Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Kollar på Apple TV+ nya satsning

Severance

 

Helt obegriplig...

 

 

1505944815_Skrmavbild2022-02-19kl_15_29_03.jpg.bdb78556be48e75e58e5c8d31ab9c738.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kollar på Apple TV+ nya satsning

Severance

 

Helt obegriplig...

 

 

1505944815_Skrmavbild2022-02-19kl_15_29_03.jpg.bdb78556be48e75e58e5c8d31ab9c738.jpg

Är det en ung Steve Jobs till höger?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Jag vågade mig för första gången ut på samma runda på Söderåsen jag gick när jag halkade och skadade mig för ett drygt år sedan. Det var jobbigare än jag tänkt mig och brantare än jag kom ihåg.

061AC5B8-E7A8-4603-9A31-8212A3CD14DE.jpeg

Bra jobbat! Starkt, måste ha krävt en del mentalt. Är det ett kalhygge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Det finns delar av Skåne som inte är fullt lika platta som Lundaslätten.

D75_0796.JPG

Ja, sonen har varit där ett par gånger. Jag önskar jag hade fått följa med. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Mycket nöje då. Är själv barnsligt förtjust i min iPhone fast av äldre modell (XR).

Har min som en informationshub, ett sorts bibliotek med kunskap för historiestudier och annat.

Alltid kul med teknik oavsett prisklass tycker iaf jag 👍😁

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

På Östermalm var det som tur bara slask 

Jasså vi har sällskap från finaste kvarteret här också, en ära 😉 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Kollar på Apple TV+ nya satsning

Severance

 

Helt obegriplig...

 

 

1505944815_Skrmavbild2022-02-19kl_15_29_03.jpg.bdb78556be48e75e58e5c8d31ab9c738.jpg

Men det var fullt begripligt att det var obegripligt, eller hur?

Jag tror att det är det som är poängen i TV-serien den annorlunda, att förmedla samma känsla av total okunnighet och förvirring, bara ge små detaljer här och där tills mysteriet är löst och då är serien slut.

 

Trailern förklarar faktiskt allt och förstör lite av mysteriet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Köpte gymkort idag för tre månader. B) 

STARKT INITIATIV!!!! Hatten av 👍👌

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Care säger:

STARKT INITIATIV!!!! Hatten av 👍👌

Tack, men, inte min förtjänst, riktigt. Grannen haffade mig häromdagen och vill ha hjälp med att få instruktioner att träna. Jag har tränat hemma i knappt ett år, dels på grund av restriktionerna, dels på grund av axelbesvär (brukar köra skivstång). Men jag har funderat på att gå till gymmet igen nu när restriktionerna har lyfts, men ville avvakta smittspridningen lite. Då ringde grannen! Så nu är det dags. ^_^ 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Men det var fullt begripligt att det var obegripligt, eller hur?

Jag tror att det är det som är poängen i TV-serien den annorlunda, att förmedla samma känsla av total okunnighet och förvirring, bara ge små detaljer här och där tills mysteriet är löst och då är serien slut.

 

Trailern förklarar faktiskt allt och förstör lite av mysteriet.

 

 

Men du är nöjd med serien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Men du är nöjd med serien?

Kanske. Sett avsnitt två också ikväll. Får se imorgon. Jag har ju som sagt förstått att det är ett mysterium som ska nystas upp och är hela poängen med serien. Inte heller vi tittare ska fatta något i början. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Men det var fullt begripligt att det var obegripligt, eller hur?

Jag tror att det är det som är poängen i TV-serien den annorlunda, att förmedla samma känsla av total okunnighet och förvirring, bara ge små detaljer här och där tills mysteriet är löst och då är serien slut.

 

Trailern förklarar faktiskt allt och förstör lite av mysteriet.

 

 

Var det den som handlar om ett brott, där varje avsnitt berättar ett vittnes upplevelse och där stilen varierar mellan avsnitten? Om ja, tack, jag tänkte börja se den ungefär nu. Avslöja inte för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Var det den som handlar om ett brott, där varje avsnitt berättar ett vittnes upplevelse och där stilen varierar mellan avsnitten? Om ja, tack, jag tänkte börja se den ungefär nu. Avslöja inte för mycket.

