Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

katzenklavier

Kollar runt lite på ett par hörlurar att ha i plugget… :fundersam:

Någon som har några rekommendationer på ett par bra (inte allt för dyra) lurar? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Chattar på MSN. Fastnar mer o mer för min gamla ungdomskärlek. :wub:

 

Var ju på väg att hälsa på henne nu i helgen, men bilen ville inte. Först skulle jag mekat o fixat bilen (om jag nu kommit så långt) o sen skulle jag hälsat på henne.

 

Jag kom ett par mil öster om Borås, men då var jag tvungen att vända. Bilens elsystem (som ni vet) pajade ihop, ännu en gång. Sju mil hem till Gbg så fick jag köra på enbart parkeringsljus i en alltmer mörknande skymning. Jag vet, det är inte bra eller helt lagligt, men alt. var att ställa bilen på motorvägsrenen. Inte en helt angenäm tanke. :fundersam:

 

Jag kom hem iaf, o bilen "dog" i garaget när jag bytte från P-ljus till halvljus. Morsans gubbe kanske köper tillbaka den o jag kommer leta vidare efter en ny-gammal bil att byta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, några fler är vi ju :ThumbsUp:

Men ja, några återkomster till skulle ju inte skada :kaffe:

 

 

 

 

 

'samma Ronny! crossfingers.gif

 

Tackar Fredagen har varit bra

i morgon lördag är det tävlingar....

denna gången slipper man städa efter det är en annan klubb som är arrangör

så det blir bara ett rent nöje att åka dit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyss kommit hem och skall njuta av en skål glass

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattar på MSN. Fastnar mer o mer för min gamla ungdomskärlek. :wub:

 

Var ju på väg att hälsa på henne nu i helgen, men bilen ville inte. Först skulle jag mekat o fixat bilen (om jag nu kommit så långt) o sen skulle jag hälsat på henne.

Dumma bil o krångla då :superirriterad: Har du o ungdomskärleken inte träffats alls på en massa år eller? Låter så romantiskt att ni fått kontakt igen. Jag håller tummarna för er. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får läsa om nakenchocken i Göteborg snart antar jag. :)

Det närmaste nakenchock var att jag tog av mig slipsen.

 

Och efter jobbet blev det Fish tank, bra engelskt drama (med svenskt ljud) och sedan några öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Dumma bil o krångla då :superirriterad: Har du o ungdomskärleken inte träffats alls på en massa år eller? Låter så romantiskt att ni fått kontakt igen. Jag håller tummarna för er. :crossfingers:

Vi sågs -92 senast. Kommer bli trevligt att träffas igen. :D

 

--

 

Nu är det frukost o sen sova lite mer i soffan. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frukost avklarad och tanten är hemma igen pusspadig.gifinlove.gif alpint på SVT och kaffet står på spisen. Livet leker.... galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storstädar! Tänk vad lite sol kan göra för energin! celb%20(7).gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Storstädar! Tänk vad lite sol kan göra för energin! celb%20(7).gif

Ja, vad är det här? +4° o värsta solskenet? Det skulle ju snöa nu i helgen. :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska också städa idag, men det blir senare i eftermiddag. Men först en lugn dag framför tv:n och alpina världscupen när tanten och lilltösen åker till Burlöv Center för att göra av med ett presentkort hon fick när hon fyllde år.

 

Sen blir det tacos ikväll och melodifestivalen hos ett par bekanta. Maten är god och de har en bekväm soffa tongue.gif det på tv:n är högst ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Busar med lillgrabben, jaga mig, säger han, och vi jagar runt här...var helt slut..

Räddningen för mig var att han sprang på en skåpdörr frugan öppnat i köket :oroligoledsen:

Gråt, som tystades med lite russin..

De har en otrolig energi i den åldern.

 

Efter lunch, när det blivit lite "varmare" ska vi ut och busa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med en småstrulande seeeg iMac... en användare kommer inte åt eposten och kan inte öppna program genom att dubbelklicka på dem utan måste använda Äpple+O, knäppt. Funderar på i vilken ända man ska börja.... -Säker start? -Skivkontroll? -Onyx?-Nåt annat?

