Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

[+] "Danko very mucho" :ThumbsUp:

 

Han är lite långsam smileyn jämfört med dig men det var det bästa jag kunde hitta. whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktiga vikingar dricker direkt ur händerna :hihihi:

 

...sen man kokat över öppen eld..totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit en nostalgitripp. Varit på fest på Universitetet med gamla kursare. Nu behöver jag zzzzzova

Får mig att tänka på en pub på Juridiska inst. (Sthlm universitet) jag var på när det begav sig (97-98 typ). En flaska öl kostade 8 kronor, vilket fick till följd att man blev extremt snål med dricksen. 2 kr dricks på fyra flaskor var ju en hel öl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är lite långsam smileyn jämfört med dig men det var det bästa jag kunde hitta. whistling.gif

:lol:

 

Får mig att tänka på en pub på Juridiska inst. (Sthlm universitet) jag var på när det begav sig (97-98 typ). En flaska öl kostade 8 kronor, vilket fick till följd att man blev extremt snål med dricksen. 2 kr dricks på fyra flaskor var ju en hel öl!

Systembolaget = ingen dricks alls. :ThumbsUp:

:borstatanderna::totaltgalen:

 

 

Det har blivit enklare att göra backup än det var förr då fick man välja mellan disketter eller disketter senare så blev det cd-r/rw :propellerbaver:

Nä, exakt - det var inte bättre förr. :)

 

Jag kör med med CCC från en gammal backupp. På så sätt kan jag köra en backupp på sytemet utan att köra det. Kör med block-mode. Sen ibland brukar jag backa up enskilda grejjer med. Kör med rsync då (i Terminalen). Är samma program som CCC bygger på.

 

 

Får mig att tänka på en pub på Juridiska inst. (Sthlm universitet) jag var på när det begav sig (97-98 typ). En flaska öl kostade 8 kronor, vilket fick till följd att man blev extremt snål med dricksen. 2 kr dricks på fyra flaskor var ju en hel öl!

Systembolaget = ingen dricks alls. :ThumbsUp:

:borstatanderna::totaltgalen:

 

 

- - -

 

Gjorde mig en en omelett, med sallad till. Gôtt.... och slank ner fort och bra.

Lite kaffe på maten nu o sen en stund på soffan ... låter som en bra plan.

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på SVT i Göteborg och hälsat på Lasse Kronér i Smartare än en 5:e klass..

De flesta tävlande stupade på 1:a o 2:a frågan, var ingen som gick framåt...

Bert Karlsson var där som kändis, och spelade för välgörande ändamål...

 

Han valde en musikfråga..

In kom ett gäng ungdomar och dansade folkdans...det var inte Berts bästa ämne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stackars Bert inget drag under Galoscherna denna gång

han får tamed sig Ian Wachmeister som nödlösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit en nostalgitripp. Varit på fest på Universitetet med gamla kursare. Nu behöver jag zzzzzova

 

vad kull att du trivs på din semester

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-020070000 1360513753_thumb.jpg
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drack nyss kaffe!! celb%20(7).gif HÄr är en smiley till iEric och Mattem från mig!

 

coffee-machine-smiley-emoticon.gif

 

 

 

Ja, muggar är för veklingar.

Riktiga kaffeälskare dricker hela kannor på en gång! :hihihi:

 

Haha.... Ja, det är nog nära sanningen... whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...sen man kokat över öppen eld..totaltgalen.gif

Kaffetåren är startad hör jag. Då får vi försöka hitta 666 igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, då var det finalerna idag då?

De kommer i mitten april om jag minns rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smörstekt njurtapp med krämig potatisgratäng och blomkål blev dagens middag. Smaskens.smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En oerhört tråkig helg går mot sitt slut, den har helt och hållet ägnats åt inläsning av handlingar till kommande veckas sammanträden. Just kommande vecka är det sammanträden på löpande band och när allt infaller ungefär samtidigt så kan det bli väl mastigt. info%20(31).gif

 

Dessutom så jobbar jag som vanligt emellan allt detta. Men allt är ju frivilligt.... som sagt! sarcastic.gif

 

Jag är nog också känd som en person som alltid är positiv och nog ses som engagerad och insatt i de frågor jag behöver kunna, och jag tror också att jag faktiskt brukar kunna inspirera och engagera och entusiasmera de jag har runt mig. Och så kommer det nog att bli även den kommande veckan... fast när man sitter på kammaren med alla digra och tunga filer för att läsa och planera och få koll på läget så undrar man ju vad man håller på med ibland......fundersam.gif

 

Den stora ljuspunkten denna helg är iaf att en efterlängtad resa till det stora landet i väster förmodligen blir av någon gång i sommar, och det ska bli kul. Har aldrig varit där.

