Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

så Äntligen hemma igen

 

nu har de börjat skotta från taket, det hör man på deras visselpipa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma och veckan är slut för min del ( 4-dagarsvecka ) och jag är slut också. Ungsstekt lax med citrussås hade frun lagar ihop. Yummy! Sen eld i spisen.... najs...travolta.gif

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma och veckan är slut för min del ( 4-dagarsvecka ) och jag är slut också. Ungsstekt lax med citrussås hade frun lagar ihop. Yummy! Sen eld i spisen.... najs...travolta.gif

jag har den längsta kvar Fredag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, ska kolla på tipsen nedan. Stör mig också på att defaultsparplatsen är iCloud.

Det var väl det här som ifrågasattes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gott med glass

 

för semmelman vetande kan jag säga att Stockholm har fått de första semlorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis varit på grötfest hos Folkpartiet och lyssnat på politik och som vanligt förundrat mig över hur överens vi är men det blev diskussion ändå. Det har varit en bra kväll alltså. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis varit på grötfest hos Folkpartiet och lyssnat på politik och som vanligt förundrat mig över hur överens vi är men det blev diskussion ändå. Det har varit en bra kväll alltså. :yeahbaby:

Vad trevligt. Här har det inte hänt så mycket, mest prat om iCloud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad trevligt. Här har det inte hänt så mycket, mest prat om iCloud

Vi pratade om ett moln vi också, ett övergripande moln av värderingar som måste genomsyra sakfrågorna, vilket kan verka självklart så här efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratade om ett moln vi också, ett övergripande moln av värderingar som måste genomsyra sakfrågorna, vilket kan verka självklart så här efteråt.

Bara ni är överens i sakfrågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ni är överens i sakfrågorna.

Ja vi tycktes vara det. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du? :ermm:

För att spara filer fanns alltid möjligheten "spara som". I nya OS X finns den inte och jag känner mig vilsen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har en annan melodi att arbeta mer den heter versions

post-154-039832700 1358458754_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så, efter jobb, middagssömn, kvällsarbete så ska jag komma till ro med senaste numret av Fokus - alltid lika trevlig läsning o numera läsbar i iPaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1358455094[/url]' post='1601346']

Vi pratade om ett moln vi också, ett övergripande moln av värderingar som måste genomsyra sakfrågorna, vilket kan verka självklart så här efteråt.

 

Moln? Ett ideologiskt sådant? Själv använder jag mig av ett ideologiskt paraply som ska genomsyra sakfrågorna, moln har ju ibland en tendens att lösas upp eller gå över i rena dimman... whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moln? Ett ideologiskt sådant? Själv använder jag mig av ett ideologiskt paraply som ska genomsyra sakfrågorna, moln har ju ibland en tendens att lösas upp eller gå över i rena dimman... whistling.gif

Visst, om man vill vara petig. Men jag var nöjd ändå eftersom mina kollegor tycks vara kristallklart medvetna om vad som ska vara viktigt i partiet. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade precis... morning2.gif Skulle se på filmen igår, men somnade innan den ens hade börjat. Jaja, har fått mina timmar så det är väl ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att spara filer fanns alltid möjligheten "spara som". I nya OS X finns den inte och jag känner mig vilsen.

Ok, jag förstår. Jag kör fortfarande med SnöLeoparden. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ni är överens i sakfrågorna.

Ja vi tycktes vara det. B)

Bättre med kaffe/fika! :ThumbsUp:

Är både bättre och lättare att vara överens i kakfrågorna s a s. cookie.gifsemla.png

:borstatanderna::totaltgalen:

 

 

- - -

 

Dags för lite frukost... Köpte nytt pkt Gyllenhammar's häromdagen, så det blir len och fin havregröt med lingonsylt. thup.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meeeeooooowwwww!!!!! blink.gif Plötsligt hade vi en grannkatt i huset som jagades ut av Nisse och mig tillsammans. Sicken typ!mad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studerar meditation och funderar som bäst på vilken variant jag ska välja. Hmmm.... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en egen "default" för det.... :yeahbaby:

defaults write NSGlobalDomain NSDocumentSaveNewDocumentsToCloud -bool false

 

Med "Save as..." kan man ju välja egen plats oxå som mattem sa.

Kör inte iCloud själv så jag kan inte kolla skillnaderna exakt.

Bra, nu är det fixat!

 

Men jag får inte till Spara som... enligt den andra instruktionen. :armskeptisk:

 

Visst, jag kan använda kortkommandot, men jag vill ha det i menyn. Jag använder kortkommandon väldigt frekvent, men dock bara de vanligaste (spara, skriv ut, klipp, kopiera, klistra in)

 

edit: löste problemet. Om man har systemet på svenska kan man inte ange "Save as..." som kortkommando. Nu har jag Spara som... i menyn och jag har också släckt ut Duplicera, som jag förmodligen aldrig kommer använda.

 

Att lägga samma kortkommando på Duplicera som på Spara som... , fast med skillnaden med alt framför, gör att Duplicera försvinner ur menyn, men kan aktiveras genom att hålla inne alt-knappen.

Redigerad av johnalder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, nu är det fixat!

 

Men jag får inte till Spara som... enligt den andra instruktionen. :armskeptisk:

 

Visst, jag kan använda kortkommandot, men jag vill ha det i menyn. Jag använder kortkommandon väldigt frekvent, men dock bara de vanligaste (spara, skriv ut, klipp, kopiera, klistra in)

 

edit: löste problemet. Om man har systemet på svenska kan man inte ange "Save as..." som kortkommando. Nu har jag Spara som... i menyn och jag har också släckt ut Duplicera, som jag förmodligen aldrig kommer använda.

 

Att lägga samma kortkommando på Duplicera som på Spara som... , fast med skillnaden med alt framför, gör att Duplicera försvinner ur menyn, men kan aktiveras genom att hålla inne alt-knappen.

Gôtt att det löste sig. :ThumbsUp: Ja, man man får nog skriva på svenska där. Skrev lite om det i MountainL-delen (sist i listan där).

 

En gen regel brukar vara att det måste stå exakt som i menyerna när man lägger till egna.

 

 

Samma om man t ex lägger till en egen cmd+F funktion i iTunes så kan man visst inte skriva på engelska där för svenska verisonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...