Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

rickard1234

God morgon! :kaffe: Hur går det med bil-letandet? ^_^

Somnade tidigt igår, men ska leta bil idag. Nu först :kaffe:

Redigerad av rickard1234
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sweet :ThumbsUp:

 

Testade Aperture 3 häromda'n och fortsätter utvärdera idag, jag verkar äntligen hittat ett fotoprogram värt att lägga pengar på!

Har länge tyckt att iPhoto varit lite för begränsat, men uppskattat hur det sorterar bilderna. Till skillnad från Lightroom som visserligen har alla funktioner man kan tänkas vilja ha, men känns rörigt och opedagogiskt, trots (eller kanske 'på grund av') sitt styrda gränssnitt. Så nu får det nog bli en beställning på Apple Store ^_^ Konstigt dock hur Aperture importerar både den redigerade bilden och originalet från iPhoto-biblioteket. Får kika närmare på det där :fundersam:

 

Jag kanske är onödigt omständlig, men jag har alla mina bilder i iPhoto men redigerar i Photoshop. Jag tycker inte iPhoto gör det tillräckligt bra å andra sidan är det inte så många bilder jag pillar på. Bara de bästa. Å tredje sidan är jag väldigt dålig på PS så det blir bara enkla justeringar..... Å fjärde sidan så har jag ju programmen så jag slipper köpa ett till. :kaffe:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenskt ljud? :fundersam: Såg en del av den (fultankad) för ett tag sen och råkade, utan att märka det, börja med "cd2". Dessutom med inbränd italiensk text. Får väl hyra den en dag istället :rolleyes:

 

Kom upp för någon timma sen (sovmorgon!), ätit frukost/middag/kvällmat, lyssnar på Kent och kikar igenom gårdagens bilder :kaffe:

Ljudmixningen alltså, svenskt gäng som verkar Stockholmsbaserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solen den skiner och solf.... hmmm... :rolleyes::skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man vaken igen

tyvärr så fungerar inte skärmen till mac pron idag som den ska

skärmen går i viloläge bara en minut efter att man startar macen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softar i soffan efter en trevlig och sen kväll igår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute en sväng med bilen i snöblasket, skit att denna snön kom... :irriteradtjej:

 

Tänker inte skotta bort det i vilket fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte lite fin köttfärs på gården igår så nu skall jag strax börja med en kålpudding.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte lite fin köttfärs på gården igår så nu skall jag strax börja med en kålpudding.

låter gott ....

 

det får bli vinterstudion här

när man inte kan starta skärmen bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Ska ut till garaget nu o montera in det nyladdade batteriet i bilen. :crossfingers:

Så ja.. bilen startade. :)

 

Men.. allt vatten o glykol jag fyllde på igår hade runnit ut. Skaplig läcka nånstans. Jag tror jag vet var o i morgon ska jag byta den slangen, samtidigt som jag häller kylarcement i systemet. Måste bara iväg o köpa glykol först.

 

Jag ska oxå fixa ännu en abrovinch genom att jorda extra mellan batteriets minuspol --> chassit och mellan motorn (generatorfästet) --> chassit. Det återstår att se om det fungerar. :crossfingers:

 

Nu ska jag bara ta det lugnt o fint idag. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fungerar skärmen

 

Nu är det fri idrott i rutan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fungerar skärmen

 

Nu är det fri idrott i rutan

 

Får man idrotta som man vill då? hihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ja.. bilen startade. :)

 

Men.. allt vatten o glykol jag fyllde på igår hade runnit ut. Skaplig läcka nånstans. Jag tror jag vet var o i morgon ska jag byta den slangen, samtidigt som jag häller kylarcement i systemet. Måste bara iväg o köpa glykol först.

