Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

O jag ska tina upp kycklingfiléer som ska stekas ihop med en thai-grytbas, med lite extra grönsaker i. :P

 

Ris till eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit ute på en skogspromenad, passerade grannfruns hus, henne vi umgås med, hon var bekymrad, packad snö, ja mera is, hade dröst ner från hennes tak på ena sidan.

krossat ett altanräcke, rivet med sig hängränna, knäckt en idegranshäck hon har framför huset...inte så kul...Lät som ett jetplan när det gav sig av..

 

På andra sidan, mot öst, ligger det kvar ett c.a 30 cm tjockt istäcke på hela taket, har börjat röra på sig, dragit loss takstegen, och nockpannor...

Inte mycket jag kunde göra i dagsläget, mer än att varna henne att inte gå på gångbanan fram till entrén, med detta hängande ut från taket..

 

post-113-126866131782_thumb.jpg

 

Strålande väder..bortsett från snön..

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det gick bra till slut. :geros:

 

 

Jodå, lite trött men allt går bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat obligationsdragningen.

Riksgälden är så generös med vinster....en garantivinst á 300:- :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy för f-n vad dåligt det gick på gymmet idag! Axlar, triceps och rygg var inte alls med i matchen idag! dry.gif Ska nog lägga mig lite tidigare idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat obligationsdragningen.

Riksgälden är så generös med vinster....en garantivinst á 300:- :irriteradtjej:

 

Obligationer är nog ett av mina största ekonomiska fiaskon. Köpte 5 styck 1972 för inlösen 1978. Hittade jag dem när det var dags att lösa in dem? Nej, Förra året hittade jag dem! Och inget vann jag heller, :stjarnsmall:

-Kolla smileys funkar igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Ris till eller?

Ja. Smaskens. :P

 

 

Fy för f-n vad dåligt det gick på gymmet idag! Axlar, triceps och rygg var inte alls med i matchen idag! dry.gif Ska nog lägga mig lite tidigare idag...

Stort pass.. när jag tränade så nöjde jag mig med bröst - triceps dag 1, rygg - biceps dag 2, axlar - vader på dag 3 o ben på dag 4, men det beror ju lite på vilket program man kör efter. :travolta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

veckan har börjat bra det firades med ett par cocosbollor på vägen hem från

jobbet

 

nästa vecka blir det medaljutdelning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy för f-n vad dåligt det gick på gymmet idag! Axlar, triceps och rygg var inte alls med i matchen idag! dry.gif Ska nog lägga mig lite tidigare idag...

har du överansträngt dig?

Det är kanske bäst att få en översyn av kroppen hos någon doktor så inget är brutet <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stort pass.. när jag tränade så nöjde jag mig med bröst - triceps dag 1, rygg - biceps dag 2, axlar - vader på dag 3 o ben på dag 4, men det beror ju lite på vilket program man kör efter. :travolta:

Ja det är inte bra att köra för hårt .... bätte med lätta pass i långa perioder

ingen blir ju en Magnus Samuelsson på en vecka

 

ät rätt och motionera rätt mellan passen är nov viktigare än att försöka överbevisa sig själv att man kan dra en lastbil 5 meter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Smaskens. :P

 

 

 

Stort pass.. när jag tränade så nöjde jag mig med bröst - triceps dag 1, rygg - biceps dag 2, axlar - vader på dag 3 o ben på dag 4, men det beror ju lite på vilket program man kör efter. :travolta:

 

 

Jag brukar köra bänk, marklyft, knäböj, militärlyft och stående rodd som bas, sedan kompletterar jag med lite olika övningar som jag känner för. Men denna veckan blir det nog lätta övningar för triceps, axlar och rygg så man får lite ordning på dessa muskler. De är inte alls med i matchen nu när vikterna har ökat...

 

har du överansträngt dig?

Det är kanske bäst att få en översyn av kroppen hos någon doktor så inget är brutet <_<

 

Brutet tror jag inte... Bara att jag behöver träna upp dessa muskler lite mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köra bänk, marklyft, knäböj, militärlyft och stående rodd som bas, sedan kompletterar jag med lite olika övningar som jag känner för. Men denna veckan blir det nog lätta övningar för triceps, axlar och rygg så man får lite ordning på dessa muskler. De är inte alls med i matchen nu när vikterna har ökat...

 

 

 

Brutet tror jag inte... Bara att jag behöver träna upp dessa muskler lite mer :)

Usch då då har jag mycket muskelvärk att ta igen då

har ju aldrig hållit på med träningsverktyg någonting

 

jag gillade att träna upp hjärnan istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obligationer är nog ett av mina största ekonomiska fiaskon. Köpte 5 styck 1972 för inlösen 1978. Hittade jag dem när det var dags att lösa in dem? Nej, Förra året hittade jag dem! Och inget vann jag heller, :stjarnsmall:

-Kolla smileys funkar igen!

