Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kan säga att den dagen det är dags att lägga om taken på huset jag äger (hoppas det dröjer) så kommer jag att sätta solfångare som jag ska koppla samman med min pelletspanna. Har sol 90% av dagen av taket som är in mot trädgården så det kommer bli kanon.

 

Har även ett oisolerat garage där jag funderar på att koppla en panel som driver en liten värmepump, enkelt uttryckt, för att få luftcirkulation i garaget samtidigt som man får torrare luft där inne och bättre förvaring av både bilar och material utan att det kostar dyra pengar att värma upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

:superirriterad:

 

Trodde o hoppades att jag hittat elfelet på bilen men inte f-n. Det var precis att den startade nu på jobbet på väg hem. Jag skulle ju åkt iväg nu om en halvtimme, men får ist sitta o vänta på batteriladdaren i minst 3-4 tim. :angry:

 

Har ju iaf tid att kolla på Blocket efter nygammal bil. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar och försöker hjälpa en frustrerad switcher att öppna .db dokument... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NeoOffice eller OpenOffice kan nog öppna .db och är föredömligt gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det finns en enklare metod än den här:

http://www.oracle.com/technology/documentation/berkeley-db/db/api_reference/C/dbopen.html

-Nåja, du har ju hela helgen på dig! fniss

 

NeoOffice eller OpenOffice kan nog öppna .db och är föredömligt gratis

 

Tack för länkar och förslag! Detta måste jag lösa, kan ju inte låta någon komma till slutsatsen att Mac:en borde kastas ut genom fönstret för den klarar inte det som den gamla PC:n gjorde... :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Tack för länkar och förslag! Detta måste jag lösa, kan ju inte låta någon komma till slutsatsen att Mac:en borde kastas ut genom fönstret för den klarar inte det som den gamla PC:n gjorde... :toodeloo:

Å andra sidan finns det ju inte någon mening med att rota bland massa DB-filer på en Mac :P . Används ju nästan bara av MS-produkter vad jag har sett, så kan ju tänka mig att det är en stängd "standard"... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alpint på TV... trevligt... Ska dock gå och hämta dottern på dagis om 10 minuter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu mera plusgrader nästa vecka!!!!! Våren är på väg!!! Jag är så förbenat glad att jag inte vet vad jag ska ta mig till!!!! galetglad.gif

post-46945-126840168388_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

:superirriterad:

 

Trodde o hoppades att jag hittat elfelet på bilen men inte f-n. Det var precis att den startade nu på jobbet på väg hem. Jag skulle ju åkt iväg nu om en halvtimme, men får ist sitta o vänta på batteriladdaren i minst 3-4 tim. :angry:

En riktig abrovinch löser det hela tillfälligt. En startkabel får agera jordkabel mellan minuspolen på batteriet o chassit nu medans jag åker upp till verkstan. :crossfingers:

 

Nu är det dags för mat. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktig löser det hela tillfälligt. En startkabel får agera jordkabel mellan minuspolen på batteriet o chassit nu medans jag åker upp till verkstan. :crossfingers:

 

Nu är det dags för mat. :kaffe:

Åh va gött att se det härliga odet igen; abrovinch (skulle varit större stil och fet -men forumet ville icke)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir korv med mos till sen lunch åt mig och stora tösen.... snabbt och enkelt, rejält hungrig nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

... undrar jag hur kvinnor med silikoninlägg gör för att kunna känna efter knölar i brösten.

Klämma lite extra? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man trycker på bröstvårtan. Säger det "tut-tut" är det kris!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liter drygt två timmar kvar, sen jäklar är det fredagkväll. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gräver fram skrivbordet ur all sköns bröte som legat på det i månader, utan att jag haft lust att slänga skiten. Sen ska det städas lite i övrigt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liter drygt två timmar kvar, sen jäklar är det fredagkväll. :D

 

Hur har det gått med att hitta medhjälpare för dagen? Eller har du fått stå själv hela dagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man trycker på bröstvårtan. Säger det "tut-tut" är det kris!

 

Näe...växer näsan då är det kris! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kollat Pixars nya UP! De gör filmer som är lysande för alla åldrar. Vi kikade på extramaterialet och där fanns en riktig pärla! Det fanns en dokumentär berättelse om hur filmteamet for till Venezuela för att studera den unika platåmiljön som filmen utspelar sig i/på. Den måste man se om man är lite naturintreserad. Det var häftiga miljöer! :tappahakan:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Frirar fredagen med att slita upp det lilla som läkt på min skadade muskel...

Nu är jag handikappad igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått med att hitta medhjälpare för dagen? Eller har du fått stå själv hela dagen?

 

Nejdå, jag hade sällskap hela arbetsdagen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...