Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sett en JÄKLA bra film  

KIMI 

på HBO Max

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Pocahontas säger:

Sett en JÄKLA bra film  

KIMI 

på HBO Max

 

 

 

 

Trodde först att det var reklam från Apple. 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Ja, den risken finns. Men min vårdcentral ringer alltid från ett öppet nummer som jag har sparat.

Min vårdcentral har försökt ringa till mig flera gånger utan att jag svarat därför att jag aldrig hört när de ringt!

Jag fattar det inte. Vårdcentralen, nu även ett samtal från England som tystats. Vad är det som händer? Buggar i iOS? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Trodde först att det var reklam från Apple. 😄

Var tveksam först, men det är en film som växer, jättehärlig tjej dessutom, kan undra om det finns sådana duktiga

"på riktigt"  😄 Mycket prylar hon har i garderoben..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Min vårdcentral har försökt ringa till mig flera gånger utan att jag svarat därför att jag aldrig hört när de ringt!

Jag fattar det inte. Vårdcentralen, nu även ett samtal från England som tystats. Vad är det som händer? Buggar i iOS? :fundersam:

Så det var inte detta?:

 

2 timmar sedan, Alix säger:

Du har inte aktiverat Tysta ned okända uppringare? Det har jag.

 

IMG_4358.thumb.png.c92a5132b03d9502c4381259760454c5.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Så det var inte detta?:

 

 

Nä. :fundersam:

 

IMG_9018.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

21EA7D27-71EC-4051-BE8D-BC7ADB1BDBF2.jpeg

Ah, Macworld.com. För dem med enorma behov av ett stabilt system har det tagit emot att installera det senaste. Men där är ju lik förbaskat hål & buggar att täppa till!

 

 Så min stilla undran blir om det verkligen är en sådan stor vinst i att vara så försiktig. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, mikaellq säger:

Ah, Macworld.com. För dem med enorma behov av ett stabilt system har det tagit emot att installera det senaste. Men där är ju lik förbaskat hål & buggar att täppa till!

 

 Så min stilla undran blir om det verkligen är en sådan stor vinst i att vara så försiktig. :fundersam:

Hål finns säkert, även efter denna uppdatering, men buggar är det vanvettigt ont om och har varit länge. Mac OS blir bra vid x.6, ungefär. :P 

 

dump.png.f693f506c48de2b38030170d1322a99c.png

 

1292057749_dump2.png.a7641f0d3f578ca242faf29ca0cd91e3.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Svolder säger:

Har druckit kaffe, håglöst tittat på några youtube-videor, tittat ut genom fönstret på gråvädret, varit ute med oengagerade hundar som ville in till sängen så fort som möjligt igen. Februari visar sig inte från sin bästa sida idag. Nu skriva på en tenta i musikarkeologi - där arkeologin är lättbegriplig, men musikologin omöjlig att begripa för den som aldrig studerat musikteori. Vad tusan är "parallell fifths"? Jag har försökt sätta mig in i det genom olika källor, men varken begriper eller hör vad det handlar om...

Rick Beato, Adam Neely och David Bennett är bra på att göra musikteori begriplig och meningsfull. Jag har lärt mig mycket tack vare dem. De finns på YouTube.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns förstås fler: Doug Helvering (The Daily Doug) om man står ut med att han plötsligt tänder en bong. Yogev Gabay är bra på att analysera Meshuggah, om man bryr sig om komplicerad rytmik och knepiga skalor på det viset. YouTube är en stor källa till musikkunskap på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blivet en "överlöpare" ...mot min vilja

Varit kassör i vår vägförening i 10 år... inte nån betungande syssla

 

I höstas ville sekreteraren att föreningens kassör och sekreterare skulle ha varsin laptop.

Vi skulle inte "slita på våra egna datorer...

Jag protesterade, det är inte betungande att sköta förenings ekonomi, på min Mac.

 

Skapat ett enkelt bokföringsprogram i Excel, rör sig om 15-25 transaktioner om året, tar ingen plats. 

Övriga papper och protokoll som kommer via mail eller brev (som scannas in) har jag i en mapp.  

Rör sig om några 100 Mb ..

Backup körs , till externa diskar och till en USB-sticka den dagen jag ska lämna ifrån mig uppdraget..

 

Blev nedröstad, ekonomin är god i föreningen, så visst skulle vi ha det..  skit samma tänkte jag, hoppar av i år eller kanske nästa... problemet är att ingen av de övriga 25 medlemmarna i föreningen vill åta sig uppdraget. .. 

 

Igår kom sekreteraren med en splong ny Acer Chromebook 715.. och ett Officepaket som kosta några tusen.. 

