Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vetenskap & Ny Teknik


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Jajamensan! Alla hans knep för att manipulera vad vi ser har upprepats.

Du tror väl inte på riktigt på trollkarlar?

Han är magiker, ingen trollkarl. Stor skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan det inte lika gärna vara så att individer med "förmågan" helt enkelt har god observationsförmåga?

Man kan ju tänka sig att där det är grönare och växer mer så finns det nog också mer vatten.

Ungefär som med intuition som en del vill se på som något magiskt, gudomligt och unikt för oss människor medan jag är tämligen säker på att det är kunskap vi inte visste att vi hade. Omedveten kunskap.

Visst är det så. Ytterligheten är väl att borra i Sahara och vid någon hälsobrunn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en kommersiell produkt, firmor som ska borra brunnar använder sig ofta av slagruta

Ja, så är det.

 

Vet brunnsborrare som marknadsför sig med detta, det är ju ett mkt billigt sätt att leta vatten på.

Den brunnsborrare jag känner som använder denna teknik säger att han aldrig haft fel och därmed borrat på fel ställe.

 

Den som kan någonting om brunnsborrning vet också att det inte funkar att borra på måfå, man måste komma rätt.

 

Det låter som humbug alltihopa, men för fasiken, det funkar ju. Men hur?

 

Varför kan det inte lika gärna vara så att individer med "förmågan" helt enkelt har god observationsförmåga?

Man kan ju tänka sig att där det är grönare och växer mer så finns det nog också mer vatten.

Ungefär som med intuition som en del vill se på som något magiskt, gudomligt och unikt för oss människor medan jag är tämligen säker på att det är kunskap vi inte visste att vi hade. Omedveten kunskap.

Så resonerar man om man aldrig sett någon göra detta eller inte själv har provat.

 

När vi några stycken provade detta så var det faktiskt bara jag och han som introducerade oss i tekniken som fick utslag, alla verkar inte kunna göra det. Om det sedan handlar om förmåga eller att man låter pinnarna sköta jobbet med rätt kroppsteknik, det vet jag inte.

 

Jag tror inte på vidskepelse, jag tror allting har sin naturliga förklaring. Så också att det här fenomenet har sin naturliga förklaring. Men vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om samma sak, men det betyder inte att jag tror på det. Det var något som fick slagrutan att vrida sig i händerna på mig, men jag vet inte vad. Det enda jag vet är att det inte var en medveten handling. Kompisen som också var med hände det inte något för, slagrutan rörde sig inte en millimeter för honom. Det var bara för mig och den som visade det hände något för.

 

Det jag hade velat få koll på är upprepningsbarhet och pricksäkerhet för kända vattenådror/vattenledningar, och eftersom jag inte tror på det själv så skulle jag vara ytterst villig att ställa upp på ett vetenskapligt experiment. Jag tvivlar starkt på att jag skulle kunna markera ut något korrekt, utan det är nog slumpen snarare än något annat som skulle styra det. Tror jag.

För dem de inte fungerar på, beror det på att de har energiblockeringar (energiknutar i kroppen) som gör att energin inte kan passera fritt genom kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dem de inte fungerar på, beror det på att de har energiblockeringar (energiknutar i kroppen) som gör att energin inte kan passera fritt genom kroppen.

Kan du beskriva en sån där energiknut, var sitter de och vad är deras medicinska namn på latin? Vad består den av, koncistens, färg etc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva en sån där energiknut, var sitter de och vad är deras medicinska namn på latin? Vad består den av, koncistens, färg etc?

nä, inte energiknutar, utan Geopatisk stress

:totaltgalen: :totaltgalen: :totaltgalen:

Här har vi den vetenskapliga sanningen om hur vi utsätts för geopatisk stress :totaltgalen::devil:

Vattenådror

Människan har sedan flera tusen år tillbaka rättat sig efter fenomenet jordstrålning.

Det gällde att undvika att bo på vattenådror, för då kunde man drabbas av ohälsa och dålig sömn. Brunnar togs alltid ut först av en slagruteman innan man började gräva. I dag vill man inte alls kännas vid denna kunskap och bygger husen där arkitekten ritat in dem oavsett markens strålning.

Av all geopatisk stress är den negativa strålningen från vattenådror den farligaste. Likaväl som undersökningsplikt föreligger för en husköpare vad gäller mögel, dolda fel etc, borde det vara en minst lika viktig åtgärd att konsultera en slagruteman för att ta reda på hur marken är beskaffad.

Det kan vara en billig livförsäkring och borde kunna erbjudas vid anlitande av besiktningsman. När vattnet rinner i vattenåder splittras vattenmolekylerna och en negativ frekvens uppstår. Frekvensen är på 6,1 Hz.

