Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vetenskap & Ny Teknik


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Halva ljushastigheten kanske räcker, och accelerera i rymden är ju lättare, och om jag räknar rätt vilket är en diminutiv sannolikhet att jag gör så i de hastigheterna går klockan långsammare, eller nåt så för de ombord blir det mer som en tråkig jordenruntkryssning. Gäller bara hitta en bra drivkälla. Inte så bara men med framtida teknologi så.

 

Den globala uppvärmningen kommer nog inte utplåna allt liv, kanske i öknar och de varmaste länderna, här i Norden kommer vi kanske få nåt mellan typ medelhavsklimat och som i norra afrika, min kvalificerade gissning, vi har ju typ konsumerat hälften av oljan i marken, så räkna med en typ fördubbling av utsläppen, sen kommer vi inte släppa ut så mycket mer. Koldioxiden kommer binda sig i hav och bli sten och etc, fast det kan ju ta tid förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halva ljushastigheten kanske räcker, och accelerera i rymden är ju lättare, och om jag räknar rätt vilket är en diminutiv sannolikhet att jag gör så i de hastigheterna går klockan långsammare, eller nåt så för de ombord blir det mer som en tråkig jordenruntkryssning. Gäller bara hitta en bra drivkälla. Inte så bara men med framtida teknologi så.

 

Den globala uppvärmningen kommer nog inte utplåna allt liv, kanske i öknar och de varmaste länderna, här i Norden kommer vi kanske få nåt mellan typ medelhavsklimat och som i norra afrika, min kvalificerade gissning, vi har ju typ konsumerat hälften av oljan i marken, så räkna med en typ fördubbling av utsläppen, sen kommer vi inte släppa ut så mycket mer. Koldioxiden kommer binda sig i hav och bli sten och etc, fast det kan ju ta tid förstås.

Nej det räcker inte, det måste finnas teknik att klara minst ljushastigheten utanför atmosfären. Vi har passerat 2 graders global uppvärmning redan nu, och är på väg mot 4 grader väldigt snabbt. När vi är uppe i 6-8 grader utplånas allt liv förutom vissa bakterier, insekter som klarar klimatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kunde vi resa i ljushastighet vilket inte går för vi skulle bli enormt tunga så skulle resan ta ingen sekund ens, onödigt, jag tror halva hastigheten räcker och det är nog svårt.

Jag bara gissade men vår får du det ifrån att nästan allt skulle dö av 6-8 grader höjd medeltemperatur?

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kunde vi resa i ljushastighet vilket inte går för vi skulle bli enormt tunga så skulle resan ta ingen sekund ens, onödigt, jag tror halva hastigheten räcker och det är nog svårt.

Jag bara gissade men vår får du det ifrån att nästan allt skulle dö av 6-8 grader höjd medeltemperatur?

Vad är det som säger att vi skulle bli enormt tunga utan gravitation? Vi kommer aldrig att nå halva ljushastigheten inom överskådlig framtid. Om du googlar på global uppvärmning så står det vad som kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på tv om ett ödets ironi. Den första kemoterapin mot cancer gjordes med ... senapsgas! Två läkare såg att senapsgasens offer i första världskriget alla hade det gemensamt att de hade få vita blodkroppar. Det ledde fram till att man behandlade en lymfomsjuk man med senapsgas, och hans tillstånd förbättrades dramatiskt. Kemoterapin var född!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som säger att vi skulle bli enormt tunga utan gravitation? Vi kommer aldrig att nå halva ljushastigheten inom överskådlig framtid. Om du googlar på global uppvärmning så står det vad som kan hända.

 

hmm... och allt som google säger kommer att hända....

 

Inte för att förringa vad du säger, men även jag är intresserad av vilka belägg som du har för att nästan allt liv skulle ta slut.. om medeltemperaturen skulle stiga 6 - 8 grader celsius?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medborgarskolans kursutbud förbryllar mig

 

http://www.medborgarskolan.se/arrangemang/?aid=717857&mid=1487&sgid=518

 

:fundersam:

Undra om man får pengarna tillbaka... om man inte lyckas flytta på silverskeden :-)

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kursledare: Carrie Geller

Kursmaterial: Silversked

 

Jag tror inte skeden ska flyttas, jag tror den ska böjas.

Carrie White från filmen "Carrie" behärskade telekinesi, och Uri Geller likaså. Kursledare Carrie Geller kanske är deras dotter? Hur som helst, du betvivlar väl inte att medborgarskolan har "bluffkurser"? Det vore ju änna olagligt i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carrie White från filmen "Carrie" behärskade telekinesi, och Uri Geller likaså. Kursledare Carrie Geller kanske är deras dotter? Hur som helst, du betvivlar väl inte att medborgarskolan har "bluffkurser"? Det vore ju änna olagligt i så fall.

Uri Geller behärskar inte telekinesi men han är en duktig illusionist!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uri Geller behärskar inte telekinesi men han är en duktig illusionist!

Hur vet du att han inte behärskar Telekinesi, finns det bevis för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att han inte behärskar Telekinesi, finns det bevis för det?

Så kan man inte resonera. Finns det några bevis att jag inte är guds son, Messias eller Mahdi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att han inte behärskar Telekinesi, finns det bevis för det?

