag, skulle haft samtal nu på morgonen med eleven var sjuk (verkar det som).

 

Försöker få ihop logistiken kring min bil och att jag har barnen denna veckan samt praktiken i Ystad, vattenpumpen läcker ordentligt på den så den behöver fixas samtidigt som jag behöver bilen.... Flörtar med en kompis så förhoppningsvis kan han byta vattenpump om jag ställer bilen och tar bussen, men då måste han kunna hämta/lämna bilen på busstationen samt byta pump och det är väl synd att säga att han är morgonpigg. Men sambon har sena kvällar så det fungerar inte heller.

 

Håjaja... alltid är det något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå.. kan de vara lite flexibla. Men man förstår ju att de inte vill ha dit patienter med influensan i onödan, speciellt inte eftersom svininfluensan är en av de tre olika varianter som härjar fritt just nu.

 

Halva personalstyrkan är väl nere för räkning också så rent praktiskt är det väl helt omöjligt att göra på något annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade en gång på skojsskull ett backup program som gjorde backup på disketter och den höll på och räknade och efter ett bra tag informerade att jag skulle ta fram några hundra disketter att göra backupen på :D

 

Så stoppar man i disk 367 "Copy failure. Please restart the process" totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen jag hade lunginflammation för en fem sex år sedan så har jag fått influensavaccin som prioriterad grupp. Nu tänkte jag inte på att vaccinera mig och det var gräsligt vad det tog illa med influensan...... jag var rent orolig innan febern gav sig.

Å, tusan, är det så*? Jag hade lunginflammation sommaren 2007... Men jag har aldrig vaccinerat mig. Blir å andra sidan inte sjuk i luftvägarna heller, sedan fyra år tillbaka**. Peppar, peppar... crossfingers.gif

 

 

* Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de sade att jag inte tillhörde någon riskgrupp som tur var.

**Jämfört med dåtiden så är jag i strålande kondition och många kilo lättare, och har barnen nära mig som håller immunförsvaret på alerten, utan att det för den skull överreagerar...

 

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad irriterande. Vet själv hur det är när man skall upp ultratidigt, och inte sover ngt, och sen det man skulle till, inte blev ngt.

 

Du får väl "göra en Kronblom". yes.gif

...

Jag försökte, men det kändes alldeles knasigt. Tar igen det i natt. Ska snart träffa sonen, som har lov, och vi ska ta en fika. Han fyller 14 idag, stora pojken. Han har tjej och allt. Tiden går. happy.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade en gång på skojsskull ett backup program som gjorde backup på disketter och den höll på och räknade och efter ett bra tag informerade att jag skulle ta fram några hundra disketter att göra backupen på :D

Ubuntu trodde att jag hade floppyenhet på min gamla PC, fast jag hade tagit bort den. Men det försvann när jag avaktiverade "floppychippet" i BIOS. Inte mycket nytta med floppy nuförtiden... totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag byggde om en gammal fujitsu scaleo x och den kom med diskettenhet och den sitter kvar för att täppa till hålet :)

Jag hade sparat en liten plastfront från ett datorchassi jag köpte för några år sedan (sålde vidare en dator som jag satte i chassit med floppy). :)

 

Har din Scaleo AMD64? Kör du med 64-bitars Ubuntu?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades träna ganska hårt idag och blir långsamt långsamt starkare trots att jag trodde att jag hade förkylningsvirus i kroppen. strong.gif

Det brukar annars kännas när kroppen inte riktigt orkar med.

Det vore väldigt skönt att slippa mer förkylningar denna vinter. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å, tusan, är det så*? Jag hade lunginflammation sommaren 2007... Men jag har aldrig vaccinerat mig. Blir å andra sidan inte sjuk i luftvägarna heller, sedan fyra år tillbaka**. Peppar, peppar... crossfingers.gif

 

Inte vet jag. De konstaterade att jag hade som de sa förkylningsastma vilket jag inte märkt eller vetat om tidigare. Om det kom via lungingrammofånen vet jag inte, men luftrören krymper lite vid förkylning så att jag bör ta vidgande medicin. Trökit nog går förkylningar ofta numera rätt ner i luftrören och orsakar luftrörsinfektion som med lite slarv förmodligen kan bli lungingrammofån. Så det är väl därför de satte upp mig på risklistan. Lite overkill tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En oerhört tråkig helg går mot sitt slut, den har helt och hållet ägnats åt inläsning av handlingar till kommande veckas sammanträden. Just kommande vecka är det sammanträden på löpande band och när allt infaller ungefär samtidigt så kan det bli väl mastigt. info%20(31).gif

