Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Dottern tyckte att jag skulle köpa en Iphone 13 mini hellre än att fortsätta med min gamla SE. Hon har väl rätt, men det tar emot med kostnaden, även om jag i princip har råd. Lätt att bli hyfsat snål när man är relativt fattig och fortfarande har fogden att tänka på. Android har jag troligtvis gett upp. Mycket som lockar men mer som avskräcker. Mest att jag vet att jag kommer att modda och till slut bli stressad av alla möjligheter. Genom IOS är man skönt instängd. Påminner mig om min gamla Fiat där inget alls hände när man stampade gasen i botten. Avkopplande och tryggt. Fast tungan på vågen är nog ytterst att det inte finns några små Android längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Jag använder fortfarande en 6s och lär inte byta så länge som jag kan installera de fåtaliga saker jag verkligen behöver på den. Den är gammal som synden, hängde med när Sodom och Gomorra ödelades, men funkar och kan fortfarande använda aktuellt iOS. Varför byta en fungerande telefon? Det hänger ju inte på kostnaden utan på resursslöseriet att slänga det som fungerar.

Den lilla skärmen börjar bli påfrestande för mina ögon. SE (eller 6s) lär heller inte få nytt IOS från och med i år, vad jag har förstått. Men det är osäkert. Värre är att IOS tar allt mer plats. Jag börjar helt enkelt få ont om utrymme på min SE som har 32 GB. Inte blir det bättre med nytt IOS heller. Så jag funderade på att köpa en SE på Blocket som har 128 GB. Begärt pris 1500 kronor. Men då uppstår frågan om det är värt priset i längden. Vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med bytet från SE till 12 Mini.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Svolder säger:

är inte helt säker på att en större skärm ger större text, utan bara mer text.

Det beror lite på om apparna stöder dynamisk text eller inte. För egen del skulle det vara trevligt med en skärm som visar bilder tydligare än nu. Mer detaljer, framför allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Axelman säger:

Jag är nöjd med bytet från SE till 12 Mini.

En görbra smartmobil helt enkelt. 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Det beror lite på om apparna stöder dynamisk text eller inte. För egen del skulle det vara trevligt med en skärm som visar bilder tydligare än nu. Mer detaljer, framför allt.

Det är som Svolder säger, att större skärm inte nödvändigtvis ger större text utan mer text, men det beror ju på hur man ställer in det. Det går ju att zoooooma. :) 

För mig har den 6.1-tums skärmen på min XR varit helt perfekt för nyheter och annan läsning.

På övre gränsen för vad som är greppvänligt för mig med normala nävar.

 

Det som jag bestämt mig för är en av OLED-teknikerna för den där djupa svärtan. Bättre kontrast? Nästa gång i affärn. Säkert 6.1 då med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

På övre gränsen för vad som är greppvänligt för mig med normala nävar.

Mina dasslock kan helt klart klara av de stora mobilerna. Men en liten mobil är smidigare att hantera och förvara. Större batteri saknar jag inte heller.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, ronny säger:

Välkommen till vårt lilla kryp in hoppas att du kommer att trivas lika bra som vi

Tack vad härliga ni är som välkomnar så varmt! Prövat betan hårt ett par timmar på 13 minin och törs säga att 15.4 betan är stabil, kul att det finns lite tweak möjligheter på IOS trots allt 😃

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste även passa på och säga att jag haft min 13mini i nån månad nu, kameran är snuskigt bra i alla lägen och tar sjukt bra natt/mörker bilder 😃

Kan även säga att gpun på A15 bionic är 50% snabbare än i 12mini så den har ett grymt rappt chip vid surfning osv, begränsningen blir nog snarare användaren i mitt fall IOM att jag är till åren kommen (typ?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar in batteritiden som verkat bli bra mycket bättre med iOS 15.3.1.

Börjar närma sig 12 timmar igen efter att ha varit nere på cirka 9.

Det där borde Apple prioritera och ha bra mycket bättre koll på tycker jag.

