Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Antar att musen funkar som den ska för övriga användare?

 

Måste berömma dig för att alltid få så underliga problem med era datorer.

 

Jag hade provat säker start som första steg. På vilket sätt kommer man inte åt e-posten? Kanske behöver reparera nyckelhanteraren om lösenordet ligger sparat där?

 

-Jag är rätt "road" själv över alla knäppa fel. 4-användare av 5 funkar men 1 av de som funkar är seg. E-poststrulet började med Telias krasch här i Vänersborgsområdet förra veckan. Vissa hade problem med inloggningen efteråt, bla en Macbook men det löste sig efter 21:a inloggningsförsöket så det är väl samma här.

Segheten verkar komma efter att man haft många flikar med YouTube eller Flash-spel av olika slag. Känns lite som om datorn "sätter i halsen". Ändå har jag senaste uppdateringen på Flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

-Jag är rätt "road" själv över alla knäppa fel. 4-användare av 5 funkar men 1 av de som funkar är seg. E-poststrulet började med Telias krasch här i Vänersborgsområdet förra veckan. Vissa hade problem med inloggningen efteråt, bla en Macbook men det löste sig efter 21:a inloggningsförsöket så det är väl samma här.

Segheten verkar komma efter att man haft många flikar med YouTube eller Flash-spel av olika slag. Känns lite som om datorn "sätter i halsen". Ändå har jag senaste uppdateringen på Flash.

 

Det behövs inte mycket flash förrän det är mycket belastning!! TA fram aktivitetskontroll och kolla. Fast jag har 2x3 GHz i min nya iMac med topprestanda så suger flash rejält med kräm.

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det har jag också sett. Men varför just nu? Det har ju funkat suveränt förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in lite nya skivor på iPhonen så man har lite bra musik att lyssna på i bilen... Har 2x2,5 timmar framför mig idagdry.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner för en saftig köttbit idag, T-bone kanske. Med hemlagad Bearnaisesås grilltomat och råstekt potatis.Tummeupp.gif

Får bli en sväng upp till gården och se vad som finns.

 

 

Du får mig alltid sugen på mat. :P

Idag får det bli något extra gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:respekt:

 

 

Nä, det ska man inte. Även om det är svagström så kan strömmen gå både hit o dit. :wacko:

Rostigt o j-t är det oxå, men jag har smörjt så mkt jag kan med Contact Cleaner. Batteriet står på laddning o man kan ju alltid hoppas att den funkar en dag i taget tills jag får tag i en ny(gammal) bil. :crossfingers:

 

Några jordpunkter som kan behövas fräschas till:

Jordflätan mellan batteri och chassi

Jordflätan mellan motor och chassi

...

Dragkrokskontakten kan behövas bytas, hur den än sitter blir det alltid shmack och rost och krypströmmar där :angry2:

...

Ansluningarna på startmotorn sitter ofta dåligt till och orsakar ofta problem på äldre bilar.

 

TAg loss, slipa med smärgelduk och smörj med kopparfett. Fett förhindrar att vatten kommer åt och kopparen leder ström, mycket bra grej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får mig alltid sugen på mat. :P

Idag får det bli något extra gott.

 

 

Blev lite orolig där ett tag tills jag läste "på mat"..propellerbaver.gif

 

Som vad då?

 

Bidde ingen T-bone, däremot en fin entrecôte. Får se om det blir Bearnaisesås eller ört/kryddsmör. Råstekta potatis och grilltomat blir det iaf till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite orolig där ett tag tills jag läste "på mat"..propellerbaver.gif

 

Som vad då?

 

Bidde ingen T-bone, däremot en fin entrecôte. Får se om det blir Bearnaisesås eller ört/kryddsmör. Råstekta potatis och grilltomat blir det iaf till.

Här blir det ugnsbakad hälleflundra med risotto, med Karl-Johansvamp. Lite Prositskinka också... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här blir det ugnsbakad hälleflundra med risotto, med Karl-Johansvamp. Lite Prositskinka också... :ThumbsUp:

 

Hälleflundra är ju helt underbart gott och med risotto och Karl-johan till blir den ju knappast sämre..

