Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

48 minuter sedan, Svolder säger:

Jag blockerar inte reklam. Dels är det sättet vi betalar för "gratis" innehåll på webben, dels har reklam blivit mindre störande, utom på Youtube. Men, jag har aldrig lagt märke till någon reklam alls på Ancestry...

YT är snart oanvändbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, ronny säger:

Dags för OS studion 

Ha en skön dag Ronny! hello.gif

Jag mår lite bättre idag efter en god natts sömn. Får se om jag orkar tvätta idag. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte samma värk i kroppen och "bara" 37,7° så har jag flyt så är jag redan igenom omikronen.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Inte samma värk i kroppen och "bara" 37,7° så har jag flyt så är jag redan igenom omikronen.

Toppen! Men hur är det med lukt- och smaksinnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det en väldigt lugn dag vilket behövs efter en hård arbetsvecka.
Nu frukost, efter det kanske en promenad med hustrun när hon väl plockat ut sina in ears och klarat av dagens melodikryss - Jodå det händer att vi pratar med varandra vid frukosten men vid den här tiden är hon i sin egen bubbla. :tyst:

 

Barnen (snart 13 & 15) tillbringar mesta tiden i sina rum, :excl:, så de få vi nog också kasta ut i friska luften under dagen.....:D

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Toppen! Men hur är det med lukt- och smaksinnet?

Tja... jag tror jag luktar som vanligt.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjyvsmakade fruns köttfärssås och den var god!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen mat för min del. Urrk!

 Har istället druckit mängder med vatten och sovit en stund. Långsamt långsamt känns det bättre och bättre… :nattinatti:

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Tjyvsmakade fruns köttfärssås och den var god!

Normalt älskar jag min ”frus” mat, inklusive köttfärssåsen, men nu nej tack. 🤢

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, MacHedda säger:

Idag blir det en väldigt lugn dag vilket behövs efter en hård arbetsvecka.
Nu frukost, efter det kanske en promenad med hustrun när hon väl plockat ut sina in ears och klarat av dagens melodikryss - Jodå det händer att vi pratar med varandra vid frukosten men vid den här tiden är hon i sin egen bubbla. :tyst:

 

Barnen (snart 13 & 15) tillbringar mesta tiden i sina rum, :excl:, så de få vi nog också kasta ut i friska luften under dagen.....:D

Har dagstidningarna ersatts av digital media vid frukostbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Ingen mat för min del. Urrk!

 Har istället druckit mängder med vatten och sovit en stund. Långsamt långsamt känns det bättre och bättre… :nattinatti:

Är det influensan som spökar?

den har jag sluppit de senaste 5 åren

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, ronny säger:

Är det influensan som spökar?

den har jag sluppit de senaste 5 åren

Ja. Usch! 🤢

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En underbar uppfinning. Jag älskar iOS! 🥰

Fokusläget till och med delas automagiskt av macOS! :finder:

 

IMG_9009.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Os studion !

Steker fläsk...?

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Os studion !

Ha en skön dag framför TV Ronny! 😄👋

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag gör i dag? Funderar över vad Putin och hans vänner egentligen vill. Jag har försökt att tänka igenom en massa olika scenarion under längre tid och jag kommer till en slutsats att det enda som gör det värt för Putin att riskera så mycket är hans arv som tsar Putin den förste. Mannen som återupprättade stor-ryssland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryskt agerande måste alltid förstås utifrån vilka inrikespolitiska motiv som ligger bakom och vilka konsekvenser det blir. Svenska medier och politiker verkar inte alls bry sig om det. Då kan de heller inte förstå. Enkelt uttryckt behöver Putin stärka sin makt internt. Motorn i att få det att fungera är en rysk frustration över att ha blivit ett stort men obetydligt land. Det är ett medel, men inte mål (att bli stort igen, det räcker för Putin att han blir stor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Ha en skön dag framför TV Ronny! 😄👋

tackar det blev det

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från 1924. Då fanns inte jag men en melodi och sång som ändå perfekt beskriver hur jag känner idag. :pompoms:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Ryskt agerande måste alltid förstås utifrån vilka inrikespolitiska motiv som ligger bakom och vilka konsekvenser det blir. Svenska medier och politiker verkar inte alls bry sig om det. Då kan de heller inte förstå. Enkelt uttryckt behöver Putin stärka sin makt internt. Motorn i att få det att fungera är en rysk frustration över att ha blivit ett stort men obetydligt land. Det är ett medel, men inte mål (att bli stort igen, det räcker för Putin att han blir stor).

Varför tror du att man tycker att man är obetydlig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Axelman säger:

Varför tror du att man tycker att man är obetydlig?

Utvecklingen sedan Sovjetunionens fall har medfört en försämrad självbild. Man är inte någon supermakt längre, och har förlorat i initiativ till Kommunistkina. Länder som tidigare var en självklar intressesfär för Ryssland tillhör numera väst. I alla fall sett ur deras synpunkt. Man märker detta på hur viktigt det är för Ryssland att framstå som framgångsrika, inte minst i idrott. Dopningssanktionerna är bara en i raden av förödmjukanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Utvecklingen sedan Sovjetunionens fall har medfört en försämrad självbild. Man är inte någon supermakt längre, och har förlorat i initiativ till Kommunistkina. Länder som tidigare var en självklar intressesfär för Ryssland tillhör numera väst. I alla fall sett ur deras synpunkt. Man märker detta på hur viktigt det är för Ryssland att framstå som framgångsrika, inte minst i idrott. Dopningssanktionerna är bara en i raden av förödmjukanden.

Ok krig alltså. Ge dem Krimhalvön om de lovar att vara snälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...