Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Med tanke på att modemet står i sängkammaren på bottenvåningen är det helt ok

post-363-075708500 1360669236_thumb.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att modemet står i sängkammaren på bottenvåningen är det helt ok

 

Du ska alltid vara värst :pusspadig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska alltid vara värst :pusspadig:

 

Sicken blöt en....whistling.gif..nåja. Rummet vätter åt den sändare som är bäst. Vi får se hur jag går vidare med evt uteantenner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, så skönt. Men reklamen behöver du inte stå ut med. Det finns AdBlock* till Chrome. Länk här. Skulle den inte ta bort allt kan man ctrl-/högerklicka på reklamen och sedan få bort grejerna med ett skjutreglage. Se bifogad bild (bannern har jag så klart kvar, detta är bara ett exempel). :)

 

 

 

*Plus en MASSA andra tillägg också, förstås.

Den funktionen i AdBlock är smidig.

 

Uppdaterade just AdBlock - såg att det låg en uppdatering inne på tilläg (har inte automatisk uppdatering).

 

 

- - -

 

Just varit och handlat lite på ett par ställen. Kallt o äckligt ute, utan att det är allt förmånga minugrader. Blä vad det i a f.

 

 

Innan jag skulle åka hände en liten mystisk sak - halvotäck... Hade varit ute och borstat rent bilen. Gick in igen. Fixade o grejjade lite och duschade sen innan jag skulle åka. Efter duschen stod jag i köket o plockade ihop lite grejjer .... o rätt var det var kände jag bara var kallt mitt högra pekfinger var. Det var helt vitt från mittleden och ut. Försökte skaka igång det, men den tog jag handen/tummen o försökte liksom fösa/trycka över varm krop ut i fingret. Till slut släppte det.

 

Obehagligt i a f. Skall nog ringa sjukhusupplysningen och berätta/fråga om det är ngt man behövert vara orolig över. Nog för att jag hade varit ute en stund innnan, men det var ju inte förräns långt efter jag hade kommit in - t o m efter en varm dusch.

 

Har i o f s lite ont/öm i axeln på den sidan... kanske ngn nerv som ligger i kläm o spökar? :unsure:

 

Jaja, nu är det bra igen. Men lite skrämselhicka fick man allt en kort stund. Usch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvetisk trött på samma datorkapare som ringer..vete tusan varifrån..numret 052252525

 

Har ringt i flera veckor, oftast flera ggr på en dag..

Ber dem dra åt helvete men det hjälper ju inte.

Ringde Telia angående deras spärrtjänster, men det gäller inte för fast vanlig telefon..

 

Hon rådde mig att lyfta luren och sedan lägga på...

 

Men nästa gång ska jag dra igång denna låten på max volym rätt i örat på dem :stjarnsmall:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=2mtp3xpJ2Hk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för dagens andra semla, wienersemla dessutom tongue.gif Gick ner på stan och köpte två semlor att ta med på lunchen...

 

Kan det inte bli kaffe snart... whistling.gif

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för dagens andra semla, wienersemla dessutom tongue.gif Gick ner på stan och köpte två semlor att ta med på lunchen...

 

Kan det inte bli kaffe snart... whistling.gif

 

 

Semlor är förbjudna här hemma nu..

När jag nu funnit det rätta sättet att gå ner några kilo vill jag inte sabba det.

Knappt jag tar min egen honung längre..ja en tesked varje morgon... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semlor är förbjudna här hemma nu..

När jag nu funnit det rätta sättet att gå ner några kilo vill jag inte sabba det.

Knappt jag tar min egen honung längre..ja en tesked varje morgon... :D

Ja, inte kan det ha varit att köpa robotgräsklipparen i a f. :ThumbsUp::borstatanderna::totaltgalen:

 

lawn.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, finns bättre sätt än att springa efter gräsklipparen (även om jag gör det ibland, på ytor med svävarklipparen.)

 

Nej det är att jag lagt om kosten, rätt radikalt..

Förr var jag inbiten frukostätare, nu blir det enbart en grapefrukt, samt en kopp rött té med en sked honung.

 

Sedan är det mest basiska maträtter...rasat 2 kg på en vecka, på enbart maten.

Rör mig som vanligt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semlor är förbjudna här hemma nu..

När jag nu funnit det rätta sättet att gå ner några kilo vill jag inte sabba det.

Knappt jag tar min egen honung längre..ja en tesked varje morgon... :D

är det några av barnen som missbrukat semlorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hem bakade semlor är godast.

Absolut, vi har ju flera kockar här på forumet så det blir nog riktig fest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte att jag hade Win XP Pro med OEM-nyckel i BIOS på den gamla PC:n. Har en särskild installationsskiva med ett inbyggt skript som aktiverar OEM-nyckeln. Så nu kan den köra Windows också, validerad och allt! För egen del är det kanske intressant i vissa fall, en del grejer funkar ju bara i Windows, så är det ju, tyvärr. Men Mac OS X, det går inte, har testat... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vad firas då?

Charles Darwin föddes den 12 februari 1809 och var en mycket betydelsefull person för vetenskapen i biologifåran där man länge sökt förklaringar till livets uppkomst. Då var hans teorier mycket kontroversiella men ska väl ändå knappast vara det idag.

 

Ja, jag tycker att han är värd att fira. Kanske med en semla? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Charles Darwin föddes den 12 februari 1809 och var en mycket betydelsefull person för vetenskapen i biologifåran där man länge sökt förklaringar till livets uppkomst. Då var hans teorier mycket kontroversiella men ska väl ändå knappast vara det idag.

 

Ja, jag tycker att han är värd att fira. Kanske med en semla? :D

Ja så mycket är jag med, men hur firar man Darwin idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så mycket är jag med, men hur firar man Darwin idag?

Som du själv vill antar jag.

Själv så ska jag ta en semla i morgon till eftermiddagsfikat. Smaskens! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du själv vill antar jag.

Själv så ska jag ta en semla i morgon till eftermiddagsfikat. Smaskens! :P

mums årets semmelpremiär är nu inledd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är tillbaka i värmen ser jag :)

 

hoppas att du var nöjd med det vintriga Stockholm Justisia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har virtualbox med windows 7 men varför använda något så osäkert för bankaffärer ? :)

Jag menade att du kunde köra 32-bitars Ubuntu virtuellt, för bankgrejen, och köra Ubuntu 64-bitars annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för Hyacinth

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är tillbaka i värmen ser jag :)

 

hoppas att du var nöjd med det vintriga Stockholm Justisia

Ja, det var ett kort och intensivt besök i snön den här gången B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...