Nej, ” Severance “. Om kontorsfolk som bokstavligen delar på jobb och privatliv. 
Severance betyder ungefär splittring eller avskiljande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Nej, ” Severance “. Om kontorsfolk som bokstavligen delar på jobb och privatliv. 
Severance betyder ungefär splittring eller avskiljande. 

Tack. Den jag tänkte på var The after party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser bara mörkare ut angående Ryssland och Ukraina. Tanken slog mig att diktaturer gillar varandra. Om Putin ger sig på Ukraina kan Jinping ta Taiwan. En av dessa kriser kan "vi" klara men inte båda samtidigt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Det ser bara mörkare ut angående Ryssland och Ukraina. Tanken slog mig att diktaturer gillar varandra. Om Putin ger sig på Ukraina kan Jinping ta Taiwan. En av dessa kriser kan "vi" klara men inte båda samtidigt. 

Sen tar Trump över i USA.. diktaturen finns redan i Ungern, Polen, Turkiet… 

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har krånglat lite med YouTube för att räkna ut var reklamen kommer ifrån men risken finns att det är helt javascript-drivet varför en enkel stilmall inte kan hjälpa. Det kan dock hjälpa med reklamen överst som i mitt fall var för att köpa Samsung-mobil med auto-uppspelning för att irritera maximalt.

 

Det första är för forumet och den lilla irriterande rutan längst ner.

Kan inte innehållsskapare få in i skallen att Steve Jobs faktiskt hade rätt om att låta INNEHÅLLET vara stjärnan och ta upp det mesta av plats i fönstret?

 

Det är annars väldigt enkelt i en CSS att ta bort det oönskade. I avancerat i Safaris inställningar.

 

.idgcp__info__msg {
    display: none;
}

#masthead-ad {
    display: none !important;
}

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, mikaellq säger:

väldigt enkelt

Nåja. Enklare i Chrome där man bara högerklickar på det man vill dölja och antingen blockera eller stajla.

 

dump.png.8dc8c2b038af8e6f5d6546133917f271.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alix säger:

Nåja. Enklare i Chrome där man bara högerklickar på det man vill dölja och antingen blockera eller stajla.

 

dump.png.8dc8c2b038af8e6f5d6546133917f271.png

Jo jag vet att programvara kan göra det där väldigt bekvämt men en del av varför jag fick ett ryck idag är att denna programvara kan se innehållet på webbsidor, även det på banken till exempel.

 

 Jag önskar att det funnits effektiva blockerare utan dessa ”farliga” rättigheter, eller om jag måste utveckla en själv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, mikaellq säger:

Jo jag vet att programvara kan göra det där väldigt bekvämt men en del av varför jag fick ett ryck idag är att denna programvara kan se innehållet på webbsidor, även det på banken till exempel.

 

 Jag önskar att det funnits effektiva blockerare utan dessa ”farliga” rättigheter, eller om jag måste utveckla en själv. 

Du kommer inte undan ”farliga” rättigheter. Om tillägget inte kan läsa sidan kan det heller inte göra något med sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på ett avsnitt av "Homestead rescue" på Discovery i går. Ett avsnitt som handlar om det mest korkade husbygget man kan tänka sig och några som ska försöka hjälpa dem. Man har byggt väggar med balar av gummidäck!!!! Korkade amerikanare! Det är sååå knäppt att det är värt att kolla på.

 

 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Alix säger:

Du kommer inte undan ”farliga” rättigheter. Om tillägget inte kan läsa sidan kan det heller inte göra något med sidan.

Jag kan ju alltid stänga av innehållsblockerare på banken och andra känsliga sidor men bäst vore det med dessa blinda blockerare som faktiskt finns. 
 

Om det inte vore för en besvärlig YouTube så hade jag endast använt NextDNS + stilmallar (CSS). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Om det inte vore för en besvärlig YouTube

Gör som jag, skaffa indisk Premium för 15 kronor i månaden. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Alix säger:

Gör som jag, skaffa indisk Premium för 15 kronor i månaden. :) 

15kr!? Jag betalar 119kr tror jag! Hur kom du så billigt undan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...