Packade upp den och satte in mitt USB-pinne.. ja ja..det fungerade att använda mitt Excelprogram...trots att det är skapat i Macen, var ju bra..

Touchskärm..om jag ville använda det istället för tangenter.. jisses.. 

Sekreteraren hade skapat mailadresser för kassören och för sekreteraren.....???  

Dugit med våra egna så länge mail funnits..föreningen fyller snart 50 år..då dög det med papper o penna..

När hon gått tog jag ur min USB-pinne och packa ner datorn  kartongen igen...  

Vill inte förorena mitt nätverk med en PC 😡

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pocahontas säger:

Har blivet en "överlöpare" ...mot min vilja

Varit kassör i vår vägförening i 10 år... inte nån betungande syssla

 

I höstas ville sekreteraren att föreningens kassör och sekreterare skulle ha varsin laptop.

Vi skulle inte "slita på våra egna datorer...

Jag protesterade, det är inte betungande att sköta förenings ekonomi, på min Mac.

 

Skapat ett enkelt bokföringsprogram i Excel, rör sig om 15-25 transaktioner om året, tar ingen plats. 

Övriga papper och protokoll som kommer via mail eller brev (som scannas in) har jag i en mapp.  

Rör sig om några 100 Mb ..

Backup körs , till externa diskar och till en USB-sticka den dagen jag ska lämna ifrån mig uppdraget..

 

Blev nedröstad, ekonomin är god i föreningen, så visst skulle vi ha det..  skit samma tänkte jag, hoppar av i år eller kanske nästa... problemet är att ingen av de övriga 25 medlemmarna i föreningen vill åta sig uppdraget. .. 

 

Igår kom sekreteraren med en splong ny Acer Chromebook 715.. och ett Officepaket som kosta några tusen.. 

Packade upp den och satte in mitt USB-pinne.. ja ja..det fungerade att använda mitt Excelprogram...trots att det är skapat i Macen, var ju bra..

Touchskärm..om jag ville använda det istället för tangenter.. jisses.. 

Sekreteraren hade skapat mailadresser för kassören och för sekreteraren.....???  

Dugit med våra egna så länge mail funnits..föreningen fyller snart 50 år..då dög det med papper o penna..

När hon gått tog jag ur min USB-pinne och packa ner datorn  kartongen igen...  

Vill inte förorena mitt nätverk med en PC 😡

Så trist! Verkligen inte rätt sätt att måna om aktiva och engagerade medlemmar. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Märklig föreställning att det skulle "slita på" en dator om man använder den...

Skulle kanske vara tangentbordet som blir "utslitet" 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Installerat Google Krääm. Tror jag ska duscha nu.

w000t.gif.30817af7f0c8c99ba206f6a6a1ba50d4.gif.c77876b68afba712d774266b50b17488.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Så trist! Verkligen inte rätt sätt att måna om aktiva och engagerade medlemmar. :cry:

jag håller med!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-02-12 12:51, ronny säger:

Har dagstidningarna ersatts av digital media vid frukostbordet?

Nja & Nej....

Hustrun brukar prenumerera på någon dagstidning när de kör erbjudanden (Periodare...).
Själv undviker jag digitala medier vid matbordet när familjen käkar tillsammans, men för husfridens skull förekommer det någon gång ibland "Skärmmiddag". Då brukar jag känna mig utanför med tre personen som stirrar i sina paddor eller iPhones med öronen fulla med in ears.....

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick precis med i Apple beta program och nu håller jag på att ladda ner iOS 15.4 till min IPhone 13 mini 😁

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Care säger:

Jag gick precis med i Apple beta program och nu håller jag på att ladda ner iOS 15.4 till min IPhone 13 mini 😁

Välkommen till forumet! :) Lycka till med betan. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Välkommen till forumet! :) Lycka till med betan. :yeahbaby:

Tackar! Ny på Apple fronten, kommer från en Xiaomi mi 11t PRO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Care säger:

Jag gick precis med i Apple beta program och nu håller jag på att ladda ner iOS 15.4 till min IPhone 13 mini 😁

Välkommen till vårt lilla kryp in hoppas att du kommer att trivas lika bra som vi

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Apple ska va så tvungna att begrava en del inställningar så djupt att man nästan måste anställa Sherlock Holmes himself för att hitta dem. Ville justera scroll-hastigheten som kändes aningens långsam.

 

I hjälpmedel: Pekarstyrning.

Jag har även aktiverat mustangenter. Option-tangenten trycks 5 ggr för att aktiveras. :nerd:

 

scroll-speed.png

  • Gilla 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...