 

IMG_9029.png

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Kollar in batteritiden som verkat bli bra mycket bättre med iOS 15.3.1.

Börjar närma sig 12 timmar igen efter att ha varit nere på cirka 9.

Det där borde Apple prioritera och ha bra mycket bättre koll på tycker jag.

 

IMG_9029.png

Låter schysst! 13 minis batteri är hittills väldigt bra, aktivt användande 6tim per dag och har då kvar 50% vid sovdags 😃👍

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här och svär eder och förbannelser över min Magic Mouse 2 (inköpt för några månader sedan) som börjat jävlas.....

Tryck och svep/scroll fungerar utmärkt men att flyta markören funkar inte längre. Testat alla underlag och enbart på ett underlag reagerar den - Om jag lägger musen på min MBP bredvid track paden då går det med möda att flytta markören genom att röra på musen.  :superirriterad:

 

Bara att lämna in......

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Care säger:

Tack vad härliga ni är som välkomnar så varmt! Prövat betan hårt ett par timmar på 13 minin och törs säga att 15.4 betan är stabil, kul att det finns lite tweak möjligheter på IOS trots allt 😃

vi tycker att det är bra att du rapporterar hur 15.4 beter sig

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag märker med just Beta 15.4 som jag kör på 13 mini är att internetdelningen jag kör till tvn är MYCKET stabilare och snabbare! 
 

i övrigt fyller man 34 bast idag så det skall firas med restaurang besök och diverse festligheter med familj och vänner 😍

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Care säger:

i övrigt fyller man 34 bast idag så det skall firas med restaurang besök och diverse festligheter med familj och vänner 😍

Grattis! 🥳

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Grattis! 🥳

Tackar tackar!

 

Fasiken vad bortskämd jag är, fick en födelsedagspresent precis! Kan ni gissa vad?…..?

 

En iPhone 13 PRO Max 256gb guld!

haha jag som är så nöjd med min 13 mini, får ta en seriös funderare påsk vilken jag skall dra nyttan utav….

 

vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Care säger:

Tackar tackar!

 

Fasiken vad bortskämd jag är, fick en födelsedagspresent precis! Kan ni gissa vad?…..?

 

En iPhone 13 PRO Max 256gb guld!

haha jag som är så nöjd med min 13 mini, får ta en seriös funderare påsk vilken jag skall dra nyttan utav….

 

vad säger ni?

Sälj din mini till mig! :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Sälj din mini till mig! :D 

Haha ja men kors i skutan vad stor maxen känns när man är van vid 13 mini! 
 

jaja om jag ska släppa minin så är smärtgränsen och bästa brorsan priset 5000kr för den 😉

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Care säger:

Haha ja men kors i skutan vad stor maxen känns när man är van vid 13 mini! 
 

jaja om jag ska släppa minin så är smärtgränsen och bästa brorsan priset 5000kr för den 😉

Taget! Om jag får med skal och skyddsglas, låda, sladd, et cetera! B) Hör av dig via PM. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Taget! Om jag får med skal och skyddsglas, låda, sladd, et cetera! B) Hör av dig via PM. :) 

PM! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Care säger:

Tackar tackar!

 

Fasiken vad bortskämd jag är, fick en födelsedagspresent precis! Kan ni gissa vad?…..?

 

En iPhone 13 PRO Max 256gb guld!

haha jag som är så nöjd med min 13 mini, får ta en seriös funderare påsk vilken jag skall dra nyttan utav….

 

vad säger ni?

Att du använder den ofantligt mycket bättre telefonen ett tag och avgör sedan. Det är proffskamera system på den, 120Hz adaptiv skärm, lidar-scanner, och mycket bättre batteritid. För mig hade valet varit Pro Max all the way! 
Grattis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Taget! Om jag får med skal och skyddsglas, låda, sladd, et cetera! B) Hör av dig via PM. :) 

Det där hoppas jag går bra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...