Strålningen från vattenådern är grunden för ett utmattningsfenomen som under en längre tids påverkan lägger grunden till många sjukdomar. Vissa personer märker att de blir stela, ömma i ryggen och börjar frysa bara de vistas över vattenådror någon timme. Allra farligast är om det finns korsande vattenådror. Håller man en pendel över ett vattenkryss reagerar den med att cirkla runt. Vilken hastighet den har beror på vattenflöet. Över en vattenåder reagerar den med att svänga fram och tillbaka i åderns riktning. Med slagruta känner man vattenflödet genom "draget" i den. Blixten slår också ner i vattenåror.

Kattdjur och myror dras till vattenådror. Däremot går inte hundar, hästar och kor dit. Katters absoluta favoritplats är där det finns vattenådror kombinerat med currystrålning.

Vattenådrors påverkan eliminerar kroppens mineraler och andra viktiga ämnen. Immunsystemet försvagas och man blir därmed lättare mottaglig för sjukdomar och förkylningar. Det ställer till obalans i kroppen som kan ta lång tid att reparera. Jordstrålningen interfererar med kroppens bioelektriska system.

Auran krymper successivt om man ställer sig på ett vattenkryss och mäter auran med slagruta. Likaså försvinner all kraft om man gör försöket att ställa sig på ett vattenkryss.

 

 

Så det så! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur stor tillförlitligheten är i detta men det vore en revolution som heter duga om man till slut fann källan till evig energi.

 

How Quantum Batteries Could Become a Technological Sensation

http://www.fromquarkstoquasars.com/how-quantum-batteries-could-become-a-technological-sensation/

As always, there is a catch. Their calculations and experimentation doesn’t account for practical limitations of this functionality. It might work perfectly well on a chalkboard in the lab but soon develop some issues in practicality in your pocket. Either way, this is certainly worth investigating.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med vulkaner, men jag kan räkna upp massor med nackdelar också.

Kan tänka mig att våra vänner i öst är försiktigt positiva till att i teorin få mer yta att leva på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med vulkaner, men jag kan räkna upp massor med nackdelar också.

Kan tänka mig att våra vänner i öst är försiktigt positiva till att i teorin få mer yta att leva på.

Fast 100 landmil söder om Tokyo, då verkar man hamna ute i ingenstans längs med en bergkedja på havsbotten som inte gör så mycket avtryck på ytan norr om Guam/Nordmarianerna. Men lyckas den bli minst 1000 * 50 meter stor så skulle det kunna bli en riktigt mysig sommarstuga för någon med eget flygplan. Fina solnedgångar och långt till närmsta hus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, söder om Japan så finns det mängder med vulkanisk aktivitet.

Skulle va kul att veta exakt var den nya ön dök upp.

 

post-5952-0-45291200-1385146171_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle va kul att veta exakt var den nya ön dök upp.

post-64246-0-27602100-1385146774.jpg

 

whistle.gif

 

- - -

 

Located about 620 miles south of Tokyo in the Pacific, the new land mass joins the Ogasawara chain, a group of 30-some islands that were also formed from volcanoes.

 

http://www.salon.com/2013/11/21/volcano_spawns_brand_new_island_off_japan/

Inte så exakt, men på ett ungefär kanske?
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

attachicon.gifexakt_där.jpg

 

whistle.gif

 

- - -

 

Inte så exakt, men på ett ungefär kanske?

Tack. Jag ville kolla med min resekamrat Google Earth men ön finns naturligtvis inte med, ÄN.

En annan reflektion är att undra hur den kan anses vara japansk, japans gräns går inte så långt söderut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Jag ville kolla med min resekamrat Google Earth men ön finns naturligtvis inte med, ÄN.

En annan reflektion är att undra hur den kan anses vara japansk, japans gräns går inte så långt söderut.

Fast det ligger ju som ett band med öar där och namnen verkar vara på Japanska. :fundersam:

 

 

- - -

 

Explosion i rymden: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/monsterexplosion-i-rymden-fangad/

 

original.jpg

 

Tänkte direkt på filmen T5E när jag såg den bilden. B)

 

Vlcsnap-2010-12-25-18h15m45s190.png

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack. Jag ville kolla med min resekamrat Google Earth men ön finns naturligtvis inte med, ÄN.

En annan reflektion är att undra hur den kan anses vara japansk, japans gräns går inte så långt söderut.

Här var lite nytt om ön. :ThumbsUp:

Den är x2.5 så stor nu.

 

New Japanese island (December 3, 2013)

Reader Annette Schoerner commented :

As reported in Japanese media, the new volcano Island near to Ogasawara Nishinojima is here to stay. In this video from December 2, taken from a coast guard heli, it is said, that it is already grown to 2.5 the size from its first discovery on November 21, mainly to the east. Activity is still going on, smoke (yesterday it was greenish white) rises up to 2000 m and lava streams could be seen. If the island continues to grow, it is expected to merge with Nishinojima.