Man kan aldrig bevisa att något inte existerar/fungerar.

 

Han har aldrig visat några som helst belägg för att han behärskar telekinesi.

Som Hummel påpekar: Han är/var en skicklig illusionist.

 

Det finns en rätt välkänd intervju med Uri Geller i en amerikansk talkshow. Han skulle prata med programledaren och visa några tricks. Här hade redaktionen sett till att varken Uri Geller eller några av hans medhjälpare ens kom i närheten av rekvisitan som skulle användas. Uri kunde inte visa några tricks alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men det är väl självklart. Sätt upp en vanlig trälår och låt illusionisten använda vanliga svärd så blir det en hel del jämmer från den där trälåren medan svärden sticks igenom, åtminstone i början. Det finns väl ingen som på fullt allvar tror på det som illusionister presterar, allt hänger på fusk, speglar och fingerfärdighet.

Ånej. Telekinesi fungerar ju alltid, utan preparerad rekvisita! :totaltgalen:

Och det var ju telekinesi som Uri skulle förevisa, inte illusioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan aldrig bevisa att något inte existerar/fungerar.

 

Han har aldrig visat några som helst belägg för att han behärskar telekinesi.

Som Hummel påpekar: Han är/var en skicklig illusionist.

 

Det finns en rätt välkänd intervju med Uri Geller i en amerikansk talkshow. Han skulle prata med programledaren och visa några tricks. Här hade redaktionen sett till att varken Uri Geller eller några av hans medhjälpare ens kom i närheten av rekvisitan som skulle användas. Uri kunde inte visa några tricks alls.

Det betyder inte att han inte kan behärska det. Vad gäller sådana fenomen så krävs extrem koncentration och fokusering, och ibland så funkar det bara inte, i synnerhet inte när det finns störande moment.

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, han var en skicklig illusionist. Problemet var väl att han, till skillnad från många andra, började tro på sin egen ofelbarhet.

Det finns inget som säger att han bara är illusionist. Det kan ingen bevisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget som säger att han bara är illusionist. Det kan ingen bevisa.

Problemet med att tro på precis vad som helst tills det motbevisats är just att man kan luras i precis vad som helst. Man är alltså oerhört lättlurad.

 

Själv tror jag bara på sådant som kan bevisas eller åtminstone göras troliga. Den finns ingen som helst trovärdighet i telekinesi, besök från andra planeter, astrologi, jordstrålning, currylinjer med mera, med mera.

 

Som någon skrev på forumet för något år sedan: Om du hittar bevis för tankeöverföring, skicka mig en tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med att tro på precis vad som helst tills det motbevisats är just att man kan luras i precis vad som helst. Man är alltså oerhört lättlurad.

 

Själv tror jag bara på sådant som kan bevisas eller åtminstone göras troliga. Den finns ingen som helst trovärdighet i telekinesi, besök från andra planeter, astrologi, jordstrålning, currylinjer med mera, med mera.

 

Som någon skrev på forumet för något år sedan: Om du hittar bevis för tankeöverföring, skicka mig en tanke.

Det är din egna uppfattning om vad som ses trovärdigt eller ej om jag förstår dig rätt. Pseudovetenskap, paranormala fenomen osv, är väldigt komplext. Jag tror det är vetenskap, men att vi ännu inte har de "redskap" för att kunna bevisa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder inte att han inte kan behärska det. Vad gäller sådana fenomen så krävs extrem koncentration och fokusering, och ibland så funkar det bara inte, i synnerhet inte när det finns störande moment.

Du kan inte mena allvar?

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte mena allvar?

Vet inte om han behärskar det eller ej, vad media säger betyder inte att han inte gör det. Men jag har sett filmklipp där han kan läsa andras tankar (detta fall Telepati, han sägs ha fler förmågor än bara telekinesi), i detta fall rörde det sig om en ung flicka, och Uri ritade på ett papper vad hon tänkte på, även där är jag skeptisk, men vad jag förstod kunde inte vetenskapen avfärda det som en illusion eller ett trick. Det var många år sedan jag såg detta klipp, tyvärr hittar jag det inte på youtube.

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är din egna uppfattning om vad som ses trovärdigt eller ej om jag förstår dig rätt. Pseudovetenskap, paranormala fenomen osv, är väldigt komplext. Jag tror det är vetenskap, men att vi ännu inte har de "redskap" för att kunna bevisa det.

Tills det eventuellt kommer bevis så föredrar jag att inte tro på det. Vanföreställningar har under historien ställt till med väldiga problem för mänskligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om han behärskar det eller ej, vad media säger betyder inte att han inte gör det. Men jag har sett filmklipp där han kan läsa andras tankar (detta fall Telepati, han sägs ha fler förmågor än bara telekinesi), i detta fall rörde det sig om en ung flicka, och Uri ritade på ett papper vad hon tänkte på, även där är jag skeptisk, men vad jag förstod kunde inte vetenskapen avfärda det som en illusion eller ett trick. Det var många år sedan jag såg detta klipp, tyvärr hittar jag det inte på youtube.

 

Du skämtar inte.....skrämmande!!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...