Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Hur då menar du? Du befinner ju dig i Stockholm? Menar du chatten? :fundersam:

Ja här ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev du nervös nu...?whistling.gif

Med feber runt 40°C... Kan någon vara säker då? whistle.gif;)

 

Men, nej då... Ingen fara. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Hur har det gått med den förresten? Febern släppt än? :crossfingers:

 

 

Läste på SvT-text på nätet att det finns just nu 3 olika virus som drabbar människor, svininfluensaviruset inklusive.

http://www.svt.se/svttext/web/pages/110.html

Har för mig de sa för ngt år sen att det finns en del som inte kan få vinterkräksjukan, typ immuna mot den. Jag har i a f aldrig haft den - trots att man vistats runt och med personer som haft det. Tillhör väl den lyckliga skaran då.

 

Peppar peppar... brukar aldrig vara sjuk. En vecka /år brukar jag bli sängliggandes med feber el bara med värk/öm ... få sådär ont i ögongloberna när man tittar åt sidan osv. Men aldrig så man blir som en geijser. :crossfingers: :crossfingers:

 

 

- - -

 

 

Såg på The A-Team på 6'an ikväll.

Skall fixa lite käk nu.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Richard i skenet bedrar vet i alla fall bäst när det gäller sjukdomar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med feber runt 40°C... Kan någon vara säker då? whistle.gif;)

 

Men, nej då... Ingen fara. :ThumbsUp:

 

- - -

 

Hur har det gått med den förresten? Febern släppt än? :crossfingers:

 

 

36,9 nu på morgonen utan panodil. Nu är frun däckad i stället...stjarnsmall.gif Men förutom att febern verkar ha gett sig så är resten kvar.... men det kändes som att uppstå från de döda när febern släppte. Nästan...whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att respektera detta faktum att yttre krafter är mig övermäktiga.

Virus är inte att leka med varför jag vill ägna den kommande helgen åt fullständig vila.

Meditation lockar.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TWttCv0p6WQ

 

Det förvånar mig storligen att du har denna video som utger dig för att vara klok och rationell. Det räcker ju att lyssna på några meningar om Kosmisk energi så förstår man vad allt lutar. Meditation som enkel teknik är nyttig. Meditation som förtäckt religion är inte ofarlig. Men om man nu inte tror på en andlig värld så kan ju inget hända..... men det blir ju väldigt ologisk då att gå till något som bygger på en andlig värld om man nu inte tror på nåt sådant.

 

I stället kan man köpa "Lugna Blå timmar" och spela samt utföra enkla andningsövningar. Det är välkänt att genom att andas lugnt så styr man kroppen till stillhet.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Meditation är central i Buddhismen, som samtidigt är den enda ateistiska religionen (dvs, Siddharta Gautama blev upplyst, men han är verkligen ingen Gud eller något substitut för ett Gudsbegrepp). Hur menar du att meditationen skulle kunna vara farlig, även i en religiös kontext?

 

Nu är det ju helt ok att vara ateist och tro på en andlig värld utan gud. Ateism är ju så vitt jag förstår även i vår värld att inte tro på en högsta gud som typ kristen tro gör, men ändå anse att det finns andar och makter.

...

Men i denna tråds kontext känner jag att jag måste backa lite från meningen som jag skrev. Annars kommer jag så lätt in på hur Jesus vände mitt liv för över tio år sedan från faktiska självmordsöverläggningar till ljus och liv på ett tillfälle. Sen på att jag har "orienterat" och lärt mig ganska mycket dels genom egen erfarenhet och människor jag lärt känna, varav några bor i Falun, som kommit ur olika NewAge-situationer med mycket dålig erfarenhet där någon tom bokstavligen jagats av demoner men blivit befriade precis som man läser i nya testamentet. Mera som jag kan bli ingående om är att människor som inte tror kan använda namnet Jesus som ett verktyg när trycket blir högt från mörkret. Men jag brukar säga att det är bättre att träffa honom personligen. Sen den berömda kundalinieffekten som kan ske vid meditation är inget annat än demonisk verksamhet som strävar till totalt överagande av människan. Skåpmat för kristna missionärer att handskas med runt hela jorden. Olika namn, samma sak även i byar i afrika eller amazonas.

Nä. Måste sluta nu.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förvånar mig storligen att du har denna video som utger dig för att vara klok och rationell. Det räcker ju att lyssna på några meningar om Kosmisk energi så förstår man vad allt lutar. Meditation som enkel teknik är nyttig. Meditation som förtäckt religion är inte ofarlig. Men om man nu inte tror på en andlig värld så kan ju inget hända..... men det blir ju väldigt ologisk då att gå till något som bygger på en andlig värld om man nu inte tror på nåt sådant.

 

I stället kan man köpa "Lugna Blå timmar" och spela samt utföra enkla andningsövningar. Det är välkänt att genom att andas lugnt så styr man kroppen till stillhet.

Jag tänkte på "komisk" energi. :lol:

Jag tar det inte så allvarligt mer än att jag konstaterar att meditation är bra för mig, jag går stärkt ifrån det.

Kanske det som sägs i videon kan ses som uttryck i metaforer? Kosmisk energi som i styrka i anden eller sinnet?

Jag ser hursomhelst väldigt mycket GOTT i det här varför jag ville dela med mig av det. yes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon föresten!

