Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

tittar påHockey nu ... förmodlogen den enda sport man hinner se nu i helgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. :travolta:

 

 

Tänkte ta en sväng till badhuset efter jobbet men det var fullt parkeringsmässigt så jag åkte hem. En långväga vän ringde o kommer snart på besök. :yeahbaby::kaffe:

 

I övrigt blir det en lugn helg. :crossfingers:B)

Lugna helger är också välkommna !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se ovan... en vän ringde o hade vägarna förbi med familjen. Han hoppade av här o familjen fixade ärenden medans vi fixade middan. Alla åt med god aptit o åkte hem för en stund sen, mätta, glada o belåtna. :yeahbaby::ThumbsUp:

 

Vad trevligt, är de små sammankomsterna som brukar vara de bästa kramis.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan klara,? Brukar ni inte hålla på långt in på kvällen? Snart på gång hemåt då alltså?

man är hungrig efter 5 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trevligt, är de små sammankomsterna som brukar vara de bästa kramis.gif

Nu väntar vi bara på Justisia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på Media Markt och "klämt" lite på en MBA och en Mini.

Funderar på att utnyttja deras avgiftsfria delbetalning. Inte för att jag egentligen behöver en ny dator, men det är ju ganska kul med något nytt för en gång skull.. biggrin.gif Länge sedan jag uppgraderade min dotorpark.

Frågan är Mini eller MBA?? Vad tycker ni?

Tänk på att det kan vara bekvämt med en lättflyttad dator även hemma. Fast mini är ju billigare.

 

Port Said är staden där Suezkanalen börjar vid Medelhavet. Exotiskt. B)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Suezkanalen

 

post-5952-097560000 1360429586_thumb.jpgpost-5952-030888500 1360429601_thumb.jpgpost-5952-065781000 1360429887_thumb.jpgpost-5952-006722000 1360430101_thumb.jpg

Om man tittar på havet utanför kanalen i Google Earth så kan man upptäcka ett solfjäderliknande mönster av alla båtar på väg till/från kanalen. Syns från relativt hög höjd.

 

 

Dagens middag blir någon pastasås med bland annat avokado,champinjoner och palsternacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tittar på havet utanför kanalen i Google Earth så kan man upptäcka ett solfjäderliknande mönster av alla båtar på väg till/från kanalen. Syns från relativt hög höjd.

Var? Jag kan se båtar som far omkring där, jag antar att du menar i Port Said, men ingen solfjäder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var? Jag kan se båtar som far omkring där, jag antar att du menar i Port Said, men ingen solfjäder.

Solfjäder är väl lite fel, men svallvågorna efter båtar kan ju ibland ses från högre höjd än själva båtarna, och många båtar innebär många vita streck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpatjejen Louise Hoffsten gick vidare, mycket bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solfjäder är väl lite fel, men svallvågorna efter båtar kan ju ibland ses från högre höjd än själva båtarna, och många båtar innebär många vita streck.

Ja det har du rätt i svallvågorna är det vita skummet man ser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör en backup på home mappen 20GB av 69.7GB klart :propellerbaver:

Har man en homemapp i unix också? Vad jag vet så kör du inte OS X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en homemapp i unix också? Vad jag vet så kör du inte OS X

Jag tror Power har Ubuntu (Linux), har sett skrivbordsdumpar, det har jag också, dels på en gammal PC, och dels virtuellt på Macen. Jag kör annan Linux också. Det är kul att testa lite olika grejer. :)

 

råkade snubbla på sladden och allt gick åt skogen fick starta om från början :totaltgalen:

Shit pommes frites! totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Power har Ubuntu (Linux), har sett skrivbordsdumpar, det har jag också, dels på en gammal PC, och dels virtuellt på Macen. Jag kör annan Linux också. Det är kul att testa lite olika grejer. :)

 

 

Shit pommes frites! totaltgalen.gif

Happening ingen idé Att vara vaken i natten lägg datorn i ett annat rum där den inte hörs

Och Siv sött själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på Media Markt och "klämt" lite på en MBA och en Mini.

Funderar på att utnyttja deras avgiftsfria delbetalning. Inte för att jag egentligen behöver en ny dator, men det är ju ganska kul med något nytt för en gång skull.. biggrin.gif Länge sedan jag uppgraderade min dotorpark.

 

Frågan är Mini eller MBA?? Vad tycker ni?

 

 

Vart tog Axelmans svar på mitt inlägg vägen????? Raderat???????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det Allo Allo

och sedan tävling i morgon igen

sov gott Allihop :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det ingen idé att vara vaken i natt. Lägg datorn i ett annat rum där den inte hörs

Och sov sött själv

 

 

tryck felsnisse har varit framme igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på Media Markt och "klämt" lite på en MBA och en Mini.

Funderar på att utnyttja deras avgiftsfria delbetalning. Inte för att jag egentligen behöver en ny dator, men det är ju ganska kul med något nytt för en gång skull.. biggrin.gif Länge sedan jag uppgraderade min dotorpark.

Frågan är Mini eller MBA?? Vad tycker ni?

Varför inte både och... pclaugh.gif

 

Jag skulle nog kört på mini'n där, dels för at den går att bygga ut lite mer än var en bärbar gör, och den dagen man inte behöver den kan man ha den till ngt annat - t ex en NAS el nåt. Och den är ju minst lika bärbar/portabel som en MB ... är bara skärmen som behövs.

 

 

gör en backup på home mappen 20GB av 69.7GB klart :propellerbaver:

Gôtt... :ThumbsUp:

Skall nog backa upp lite grejjer jag med.

 

 

Har man en homemapp i unix också? Vad jag vet så kör du inte OS X

Jag tror Power har Ubuntu (Linux), har sett skrivbordsdumpar, det har jag också, dels på en gammal PC, och dels virtuellt på Macen. Jag kör annan Linux också. Det är kul att testa lite olika grejer. :)

Tror alla BSD/*nix har en home mapp ... är = inkl OS X:

 

post-64246-074855200 1360453322_thumb.png

 

 

- - -

 

 

Läser lite webnyheter o fixar med lite grejjer. Väntar nu på att kaffet skall bli klart. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit en nostalgitripp. Varit på fest på Universitetet med gamla kursare. Nu behöver jag zzzzzova

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thaiwok (färdig grytbas på burk) med kyckling, div grönsaker, hoisin sauce mm o jasminris blev det här. ^_^

Det där lät smarrigt! :ThumbsUp: Skall prova det ngn gång.

 

Blev ngt liknande här. Kyckling i a f.

... + div grönsaker (inkl ett par små röda chilis), koriander och limeblad, ostronsås, röd curry, och nudlar.

 

chopsticks_pleasure.gif

 

 

- - -

 

Sitter och pillar lite kod... Strax lite tidig frukost. :kaffe:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drack nyss kaffe!! celb%20(7).gif HÄr är en smiley till iEric och Mattem från mig!

 

coffee-machine-smiley-emoticon.gif

 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drack nyss kaffe!! celb%20(7).gif HÄr är en smiley till iEric och Mattem från mig!

 

coffee-machine-smiley-emoticon.gif

Ja, muggar är för veklingar.

Riktiga kaffeälskare dricker hela kannor på en gång! :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drack nyss kaffe!! celb%20(7).gif HÄr är en smiley till iEric och Mattem från mig!

 

coffee-machine-smiley-emoticon.gif

[+] "Danko very mucho" :ThumbsUp:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...