Hur som helst kan man vara säker på att man börjar i fel ända, lösningen är bara "en kryssruta bort" men vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ut till garaget o meka med bilen nu. :travolta:

 

Lämpliga verktyg:

slagga_jarn_x.jpg

post-363-126847357145_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med en småstrulande seeeg iMac... en användare kommer inte åt eposten och kan inte öppna program genom att dubbelklicka på dem utan måste använda Äpple+O, knäppt. Funderar på i vilken ända man ska börja.... -Säker start? -Skivkontroll? -Onyx?-Nåt annat?

Hur som helst kan man vara säker på att man börjar i fel ända, lösningen är bara "en kryssruta bort" men vilken?

Finns det inte i inställningarna för mus och tangentbord att man kan ta bort dubbelklick? Börja där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ska ut till garaget o meka med bilen nu. :travolta:

 

Man ska inte underskatta jordfel på gamla bilar. Det kan ställa till med eländes elände som är svårdefinierat men det är enkelt och billigt att laga. Enkelt under förutsättning att man får loss kablarna så man kan slipa bort rost och smörja med kopparfett.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med en småstrulande seeeg iMac... en användare kommer inte åt eposten och kan inte öppna program genom att dubbelklicka på dem utan måste använda Äpple+O, knäppt. Funderar på i vilken ända man ska börja.... -Säker start? -Skivkontroll? -Onyx?-Nåt annat?

Hur som helst kan man vara säker på att man börjar i fel ända, lösningen är bara "en kryssruta bort" men vilken?

 

Antar att musen funkar som den ska för övriga användare?

 

Måste berömma dig för att alltid få så underliga problem med era datorer.

 

Jag hade provat säker start som första steg. På vilket sätt kommer man inte åt e-posten? Kanske behöver reparera nyckelhanteraren om lösenordet ligger sparat där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad är det här? +4° o värsta solskenet? Det skulle ju snöa nu i helgen. :jultomte:

 

Ja jag tänker ju inte klaga! :D

 

 

 

Nu passar jag på att uppdatera iPhonen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarblå himmel och några plussgrader och solfångarna laddar.... :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarblå himmel och några plussgrader och solfångarna laddar.... :skondans:

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner för en saftig köttbit idag, T-bone kanske. Med hemlagad Bearnaisesås grilltomat och råstekt potatis.Tummeupp.gif

Får bli en sväng upp till gården och se vad som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Lämpliga verktyg:

slagga_jarn_x.jpg

:respekt:

 

Man ska inte underskatta jordfel på gamla bilar. Det kan ställa till med eländes elände som är svårdefinierat men det är enkelt och billigt att laga. Enkelt under förutsättning att man får loss kablarna så man kan slipa bort rost och smörja med kopparfett.

Nä, det ska man inte. Även om det är svagström så kan strömmen gå både hit o dit. :wacko:

Rostigt o j-t är det oxå, men jag har smörjt så mkt jag kan med Contact Cleaner. Batteriet står på laddning o man kan ju alltid hoppas att den funkar en dag i taget tills jag får tag i en ny(gammal) bil. :crossfingers:

 

 

Känner för en saftig köttbit idag, T-bone kanske. Med hemlagad Bearnaisesås grilltomat och råstekt potatis.Tummeupp.gif

Får bli en sväng upp till gården och se vad som finns.

Ska ta en dusch nu o sen ner till stan. Jag o en vän ska äta brunch eller en tidig middag. Kött, potatis o öl. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det inte i inställningarna för mus och tangentbord att man kan ta bort dubbelklick? Börja där ;)

-Där sa du något, vet att användaren av misstag råkade koppla in tangentbordstjänster en gång hum måste kolla kan lösa ett problem. Då är det bara segheten och lösenordsstrulet kvar i bästa fall. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...