Slurrp! :kaffe: Aahh! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er :)

 

idag är det lång dag idag

vi skall dessutom duka till helgens tävling

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God förmiddag på er :)

 

idag är det lång dag idag

vi skall dessutom duka till helgens tävling

Goförrmedda! ^_^

Ha en bra dag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte som jag förstår begreppen. Ateism och New Age är diametralt åtskilda. Buddhismen är en ateistisk religion i den betydelsen att det inte finns några gudar i världsbilden, men det är fortfarande en religion. Buddhismen har dock inget alls med New Age att göra, som är mer besläktat med naturreligionerna.

 

Uttryckte mig slarvigt. Menade i alla fall att ateism och andlighet inte är i motsats i buddhism och på andra ställen. Tron på frånvaron på en högsta gud eller gudar måste inte mena uteslutande av en andlig verklighet som är "bebodd".

....

Vet inte hur du kopplar att jag skulle ha blandat ateism och newage men de är som sagt diametralt åtskilda. Om man avser den ateism som inte ens accepterar en bebodd andlig värld. Jag försöker tala mer om erfarenhet om vad faktiska människor har rört sig i och deras verklighet och problem. Det är många som inte bryr sig ett smack om gränser utan surfar kors och tvärs och plockar som ett smörgåsbord. VAd som är NewAge vet väl ingen egentligen mer än att "det känns mysigt en stund när jag gör så här...." ( raljerar lite på skoj....)whistling.gif Man kan även definiera med mer raljering ( heter det så? ) att vanliga religioner slåss om vilken gud som är bäst, medan en newagare sätter sig själv som gud och bestämmer vad som är bäst. Höjden av andlig hybris...........?toodeloo.gif Slut på skojjet.hihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det är där du hittar New Age - besjälade kristaller, änglar och så vidare.

 

Nja... det finns både och...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det är där du hittar New Age - besjälade kristaller, änglar och så vidare. I ateismen finns inget utrymme för "en andlig verklighet som är "bebodd"." Den "andliga verkligheten" är metafysisk och är *ytterligt* främmande för mig som ateist, långt mer så än den kristna mystiken. Jag tror inte på frånvaro av en högsta gud eller gudar. För mig saknar begreppet ett innehåll.

 

Och jag som ska till stockholm ( kan inte göra nåt åt det...) i mars på nordisk ledarkonferrens för att just lära mer om detta. Om hur man hjälper människor i dessa problem och utbyta erfarnheter bland annat. Det kommer kanske en 500 präster och pastorer och lekmän som mig för att umgås. De dagarna är som älgjakten på hösten för andra..... Apropå jakt brukar Skytte deltaga.....borstatanderna.gif

 

http://www.newwine.se/event/new-wine-ledarkonferens/

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag konstaterar är att blanda inte ihop New Age med ateism - det är två ytterligheter. Det finns, för en ateist, ingen besjälad eller andlig verklighet, det finns inga onda (eller goda) krafter utanför oss själva, det finns ingen som behöver "hjälpa" en ateist, det finns inget liv före detta, eller för den delen efter detta, det finns inga spöken, poltergeister, andar, vättar, älvor, bäckahästar eller teskedsgummor.

 

Teskedsgumman finns! Hon har jag sett på TV!whistling.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad med mig då? Hur jag än har ropat, som en törstande i öknen, är det ingen som har svarat! Fast för den skull kan jag ju inte veta att ingen lyssnar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på inköpsrunda idag. Blev bl.a ett besök på gården där jag köpte ägg som vanligt men även ett kg njurtapp och två stora skivor kalvschnitzel.

Blir smör/olivojestekt njurtapp med hemslagen bea samt blomkål och en lien potäta till middag idag.

 

Wiener och schweizerschnitzel lördag och söndag.

 

Allt för att döva tungsinnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på inköpsrunda idag. Blev bl.a ett besök på gården där jag köpte ägg som vanligt men även ett kg njurtapp och två stora skivor kalvschnitzel.

Blir smör/olivojestekt njurtapp med hemslagen bea samt blomkål och en lien potäta till middag idag.

 

Wiener och schweizerschnitzel lördag och söndag.

 

Allt för att döva tungsinnet.

Blev det ingen Englandsresa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev det ingen Englandsresa?

 

Jo, eller vet inte,, än. men inte just nu, kanske lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skolan färdig Nu återstår klubben och dukningen till i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar över kvällen imorn, blir själv hemma med hunden, barnen här är på konsert i skolan tills sent och sambon med son ska på läger med scouterna, visserligen bara tills lördag eftermiddag, men det innebär att huset är tomt förutom jag, hunden och fyra katter. Tror jag ska plocka fram min gamla MBP och installera om den till barnen, det är lagom sysselsättning när man är själv hemma en fredagkväll.

 

Såja, då är gamla datorn uppstartad och på ominstallation av OS X 10.8 från USB är färdig. Raderad och fin redo för döttrarna att överta.... kramis.gif

 

Annars så tänkte jag mest slappa på soffan, köpt hem lite cola, chips och crème fraiche och kika på någon komedi på TV.

 

Inget kaffe ikväll alltså... shutup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket under, med nyinstallerat OS X körde jag programuppdateringen, fanns uppdatering av iTunes samt Airport, sen var det färdigt. Helt otroligt och inte ens en omstart av datorn.... galetglad.gifpompoms.gifkartjej.gifw00t.gifrespekt.gifcelb%20(7).gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara att vänta tills 22 då man kan komma in och duka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...