 

Jag ska oxå fixa ännu en abrovinch genom att jorda extra mellan batteriets minuspol --> chassit och mellan motorn (generatorfästet) --> chassit. Det återstår att se om det fungerar. :crossfingers:

 

Nu ska jag bara ta det lugnt o fint idag. :kaffe:

 

Kylarcement har ställt till lika mycket elände som det fixat.... lycka till.... :ninja::ph34r: Själv skulle ja hellre slå i en halv burk med ingefära. Ett "Bosse Bildoktorn" typ räddning. Det sväller och fastnar i småhål utan att fördärva resten av kylsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man idrotta som man vill då? hihihi.gif

Hej Niclas :)

 

ja det tror jag inte att de får....

vi minns ju hur det var med Colombanskan som man inte vet om det är en man eller kvinna

 

men det är ttydligen OK att byta namn och Nationalitet

därav att det är många från Qatar som deltar i VM

 

angående skärmen så vet jag inte vad felet beror på...

startar den inte på morgonen så skall man låta datorn vara avstängd en timme efter försöket

och sedan prova på nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, brorsan och grannen har varit ute och kört med RC-bilarna på skaren som är på gården.

 

Nu är det kaffe som gäller!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Kylarcement har ställt till lika mycket elände som det fixat.... lycka till.... :ninja::ph34r: Själv skulle ja hellre slå i en halv burk med ingefära. Ett "Bosse Bildoktorn" typ räddning. Det sväller och fastnar i småhål utan att fördärva resten av kylsystemet.

Just nu är det hjärt-lung-räddning på bilen. Jag måste ha den för att ta mig till jobbet fram tills april/maj då jag kan börja åka MC. :crossfingers:

 

Har oxå hört om ingefära men tror faktiskt lite mer på kylar"cementen"/tätningen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Niclas :)

 

ja det tror jag inte att de får....

vi minns ju hur det var med Colombanskan som man inte vet om det är en man eller kvinna

 

men det är ttydligen OK att byta namn och Nationalitet

därav att det är många från Qatar som deltar i VM

 

angående skärmen så vet jag inte vad felet beror på...

startar den inte på morgonen så skall man låta datorn vara avstängd en timme efter försöket

och sedan prova på nytt

 

 

jag syftade mest på att det stod fri idrott och inte friidrott :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker lära mig Blender! Jag började igår och lyckades åstadkomma detta:

post-37897-126857866907_thumb.jpg

Jag har försökt ett flertal gånger förut men har inte begripit mig på gränssnittet... Men jag vill väldigt gärna lära mig modellera och nu har jag fått ett fint erbjudande som kanske låter mig tjäna pengar på att göra det! :D

Redigerad av Jungell
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag syftade mest på att det stod fri idrott och inte friidrott :P

jo då det förstod jag nog

 

Jartings stängruta är kvar

men den röda rutan till vänster har försvunnit :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Jag försöker lära mig Blender! Jag började igår och lyckades åstadkomma detta:

post-37897-126857866907_thumb.jpg

Jag har försökt ett flertal gånger förut men har inte begripit mig på gränssnittet... Men jag vill väldigt gärna lära mig modellera och nu har jag fått ett fint erbjudande som kanske låter mig tjäna pengar på att göra det! :D

Vad jag vet så är blender en sådan;

 

kitchenaid-pro-line-chefs-blender.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag, brorsan och grannen har varit ute och kört med RC-bilarna på skaren som är på gården.

 

Nu är det kaffe som gäller!!

fungerar det i det klimat som vi har nu

 

jag undrar fortfarande varför många cyklar på vintern när det är stor risk för att den slinter på isen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är blender en sådan;

 

kitchenaid-pro-line-chefs-blender.jpg

 

Haha! :D Ja, det stämmer ju det också! :P

 

Det Blender jag syftar på är en Open Source 3D modellering/animerings applikation! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu är det hjärt-lung-räddning på bilen. Jag måste ha den för att ta mig till jobbet fram tills april/maj då jag kan börja åka MC. :crossfingers:

 

Har oxå hört om ingefära men tror faktiskt lite mer på kylar"cementen"/tätningen. :ermm:

 

Kylarcement kan fungera bättre men kan också ge eländiga biverkningar vilket inte ingefära ger. Your choice..... :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...