Jepp tack till Joel som tog oss på allvar :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch då då har jag mycket muskelvärk att ta igen då

har ju aldrig hållit på med träningsverktyg någonting

 

jag gillade att träna upp hjärnan istället

 

Det är skönt att motionera både kropp och knopp! Hjärnan får jobba hårt varje dag på jobbet, det är rätt härligt faktiskt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker locka fram våren genom att ha på mig shorts och kortärmat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234

Om du har möjlighet så tycker jag du ska tabilen och besöka Högsbo Bilelektriska AB

 

Om du har möjlighet så tycker jag du ska ta bilen och besöka Högsbo bilelektriska 031-494902 och få konstaterat vad felet är. För mig låter det som du laddningsproblem eftersom bilen tvärdog när du slog på halvljuset.

Edit: Va skummt det här blev nu då??

Har som sagt jordat lite extra i bilen idag, varit ute på en testrunda nu o det verkar fungera. :crossfingers:

 

Kollar med "min" firma i morgon ifall de kan mäta min generator o hur mkt den levererar, kan inte dom hjälpa mig så ringer jag till Högsbo. Tack för tipset. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Släktforskat mesta tiden av dagen..tidsödande.

Man kan leta i timmar efter en enda person..

Ska snart ta en break från denna hobbyn, så fort våren visar sig så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar köra bänk, marklyft, knäböj, militärlyft och stående rodd som bas, sedan kompletterar jag med lite olika övningar som jag känner för. Men denna veckan blir det nog lätta övningar för triceps, axlar och rygg så man får lite ordning på dessa muskler. De är inte alls med i matchen nu när vikterna har ökat...

 

 

 

Brutet tror jag inte... Bara att jag behöver träna upp dessa muskler lite mer :)

Usch då då har jag mycket muskelvärk att ta igen då

har ju aldrig hållit på med träningsverktyg någonting

 

jag gillade att träna upp hjärnan istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska strax lägga mig, har varit trött, riktigt trött hela dagen av någon anledning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skönt att motionera både kropp och knopp! Hjärnan får jobba hårt varje dag på jobbet, det är rätt härligt faktiskt! :)

men det fungerar väl bara till en viss ålder....

när ny vävnad inte bildas så slits kroppen bara ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska strax lägga mig, har varit trött, riktigt trött hela dagen av någon anledning...

Okey natti natti

 

jag är uppe ett tag till

 

finns lite material att göra klart till klubben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:gaspar: Det är läggdags, ska ju upp 4.50 i morrn bitti. :blink:

 

 

Läggdags här också... 0420 går radion igång... Usch!

 

 

men det fungerar väl bara till en viss ålder....

när ny vävnad inte bildas så slits kroppen bara ut

 

Både ja och nej... När jag gick på gym för några år sedan var det en gubbe i 65-årsåldern där... Han hade tränat i 40 år... Dra mig baklänges vad stark han var!

 

Och vill man inte träna styrka kan man träna bara kondition... Min mormor på 95 friska brukar gå ut och gå en halvmil om dagen i högklackat... Det är en riktig krutgumma det! Fast hon har trappat ner... För 5-10 år sedan gick hon 1-2 mil om dagen!

 

Det är aldrig för sent att börja röra på sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läggdags här också... 0420 går radion igång... Usch!

 

 

 

 

Både ja och nej... När jag gick på gym för några år sedan var det en gubbe i 65-årsåldern där... Han hade tränat i 40 år... Dra mig baklänges vad stark han var!

 

Och vill man inte träna styrka kan man träna bara kondition... Min mormor på 95 friska brukar gå ut och gå en halvmil om dagen i högklackat... Det är en riktig krutgumma det! Fast hon har trappat ner... För 5-10 år sedan gick hon 1-2 mil om dagen!

 

Det är aldrig för sent att börja röra på sig! :)

tack tack ...

 

nu har jag uppdaterat min hemsida dags att uppdatera bloggen också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier

Läser massa trams om dösstraff inför en ganska tråkig debatt där jag tydligen ska argumenter mot dödsstraff. :pinch:

Jobbigt delvis för att jag ska argumentera mot det, men också för att man ska ta en "roll" som präst, anhörig till dödsdömd, anhörig till offer, KRIS-representant eller fångvårdare och argumentera utifrån "rollen" som man har.

Skolor är fan mig bra duktiga på att göra någorlunda intressanta uppgifter till enormt tråkiga. :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...