Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vetenskap & Ny Teknik


snowreeler
 Share

Rekommendera Poster

Driver med oss eller?

Varför skulle jag göra det :), men som Alix säger, dessa diskussioner borde vara i en annan tråd då det inte finns vetenskapliga belägg ännu för dessa fenomen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... som Alix säger, dessa diskussioner borde vara i en annan tråd då det inte finns vetenskapliga belägg ännu för dessa fenomen.

+ 1 Toppen! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag postar detta i rätt tråd hoppas jag.

 

Jag är en riktigt god och trevlig partner till Tina enl. nya vetenskapliga rön.

Det är textat och bevisat av Svenska Vetenskapliga Sambo- och Äktenskapsrådet. :nerd:

:hihihi::lol:

Redigerad av friend
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser inläggen här! :armskeptisk:

 

Men är det någonting som är skrämmande så är det att man själv går på det, trots att man vet att det bara är illusioner.

 

Har en måg som är full i sjutton på trolleri, och trots att jag vrålstirrar hela tiden på det han gör så får jag inte ihop det, Det är rent trolleri…… han kan lura mig vart han vill…… och jag kan inte bevisa motsatsen alls. Han måste ha tränat massor….. liksom jag antar att Uri hade gjort.

 

:jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bisfenol A är tydligen inget att oroa sig för, vet medier samfällt att berätta idag. Häromåret meddelade de hur farligt det var. Så ämnet förbjöds i nappflaskor. Undrar vad vi får höra om ytterligare en tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser inläggen här! :armskeptisk:

 

Men är det någonting som är skrämmande så är det att man själv går på det, trots att man vet att det bara är illusioner.

 

Har en måg som är full i sjutton på trolleri, och trots att jag vrålstirrar hela tiden på det han gör så får jag inte ihop det, Det är rent trolleri…… han kan lura mig vart han vill…… och jag kan inte bevisa motsatsen alls. Han måste ha tränat massor….. liksom jag antar att Uri hade gjort.

 

:jultomte:

Vad jobbigt det måste vara för dig att du blir rädd av det. Tyvärr kan jag inte ge dig vare sig sympati eller empati, vad det än gäller tror jag.

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa rön som inte är publicerat ännu, för att följa upp trådens sentida tema, blir att en BigMac med pommes och Cola är en näringsriktig fullgod måltid.

Det är den. Om man tillhör svamp- eller bakteriesläktena... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om han behärskar det eller ej, vad media säger betyder inte att han inte gör det. Men jag har sett filmklipp där han kan läsa andras tankar (detta fall Telepati, han sägs ha fler förmågor än bara telekinesi), i detta fall rörde det sig om en ung flicka, och Uri ritade på ett papper vad hon tänkte på, även där är jag skeptisk, men vad jag förstod kunde inte vetenskapen avfärda det som en illusion eller ett trick. Det var många år sedan jag såg detta klipp, tyvärr hittar jag det inte på youtube.

Hur ritar man tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

En klassiker, som jag bara har hört ej sett, är:

"I screwed her on the table"

översatt till: "Jag skruvade fast henne i bordet". :huh:

Eller Jimi Hendrix änka:

"We were very poor during those days. Jimi used to go to these

small pubs and ask if he could sit in, right."

överastt till: "Jimmie brukade gå till pubar och fråga om han fick sitta där och skriva." :stjarnsmall::totaltgalen::whistling:

Det blir inte mycket pengar för det inte. :hihihi:

Redigerad av friend
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.nature.com/nature/journal/vaop/ncurrent/full/nature12960.html

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18243658.ab

 

Våra förfäder var från Spanien, mörkhyade och blåögda. Åtminstone utifrån DNA extraherad från en man begraven på den Iberiska halvön för 7000 år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

En klassiker, som jag bara har hört ej sett, är:

"I screwed her on the table"

översatt till: "Jag skruvade fast henne i bordet". :huh:

Eller Jimi Hendrix änka:

"We were very poor during those days. Jimi used to go to these

small pubs and ask if he could sit in, right."

överastt till: "Jimmie brukade gå till pubar och fråga om han fick sitta där och skriva." :stjarnsmall::totaltgalen::whistling:

Det blir inte mycket pengar för det inte. :hihihi:

Om det går lite väl vilt till så borde det kunna bli resultatet, förutsatt att bordet, och deltagarna, inte går sönder innan.

 

En enda klassisk och gigantisk översättningsmiss är Den skinnsjuke grefven.

Den där lilla berättelsen, den svenska översättningen, borde man göra en kortfilm av.

 

 

Edit: bordet, inte borde.

Redigerad av Mattiasgbg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

http://www.buzzfeed.com/kellyoakes/15-things-that-scientists-just-cant-explain

 

15 saker vetenskapen inte kan besvara riktigt ännu. Kan det vara en utmaning för er att lösa?

Punkt 3: Placeboeffekten är väl löst, såg ett program nyligen att hjärnan skapar liknande ämnen som ingår i medicinen.

 

Punkt 6: Därför att även om de skulle ha en överlägsen teknologi och intelligens, och vara vänligt sinnade så skulle en sådan uppenbarelse förmodligen vara förödande för alla religioner etc, vi är inte redo för the fifth encounter riktigt än men snart... :) (vad jag tror)

 

Punkt 7: Förmodligen på grund av kylan då alla processer går långsamt.

 

Punkt 8: Har läst att hajar inte får cancer alls, och i områden där det äts mycket fet fisk så drabbas människor mer sällan. Tror det beror på fiskfettet (fiskoljan)

 

Punkt 12: Antagligen för att coronan interagerar med något annat grundämne vilket gör den hetare än solens yta.

 

Punkt 14: kan det vara kol, grafit?

 

Punkt 10: Förstår jag inte, om man bryter en magnetisk bergart, beter den sig inte på samma sätt om man tillverkar en "kompass" av det?

 

Punkt 1: Kanske färdas till en annan dimension, parallell värld till vår

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Det som utvecklades till människa har runt 25000 gener, det som som utvecklades till tomat har betydligt fler. Vad är det som ska förklaras? Om man hade kunnat spara några gener?

 

 

6. Om någon kan resa mellan stjärnsystem, måste de åka till just vår stjärna, just nu när vi nyligen fixat grejer som gör att vi kan se lite av omgivningen?

 

 

11. Kan man inte lägga ett snöre längs hela UKs kust och sedan mäta snöret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...