 

Dessutom så jobbar jag som vanligt emellan allt detta. Men allt är ju frivilligt.... som sagt! sarcastic.gif

 

Jag är nog också känd som en person som alltid är positiv och nog ses som engagerad och insatt i de frågor jag behöver kunna, och jag tror också att jag faktiskt brukar kunna inspirera och engagera och entusiasmera de jag har runt mig. Och så kommer det nog att bli även den kommande veckan... fast när man sitter på kammaren med alla digra och tunga filer för att läsa och planera och få koll på läget så undrar man ju vad man håller på med ibland......fundersam.gif

 

Den stora ljuspunkten denna helg är iaf att en efterlängtad resa till det stora landet i väster förmodligen blir av någon gång i sommar, och det ska bli kul. Har aldrig varit där.

 

Men nu åter till handlingarna, än är de inte slut essen7.gif lite kaffe till, det underlättar!

 

Norge? fundersam.gif

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades träna ganska hårt idag och blir långsamt långsamt starkare trots att jag trodde att jag hade förkylningsvirus i kroppen. strong.gif

Det brukar annars kännas när kroppen inte riktigt orkar med.

Det vore väldigt skönt att slippa mer förkylningar denna vinter. :crossfingers:

skulle träning bota förkylning :fundersam: det var något nytt :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle träning bota förkylning :fundersam: det var något nytt :fundersam:

:D Tvärsom, jag trodde att jag inte skulle orka riktigt idag pga förkylning. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte vet jag. De konstaterade att jag hade som de sa förkylningsastma vilket jag inte märkt eller vetat om tidigare. Om det kom via lungingrammofånen vet jag inte, men luftrören krymper lite vid förkylning så att jag bör ta vidgande medicin. Trökit nog går förkylningar ofta numera rätt ner i luftrören och orsakar luftrörsinfektion som med lite slarv förmodligen kan bli lungingrammofån. Så det är väl därför de satte upp mig på risklistan. Lite overkill tycker jag...

Jo, hon på 1177 sade att hade man komplikationer/tillkommande grejer så kunde man hamna på risklistan. Men inte enbart på grund av lunginflammation, i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:whistling:

post-5952-099091900 1360604990_thumb.jpg

 

 

Allvarligt talat, det är nåt fel på människor som köper färdigmat i kyl & frysdiskar.

Kunskapen om mat är usel hos den "moderna" människan.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade en gång på skojsskull ett backup program som gjorde backup på disketter och den höll på och räknade och efter ett bra tag informerade att jag skulle ta fram några hundra disketter att göra backupen på :D

Haha... Vilket evighetsjobb det hade varit. :D

 

 

Jag försökte, men det kändes alldeles knasigt. Tar igen det i natt. Ska snart träffa sonen, som har lov, och vi ska ta en fika. Han fyller 14 idag, stora pojken. Han har tjej och allt. Tiden går. happy.gif

Va kul. Och då är det bara 1 år kvar då till det blir som i Magnus o Brasse.

"Ööh... Moped"

:lol:

 

 

Norge? fundersam.gif

Det k a n ju oxå vara Finland. yes2.gif

Lite beroende på hur långt västerut man reser.whistle.gif

 

 

- - -

 

Nu blir det strax lite käk... Hungrig och trött. Skulle eg behöva duscha och åka och handla lite med det orkar jag nog inte idag. Innebär att jag måste börja med att skotta fram bilen. Nej-nej-nej...

 

 

Fick nästan lite ont i skallen av ett jobb idag, men det här var dagens bedrift:

'/(\d{4})+[\. ](\d{2})[\. ](\d{2})[\]:. ]?[ ]?(\(.+\))?([\]\ $])(\d{2}.\d{2})?( )?(\w+[:])?( )?+(\s{1,20})?/'

Matchar/filtrerar datum i en text (som skrivits på olika sätt sen 2010) över en hel sida. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat, det är nåt fel på människor som köper färdigmat i kyl & frysdiskar. ...

Då är det fel på mig... utskallning.gifdumstrut.giffane.gif

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Va kul. Och då är det bara 1 år kvar då till det blir som i Magnus o Brasse.

"Ööh... Moped"

:lol:

...

Aah, en klassiker! Den har jag på vinyl, Varning för barn. :)

 

Vi hade jättekul jag och sonen. En fin pojk med humor...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...