 

Men nu åter till handlingarna, än är de inte slut essen7.gif lite kaffe till, det underlättar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många kul funktioner i Safari som faktiskt är väldigt användbara. Av en slump när jag skulle backa till tidigare sida så hittade jag en funktion som gör att man på ett lättare sätt kan svepa mellan flikarna:

 

post-67957-055227500 1360533341_thumb.png

 

 

lite kul mellan varven kan man ju få..... borstatanderna.gif

 

när jag tänker efter så är den nog bara nyupptäckt, man kan ju inte komma ihåg allt här i världen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det Allo Allo i morgon fortsätter stockholmdkvalet för lågstadiet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många kul funktioner i Safari som faktiskt är väldigt användbara. Av en slump när jag skulle backa till tidigare sida så hittade jag en funktion som gör att man på ett lättare sätt kan svepa mellan flikarna:

 

post-67957-055227500 1360533341_thumb.png

 

 

lite kul mellan varven kan man ju få..... borstatanderna.gif

 

när jag tänker efter så är den nog bara nyupptäckt, man kan ju inte komma ihåg allt här i världen =)

Zooma ut funktionen tror jag kom med Safari 6/OSX 10.8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smörstekt njurtapp med krämig potatisgratäng och blomkål blev dagens middag. Smaskens.smile.gif

gott igen hör jag... det verkar vara bra kockar här på forumet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många kul funktioner i Safari som faktiskt är väldigt användbara. Av en slump när jag skulle backa till tidigare sida så hittade jag en funktion som gör att man på ett lättare sätt kan svepa mellan flikarna:

 

post-67957-055227500 1360533341_thumb.png

 

 

lite kul mellan varven kan man ju få..... borstatanderna.gif

 

när jag tänker efter så är den nog bara nyupptäckt, man kan ju inte komma ihåg allt här i världen =)

Kul när man hittar nya grejjer man gillar. :yeahbaby:

Själv är jag inte så förtjust i Safari 6. De superbreda flikarna och det där på bilden, hur man växlar mellan dem. Är bara "telefon" (läs iOS) för mig. När jag hittar en bra guide hur man nergraderar Safari6 till 5'an på Mountain Lion skall jag nog uppgradera till den. Sitter nöjd kvar med Lion, och Safari 5.1.7. :)

 

 

jag har kvar min externa brännare som bara kan bränna cdr skivor :)

Gôtt... På min gamla dator som jag uppgraderade med en "superdrive" har jag kvar CD/DVD-ROM som backup. Man vet aldrig om den kommer till användning ngn gång kanske. :)

 

 

- - -

 

Tidig morgon... Inväntar morgonkaffet. Strax klart. :kaffe: :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, kunde inte somna igår kväll utan var uppe till tre, sedan upp klockan sju för att passa en tid, som sedan blev inställd en timme innan. Känner mig en smula mörbultad... wacko.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att bli bättre. Sov större delen av natten för första gången på en vecka. Ringde vårdcentralen och de har tillstånd nu från FK att förlängningssjukskriva influensasjuka via telefon...... de skulle också skriva ut medicin via telefon. Behöver lite andningshjälp som Pulmicort.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att bli bättre. Sov större delen av natten för första gången på en vecka. Ringde vårdcentralen och de har tillstånd nu från FK att förlängningssjukskriva influensasjuka via telefon...... de skulle också skriva ut medicin via telefon. Behöver lite andningshjälp som Pulmicort.

Skönt att du blir bättre. Du och många går igenom influensa och annat så här års. Tufft. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att du blir bättre. Du och många går igenom influensa och annat så här års. Tufft. :geros:

 

Sen jag hade lunginflammation för en fem sex år sedan så har jag fått influensavaccin som prioriterad grupp. Nu tänkte jag inte på att vaccinera mig och det var gräsligt vad det tog illa med influensan...... jag var rent orolig innan febern gav sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...