Smaklig måltid.Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i smärtor efter en bobrelaterad olycka! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser om Telias Gateway för 29 spänn i månaden. Verkar väldigt bra. Speciellt den biten där Telia lovar att ansvara för hela hemmanätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser om Telias Gateway för 29 spänn i månaden. Verkar väldigt bra. Speciellt den biten där Telia lovar att ansvara för hela hemmanätverket.

 

Tvi och fy... varför inte sköta det själv? Är ju inte svårt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute och fotat lite i vårsolen. Det var mycket skönt att vara ute utan att man fryser.

 

Har städat av lite för en stund sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Några jordpunkter som kan behövas fräschas till:

Jordflätan mellan batteri och chassi

Check.

 

Jordflätan mellan motor och chassi

Check.

 

Dragkrokskontakten kan behövas bytas, hur den än sitter blir det alltid shmack och rost och krypströmmar där :angry2:

Har ingen dragkrok(skontakt).

 

Ansluningarna på startmotorn sitter ofta dåligt till och orsakar ofta problem på äldre bilar.

Ganska ny(monterad) startmotor, bytt hos bilelfirma.

 

Tag loss, slipa med smärgelduk och smörj med kopparfett. Fett förhindrar att vatten kommer åt och kopparen leder ström, mycket bra grej!

Ska köpa en ny jordfläta o sätta fast mellan minuspolen o chassit. Det blir det sista jag investerar i bilen.

 

--

 

Nu; Blocket-koll efter annan bil. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check.

 

 

Check.

 

 

Har ingen dragkrok(skontakt).

 

 

Ganska ny(monterad) startmotor, bytt hos bilelfirma.

 

 

Ska köpa en ny jordfläta o sätta fast mellan minuspolen o chassit. Det blir det sista jag investerar i bilen.

 

--

 

Nu; Blocket-koll efter annan bil. :kaffe:

 

Well.... we are trying.... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter jobbet blev det Fish tank, bra engelskt drama (med svenskt ljud) och sedan några öl.

 

Svenskt ljud? :fundersam: Såg en del av den (fultankad) för ett tag sen och råkade, utan att märka det, börja med "cd2". Dessutom med inbränd italiensk text. Får väl hyra den en dag istället :rolleyes:

 

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat, lyssnar på Kent och kikar igenom gårdagens bilder :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morrn morrn.. :kaffe:

 

God morgon! :kaffe: Hur går det med bil-letandet? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad är det här? +4° o värsta solskenet? Det skulle ju snöa nu i helgen. :jultomte:

visst är det härligt

snart är all is och snö borta :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röjt och städat i lägenheten. Passat på när tanten och barnen gått över till kompisar för tacos och melodifestival. Varit bortom för att äta middag och ska dit nu igen för att se det som är kvar av melodifestivalen.

 

Mycket att ta hand om blir det med fru och barn som är lite dåliga på att hålla efter sig i en tvåa på 70 kvm.

 

Inte blir det bättre av att tanten sparar på saker som ska säljas på loppis, men snart är det säsong för det igen som tur är. Hela klädkammaren full med saker som är för bra för att slängas. Blir en del pengar av det faktiskt, bara man slapp förvara det....emoticon-yuck.gif

 

Får skaffa fler och större byråer så vi får plats med våra kläder märker jag, trångt i klädkammen som bara den nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabben fick titta på Merlin på TV, och var helt facinerad...

Nu har han viljat fäktas med mig hela kvällen

Vi har haft varsin flugsmälla.... :D

 

Nu är han sanslöst trött och ligger i sängen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenskt ljud? :fundersam: Såg en del av den (fultankad) för ett tag sen och råkade, utan att märka det, börja med "cd2". Dessutom med inbränd italiensk text. Får väl hyra den en dag istället :rolleyes:

 

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat, lyssnar på Kent och kikar igenom gårdagens bilder :kaffe:

God Morgon 666 eller snarare God Middag

jag har också sovit en timme på eftermiddagen

 

igår sa jag ju att jag var glad att kunna få sova ut på lördagarna idag var det dock ett undantag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabben fick titta på Merlin på TV, och var helt facinerad...

Nu har han viljat fäktas med mig hela kvällen

Vi har haft varsin flugsmälla.... :D

 

Nu är han sanslöst trött och ligger i sängen...

Stackars Poca .... du får aldrig vila när William hälsar på :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...