 

http://earthquake-report.com/2013/05/27/wordwide-volcano-activity-copahue-volcano-chile-alert-raised-to-red/

 

http://headlines.yahoo.co.jp/videonews/jnn?a=20131202-00000046-jnn-soci

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir tufft för många som normalt bejakar upplysning och sann vetenskap som rättesnören i livet när vetenskapen entydigt börjar visa det som fysiker länge hävdat; det finns ingen fri vilja. Förnekelsen kommer att vara omfattande - många som hela sitt liv normalt stött sin världsbild och livssyn på empirisk vetenskap kommer att hoppa av det tåget - och återgå till tro och myt - känslor. :-D Har redan mött t.o.m. aggressivitet i ämnet :-).

Vad som nu håller på att uppdagas inom den neurologiska forskningen är den största och mest omvälvande upptäckten i mänsklighetens historia - och det märks knappt i media - troligtvis så passerar det under horisonten - lämnar inga spår i vår kultur och civilisation - ty den vetenskapliga sanningen i detta fall är oacceptabel :-D. Skulle vi acceptera att allt är determinerat och att vi de facto är biologiska robotar så faller hela civilisationen ihop - vi måste fortsätta att låtsas - teatern och självbedrägeriet måste fortgå - och det är ju i så fall också oundvikligt...som allt annat :-D. Roboten upptäckte att hon är en robot men fortsatte som om inget hänt :-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir tufft för många som normalt bejakar upplysning och sann vetenskap som rättesnören i livet när vetenskapen entydigt börjar visa det som fysiker länge hävdat; det finns ingen fri vilja. Förnekelsen kommer att vara omfattande - många som hela sitt liv normalt stött sin världsbild och livssyn på empirisk vetenskap kommer att hoppa av det tåget - och återgå till tro och myt - känslor. :-D Har redan mött t.o.m. aggressivitet i ämnet :-).

Vad som nu håller på att uppdagas inom den neurologiska forskningen är den största och mest omvälvande upptäckten i mänsklighetens historia - och det märks knappt i media - troligtvis så passerar det under horisonten - lämnar inga spår i vår kultur och civilisation - ty den vetenskapliga sanningen i detta fall är oacceptabel :-D. Skulle vi acceptera att allt är determinerat och att vi de facto är biologiska robotar så faller hela civilisationen ihop - vi måste fortsätta att låtsas - teatern och självbedrägeriet måste fortgå - och det är ju i så fall också oundvikligt...som allt annat :-D. Roboten upptäckte att hon är en robot men fortsatte som om inget hänt :-).

Ja, det där är något som bör kunna röra runt rejält i rättsväsendet, bland annat. Nej, jag är inte alls förälskad, det är bara lite neural aktivitet som inte jag kan påverka. Och vem är egentligen jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir tufft för många som normalt bejakar upplysning och sann vetenskap som rättesnören i livet när vetenskapen entydigt börjar visa det som fysiker länge hävdat; det finns ingen fri vilja. Förnekelsen kommer att vara omfattande - många som hela sitt liv normalt stött sin världsbild och livssyn på empirisk vetenskap kommer att hoppa av det tåget - och återgå till tro och myt - känslor. :-D Har redan mött t.o.m. aggressivitet i ämnet :-).

 

Nu har jag inte läst om fysikernas icke fria vilja, menar man att alla våra handlingar är förutbestämda eller ...?

Att jag svarar på ditt inlägg redan är förutbestämt sen Big Bang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte läst om fysikernas icke fria vilja, menar man att alla våra handlingar är förutbestämda eller ...?

Att jag svarar på ditt inlägg redan är förutbestämt sen Big Bang?

Ungefär ja. Hjärnan är ju bara en massa kontakter som aktiveras under vissa förutsättningar. Så orsaken till att jag skriver det här är att en fluga fes för 50 miljoner år sedan.

 

Antagligen finns det också folk som anser att man kan räkna på, och förutsäga, hjärnans plasticitet, själv har jag ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaget - medvetandet som vi uppfattar som en självständig enhet som bestämmer - är bara en illusion...ett neuralt mönster som hjärnan producerar...evolutionen har tagit fram detta för att det är ändamålsenligt.

Allt är orsak och verkan - från kosmos expansion till minsta neuronverksamhet...varenda litet elektrokemiskt synaps-knaster. Att jag skrev detta som jag just skrev kunde man ha räknat ut för miljoner år sedan med rätt matematik :-D. Det var inte någon "fri vilja" som skrev detta - inte mera "fri vilja" än månen har som snurrar runt jorden...etc...etc...

 

Fysikerna har ju länge vetat att fri vilja strider mot naturlagarna - nu håller alltså neurologi/hjärnforskningen på att bevisa detta. Nästan ingen på planeten vet detta :-D

Ja, det där är något som bör kunna röra runt rejält i rättsväsendet, bland annat. Nej, jag är inte alls förälskad, det är bara lite neural aktivitet som inte jag kan påverka. Och vem är egentligen jag?

 

 

 

Redigerad av Zimmerman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...