Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

marcushedenstrom
17 minuter sedan, Care säger:

15kr!? Jag betalar 119kr tror jag! Hur kom du så billigt undan?

Gäller ju att flytta till Indien. B)

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, marcushedenstrom säger:

Gäller ju att flytta till Indien. B)

Gotcha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Care säger:

15kr!? Jag betalar 119kr tror jag! Hur kom du så billigt undan?

Jag antar att priserna är satta efter bärkraft per land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Du kommer inte undan ”farliga” rättigheter. Om tillägget inte kan läsa sidan kan det heller inte göra något med sidan.

Det verkar som om AdGuard funkar utan rättigheter. Det är bara det där med att markera mer att blockera som slutat funka. 
 

7E78D1FA-C4ED-4F45-A6D9-A96F587B8E9F.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte pulka idag med min 4åring, jäklar vad kul vi (jag) hade 😁😁😁

  • Rösta upp 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Det verkar som om AdGuard funkar utan rättigheter. Det är bara det där med att markera mer att blockera som slutat funka. 
 

7E78D1FA-C4ED-4F45-A6D9-A96F587B8E9F.jpeg

Jaså, gällde det Iphone. Jag kan både använda nya tillägget och blockera enskilda element, som tidigare. Jag har AdGuard Pro. Om det gör skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Care säger:

Åkte pulka idag med min 4åring, jäklar vad kul vi (jag) hade 😁😁😁

Underbart. Jag minns mina egna pulkatillfällen med barnen. Känns som igår, fast det var bara drygt tio år sedan. Nu är de utflugna och bor långt bort. Passa på att njuta! :bultandehjarta:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Care säger:

15kr!? Jag betalar 119kr tror jag! Hur kom du så billigt undan?

Jag tecknade alltså abonnemanget medan jag hade ett aktivt VPN (ExpressVPN trial) som placerade mig i Indien. Allt via Iphone, men funkar förstås sedan på alla plattformar. Jag gjorde det för att slippa all reklam på Apple TV, den kan inte blockeras på annat sätt. Jag har haft lite strul med betalningarna, men nu kanske det funkar.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag tecknade alltså abonnemanget medan jag hade ett aktivt VPN (ExpressVPN trial) som placerade mig i Indien. Allt via Iphone, men funkar förstås sedan på alla plattformar. Jag gjorde det för att slippa all reklam på Apple TV, den kan inte blockeras på annat sätt. Jag har haft lite strul med betalningarna, men nu kanske det funkar.

ExpressVPN får bland de högsta betygen, kanske rent av DET högsta med många servrar och snabb surf där jag tittat efter recessioner. 
Lite sugen trots Apples iCloud Private Relay men det växer med alla utgifter…

 

Jag antar att en VPN tar all trafik, även när du surfar med Chrome. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag antar att en VPN tar all trafik, även när du surfar med Chrome.

Jag sätter på AdGuard Pros virtuella VPN när jag surfar med Chrome på mobilen, vilket jag nästan aldrig gör. MEst för att blockera reklam. ExpressVPN har jag inte kvar, den behövdes bara för att teckna abonnemanget.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag tecknade alltså abonnemanget medan jag hade ett aktivt VPN (ExpressVPN trial) som placerade mig i Indien. Allt via Iphone, men funkar förstås sedan på alla plattformar. Jag gjorde det för att slippa all reklam på Apple TV, den kan inte blockeras på annat sätt. Jag har haft lite strul med betalningarna, men nu kanske det funkar.

Tacksam för tips ska genast kika på om jag kan göra detta själv med 👍😁💖

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, mikaellq säger:

ExpressVPN får bland de högsta betygen, kanske rent av DET högsta med många servrar och snabb surf där jag tittat efter recessioner. 
Lite sugen trots Apples iCloud Private Relay men det växer med alla utgifter…

 

Jag antar att en VPN tar all trafik, även när du surfar med Chrome. 

Mullvad kostar ca 50kr/månad och är mycket bättre och säkrare än ExpressVPN. Har haft ExpressVPN i 2 år. Bytte till Mullvad för 1 år sedan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

är mycket bättre och säkrare

Hur vet man sådant? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar lite tidsåtgång. RUSKIGT vad snabbt det går numera! MacWorld tar mindre än 150 ms att få upp i fönstret! Jag minns när det kunde ta upp till en minut att få upp en sida som Aftonträsket till exempel.

:tappahakan:

mw.thumb.png.3074f5fb94372b3ab4c5ab43357f53fc.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tränat på gymmet med min granne. Han ville ha lite guidning, men trevligt att umgås lite. Med betoning på lite, han har samma syn på det sociala som jag. Lagom är lite grann av den varan.

Tog ändå 50 kg i bänkpress efter ett års uppehåll, vilket jag var nöjd med. Axlarna inte lika nöjda, men skitsamma. Ska ändå träna med hantlar fortsättningsvis. Kanske köra marklyft och stående rodd med skivstång.

Hej hopp!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Svolder säger:

Väldigt fuktig snö. Nästan regn. Lär inte ligga kvar länge. 🙏

 Det pep utanför fönstret, trodde först att det var ambulansen men var bara Postnord. :) 

 

199F5152-0DBE-4AE3-A9D2-A8873BB2367D.jpeg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Väldigt fuktig snö. Nästan regn. Lär inte ligga kvar länge. 🙏

 Det pep utanför fönstret, trodde först att det var ambulansen men var bara Postnord. :) 

 

199F5152-0DBE-4AE3-A9D2-A8873BB2367D.jpeg

Var glad att det inte var polisen för du kör nån VPN-busgrej 😁☝️😉

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Svolder säger:

Rätt populärt tema på Youtube, det här med att renovera skrot så det ser ut som nytt, oavsett vad det än gäller. Just i det här fallet gäller det en motorcykel, men det finns i fråga om allting tekniskt, och ofta kommer det från Indien eller Indonesien, ibland från USA. Jag är oerhört imponerad över hur de kan få något som jag utgår från är räddningslöst förlorat till att se ut som "nästan nytt". OK, lite apelsinskalsfinish här och där, men givet utgångsläget är upprustningen enastående.
 

 

Jag ser liknande om gamla klockor.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tittar på The afterlife på AppleTV. Föredömligt korta avsnitt och kul med de olika berättelserna/stilarna.

Netflix?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Jag ser liknande om gamla klockor.

Jag är också klockälskare! 

B8E1381E-8E64-4794-AD7E-A1160F3E6412.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...