Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sol hela dagen!!! Men kyliga nordvindar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Kylarcement kan fungera bättre men kan också ge eländiga biverkningar vilket inte ingefära ger. Your choice..... :donjuan:

Biverkningar såsom? ..heltätt vattensystem utan cirkulation? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kylarcement kan fungera bättre men kan också ge eländiga biverkningar vilket inte ingefära ger. Your choice..... :donjuan:

 

Håller med Axelman här, lite på oss. kanel fungerar lika bra, äggvitan i från ett ägg funkar också bra. Ska du dessutom ändå bara hålla liv i bilen med små utgifter så rekommenderas detta. Bara att hälla i ett par matskedar / ett ägg och sedan ut och köra bilen ordentligt varm.

 

Ett tips är att ordna jordpunkterna med två startkablar, lätt och smidigt i felsökningssyfte.

Redigerad av mattem
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minsann nytt världsrekord i tre steg och det var inte Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sporten avslutad

 

nu börjar man känna sig hungrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Håller med Axelman här, lite på oss. kanel fungerar lika bra, äggvitan i från ett ägg funkar också bra. Ska du dessutom ändå bara hålla liv i bilen med små utgifter så rekommenderas detta. Bara att hälla i ett par matskedar / ett ägg och sedan ut och köra bilen ordentligt varm.

Har redan köpt en burk kylarcement, så jag testar med detta. Funkar det inte så finns det ju lösningar att rensa bort det.

 

Ett tips är att ordna jordpunkterna med två startkablar, lätt och smidigt i felsökningssyfte.

Been there, done that. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan köpt en burk kylarcement, så jag testar med detta. Funkar det inte så finns det ju lösningar att rensa bort det.

 

Jasså det gör det... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står så på burken iaf. :ermm:

 

Det är en återvändsgränd med kylarcement. Ursäkta att jag tjatar... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fungerar det i det klimat som vi har nu

 

 

Jodå det funkar! Fyrhjulsdrift och varma kläder så är det nemas problemas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

William avhämtad, lugnet infinner sig här hemma. ^_^

Kopplar av med bingolotto en stund, sedan tänkte jag ägna mig åt släktforskandet en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Det är en återvändsgränd med kylarcement. Ursäkta att jag tjatar... :blush:

Jag överväger alla tips jag får.. *funderar för fullt*.. :fundersam:

 

Fick ett tips av farsan att mina H4-lampor kanske är det som orsakar spänningsfall / kortslutning. Bilen gick ju iaf på enbart P-ljus, men när jag kom hem i garaget så dog den direkt när jag satte om till halvljusautomatiken.. Undrar om jag ska investera i två nya lampor.. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag överväger alla tips jag får.. *funderar för fullt*.. :fundersam:

 

Fick ett tips av farsan att mina H4-lampor kanske är det som orsakar spänningsfall / kortslutning. Bilen gick ju iaf på enbart P-ljus, men när jag kom hem i garaget så dog den direkt när jag satte om till halvljusautomatiken.. Undrar om jag ska investera i två nya lampor.. :ermm:

 

Att H4 lampan skulle orsaka problem är jag okunnig om, men helljusreläet tänker jag på när du skriver....... det har hänt att gamla hel/halvljusreläer har ställt till problem.

...

Har bilen haft extraljus kan någon gammal sladd spöka eller den kopplingen där man "lånar" ström för att driva extraljusreläet.

...

En gång bytte jag tändningslåset på en Vovlo 343 som var problemet.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Att H4 lampan skulle orsaka problem är jag okunnig om, men helljusreläet tänker jag på när du skriver....... det har hänt att gamla hel/halvljusreläer har ställt till problem.

...

Har bilen haft extraljus kan någon gammal sladd spöka eller den kopplingen där man "lånar" ström för att driva extraljusreläet.

...

En gång bytte jag tändningslåset på en Vovlo 343 som var problemet.

Monterade o kopplade in extraljus på bilen i somras, men nu efter att problemen uppstått har jag kopplat bort dom. Hjälpte dessvärre inte. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Har just kollat av lite fler uppgifter om Torsdagens fotografering.

Kommer bli kul, smart, vacker och trevlig model kan inte gå fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ostbågarna är nu slut. :deppig:

De tar alltid slut för fort... :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tar ostbågarna slut plockar man fram glassen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äschdå! Jag som hade tänk vara i säng före midnatt. Varför går tiden så fort? :sorry:

Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Har varit och sett Åskviggen på Bergakungen. :)

Var enormt trevligt att se en film i 2D igen, 3D blir så suddigt och färglöst.. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukost nu o sen blir det att ta bussen iväg för att shoppa grejer till bilen.
Om du har möjlighet så tycker jag du ska tabilen och besöka Högsbo Bilelektriska AB

Frukost nu o sen blir det att ta bussen iväg för att shoppa grejer till bilen. :travolta:

 

Om du har möjlighet så tycker jag du ska ta bilen och besöka Högsbo bilelektriska 031-494902 och få konstaterat vad felet är. För mig låter det som du laddningsproblem eftersom bilen tvärdog när du slog på halvljuset.

Edit: Va skummt det här blev nu då??

Redigerad av niffen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...