Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

nej...och nu är han helt frisk, och full av rackartyg.....säger till mig att jag ska gå till sneckeboa..

Snacksaligaste grabb jag vi haft i familjen....men nu är han så trötter :nattinatti:

Till hösten ska han få ett syskon har det förtäljts mig...blir mitt 15:e barnbarn i så fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej...och nu är han helt frisk, och full av rackartyg.....säger till mig att jag ska gå till sneckeboa..

Snacksaligaste grabb jag vi haft i familjen....men nu är han så trötter :nattinatti:

Till hösten ska han få ett syskon har det förtäljts mig...blir mitt 15:e barnbarn i så fall

ja men en William får räcka för dig .... du får säga att du inte är 20 år längre.... fysiken är inte på topp

och att du helst vill sitta i fåtöljen istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Morgon 666 eller snarare God Middag

jag har också sovit en timme på eftermiddagen

 

igår sa jag ju att jag var glad att kunna få sova ut på lördagarna idag var det dock ett undantag

 

 

Fick du inte sova ut idag? Gott med en eftermiddagslur i alla fall! :ThumbsUp:

 

nej...och nu är han helt frisk, och full av rackartyg.....säger till mig att jag ska gå till sneckeboa..

Snacksaligaste grabb jag vi haft i familjen....men nu är han så trötter :nattinatti:

Till hösten ska han få ett syskon har det förtäljts mig...blir mitt 15:e barnbarn i så fall

 

Grattis Familjen Poca ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du inte sova ut idag? Gott med en eftermiddagslur i alla fall! :ThumbsUp:

 

 

 

Grattis Familjen Poca ^_^

Nej det blev det inte fick gå upp 8.30

 

jo den kändes välkommen

nu är man utvilad och kan sova ut i morgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack...

Nu är det lugnt fram till kl 7 imorgon bitti...sedan är det full rulle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det blev det inte fick gå upp 8.30

 

jo den kändes välkommen

nu är man utvilad och kan sova ut i morgon

 

Sweet :ThumbsUp:

 

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

Har länge tyckt att iPhoto varit lite för begränsat, men uppskattat hur det sorterar bilderna. Till skillnad från Lightroom som visserligen har alla funktioner man kan tänkas vilja ha, men känns rörigt och opedagogiskt, trots (eller kanske 'på grund av') sitt styrda gränssnitt. Så nu får det nog bli en beställning på Apple Store ^_^ Konstigt dock hur Aperture importerar både den redigerade bilden och originalet från iPhoto-biblioteket. Får kika närmare på det där :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet :ThumbsUp:

 

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

:fundersam:

 

Är det bågonting att ha då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bågonting att ha då?

 

 

Absolut, framförallt vinner det på sina penslar för min del.

Överlag lika enkelt som iPhoto, men med större möjligheter :yeahbaby:

Redigerad av DCLXVI
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, framförallt vinner det på sina penslar för min del.

Överlag lika enkelt som iPhoto, men med större möjligheter :yeahbaby:

härligt .... jag får undersöka programmet också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till hösten ska han få ett syskon har det förtäljts mig...blir mitt 15:e barnbarn i så fall

 

14 barnbarn? Jag som tycker det räcker så gott med ett energiknippe. Vete tusan hur man skulle hanterat 14...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

Har länge tyckt att iPhoto varit lite för begränsat, men uppskattat hur det sorterar bilderna. Till skillnad från Lightroom som visserligen har alla funktioner man kan tänkas vilja ha, men känns rörigt och opedagogiskt, trots (eller kanske 'på grund av') sitt styrda gränssnitt. Så nu får det nog bli en beställning på Apple Store ^_^ Konstigt dock hur Aperture importerar både den redigerade bilden och originalet från iPhoto-biblioteket. Får kika närmare på det där :fundersam:

Du tycker inte det (Aperture) är väldigt segt då? För min del är det enormt segt, tar en jävla massa minne, hade köpt det för en bra tag sedan annars. =/

 

Skulle tro att Aperture importerar orginalet också för att du ska kunna skapa flera olika versioner av samma bild, så om du håller på med ett projekt så kan du visa din kund flera olika versioner av samma bild. :) (Dessutom är det inte heller kopior av orginalet utan bara lager inställningar som läggs på orginalet - känns lite dåligt förklarat, men får hoppas du förstår ändå :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättat bilen och kollat på melodifestivalen... Samma gamla snack, "fel låt vann!" eller?

post-46945-126851484183_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 barnbarn? Jag som tycker det räcker så gott med ett energiknippe. Vete tusan hur man skulle hanterat 14...

vår vän Friend får väl svara på det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättat bilen och kollat på melodifestivalen... Samma gamla snack, "fel låt vann!" eller?

fin framruta och fin bild i den lilla rutan också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte vilja påstå att fel låt vann. Hon var väl förhandsfavorit, fick bra poäng i omröstningarna och fick också flest röster. Bra låt och bra framträdande av en ung tös.

 

Salem al fakir eller vad han nu heter var också väldigt bra och egen favorit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har standarden på melodifestivalen blivit bättre i år .... eller är det som vanligt att det är inte musiken man

röstar på utam framträdandet på scenen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fin framruta och fin bild i den lilla rutan också

 

Att framrutan ser ut som den gör beror på tvättmedel och högtryck :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fastnade i Call of Duty :P

Du tycker inte det (Aperture) är väldigt segt då? För min del är det enormt segt, tar en jävla massa minne, hade köpt det för en bra tag sedan annars. =/

Vad märkligt, jag upplever det inte alls särskilt segt, jag har visserligen bara importerat några få album för att testa runt.

 

 

Skulle tro att Aperture importerar orginalet också för att du ska kunna skapa flera olika versioner av samma bild, så om du håller på med ett projekt så kan du visa din kund flera olika versioner av samma bild. :) (Dessutom är det inte heller kopior av orginalet utan bara lager inställningar som läggs på orginalet - känns lite dåligt förklarat, men får hoppas du förstår ändå :P )

 

Jo, fast iPhoto lägger väl alla justeringar i en kopia, så att man alltid kan återgå till original. I iPhoto dyker dessa två bilder upp som en, men Aperture lägger in originalet och den redigerade bilden som två bilder i en stack. Alla bilder blir dock bli taggade med 'original' eller 'edited' så man ser vilken som är vilken. Nåväl, det är väl bara att slänga originalet så är allt som det ska, förhoppningsvis :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tittat på fawlty towers och Javisst Minister och känner mig lite gladare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag tittat på fawlty towers och Javisst Minister och känner mig lite gladare

Vilken kanal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit och finjusterat ett program jag utvecklat för att packa bilder väldigt effektivt.

Får se om det blir ett fint GUI ovanpå detta.

 

Edit: Noterar hur "The Dark Side" är här och spionerar.....

 

(MSN/The Borg.. err, Bing)

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle inte vilja påstå att fel låt vann. Hon var väl förhandsfavorit, fick bra poäng i omröstningarna och fick också flest röster. Bra låt och bra framträdande av en ung tös.

 

Salem al fakir eller vad han nu heter var också väldigt bra och egen favorit...

Hade inte hört vinnarlåten förrän ikväll och låten kommer jag inte ihåg, men framträdandet.. Hon gick verkligen rakt genom rutan - och det är ju direkt ingen nackdel i finalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Californication S03E07!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är rätt intressant hur den som fick flest röster/kom först över mållinjen/gjorde flest mål oftast är fel vinnare propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...