Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad har du köpt idag?


ClCdCm
 Share

Rekommendera Poster

Jaja... Men "3.14" är nära "π" i a f ;)

 

Man kan väl ha den till mkt. Hon jag pratade med, de hade en hemma, som mediaserver. Den + en USBdisk. Eller så kan man ju köra webserver på den, eller egen Dropbox-service. Eftersom den drar så lite tänkte jag på sikt man kanske kan ha den som webserver ... köra med ngn solpanel el nåt så man är säker under strömavbrott. Eller kunna ha som dator när man reser. Man kan ju köra den genom en TV och så kan man ju skaffa ett sånt gummitangetbord man rullar ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har beställt en MBA 11".

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[+] Va kul! :ThumbsUp:

 

 

Kan den här sidan vara lite intressant kanske? ^_^

Intressant. Fast hade jag haft den kompetensen, och diverse svetskunskap, så hade jag moddat grytan till ett automatiskt bryggverk och låtit datorn styra allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja... Men "3.14" är nära "π" i a f ;)

 

Man kan väl ha den till mkt. Hon jag pratade med, de hade en hemma, som mediaserver. Den + en USBdisk. Eller så kan man ju köra webserver på den, eller egen Dropbox-service. Eftersom den drar så lite tänkte jag på sikt man kanske kan ha den som webserver ... köra med ngn solpanel el nåt så man är säker under strömavbrott. Eller kunna ha som dator när man reser. Man kan ju köra den genom en TV och så kan man ju skaffa ett sånt gummitangetbord man rullar ihop.

 

Du vet att hos FS-Data kan du få gratis colocation av din egen Pi med 1Mbit/s samt 100 GB upp/ner, perfekt t ex som liten mailserver, domänhanterare eller så... kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att hos FS-Data kan du få gratis colocation av din egen Pi med 1Mbit/s samt 100 GB upp/ner, perfekt t ex som liten mailserver, domänhanterare eller så... kramis.gif

Ah... va schysst tjänst. :yeahbaby: Tack för tipset. :kramis: Skall kika mer på det sen. Men förmodligen kör jag den nog hemifrån. 1Mbit/s lät lite lite, men trafikmängden var ju bra. Man behöver nog sitta hemma med och testa en del innan man känner sig trygg att skicka iväg något som man sen skall sköta helt på distans. Fast RPi är ju (rel) billiga. Man kanske kan köpa en till senare, och den ha hos dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dagens inköp: En stor kaffe, 1/2 l Loka, Baguette med rostbiff och pepparrotskräm och 265 l Diesel - Klassisk arbetsdag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag köpt en elslukande förbränningstoalett till stugan. Ersätter en Separett, toa där, det ni vet, måste lagras i 6 månader innan det får slängas i komposten. Fröbränningstoaletten känns i sammanhanget som lyx, ett besök kostar med påse och el minst 3:- per runda, men med en avfallsvolym kring en kaffekopp per några veckors användande och som kan slängas direkt på landen så känns den lyxen lyxig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag köpt en elslukande förbränningstoalett till stugan. Ersätter en Separett, toa där, det ni vet, måste lagras i 6 månader innan det får slängas i komposten. Fröbränningstoaletten känns i sammanhanget som lyx, ett besök kostar med påse och el minst 3:- per runda, men med en avfallsvolym kring en kaffekopp per några veckors användande och som kan slängas direkt på landen så känns den lyxen lyxig.

Alltså ungefär en toalettstol med inbyggt minikrematorium. Fantastisk maskin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på Äntligen Hemma, tror jag det var - de satte in en sån toa i ett utedass, som de sen hade kopplat till en solpanel och ett bilbatteri.

 

Verkar i a f vara en bra el-toa. Eller rättare sagt... skitbra. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Köpte precis programmet Stay på App Store, för att kunna ställa in storlekar och position på fönster mellan intern och extern skärm. Så med en enkel knapptryckning så ställer fönsterna in sig så som jag vill beroende på om den externa skärmen är i eller urkopplad.

 

Använder man spaces så kan man antingen köpa versionen direkt från tillverkaren eller vi App Store, köra den en gång och sedan ladda ner och installera versionen direkt från tillverkarens hemsida. Apple som sätter stopp för den API som hanterar spaces för program i App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idag har jag köpt något som jag igår inte hade en aning om att det ens fanns :)

 

Något så urbota onödigt som en fönstertvättmaskin! Men tji fick jag om hur fullständigt onödigt en sådan onödig pryl var :)

 

Putsade ETT fönster i kväll, det får ju liksom räcka efter dagens alla id, och det blev superbra! :pompoms:

 

I vårt hus har vi stora hela fönster, man behöver skruva upp fyra skruvar på varje fönster när man ska komma åt insidorna. Och alla fönster går inåt. Det är ett heldagsjobb om man ska tvätta flera m a o.

 

och jag blir aldrig nöjd, det blir aldrig bra. Har kört vartenda husmorsknep som finns, tror jag, vid det här laget. Alltifrån lakanstrasor, hopknöcklat tidningspapper, mirakeltrasor, T-sprit, Yes, m.m.m.m.

 

Maskinen var jättebra och det gick supersmidigt och fort (när väl skruvjobbet var gjort) :pompoms:

 

8815400943646_1196623_4160_jpg.jpg?3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpt 1password till OS X för halva priset (189 kr) via Mac App Store och även för iOS (65 kr) för halva priset via App Store. I priset så ingår det fri uppdatering till 1password 4 som är på gång. Oklart hur länge detta erbjudande gäller.

 

https://itunes.apple.com/se/app/1password/id443987910?mt=12&affId=1868505&ign-mpt=uo%3D4

 

https://itunes.apple.com/se/app/1password/id568903335?mt=8&affId=1868505&ign-mpt=uo%3D4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Köpt 1password till OS X för halva priset (189 kr) via Mac App Store och även för iOS (65 kr) för halva priset via App Store. I priset så ingår det fri uppdatering till 1password 4 som är på gång. Oklart hur länge detta erbjudande gäller.

 

https://itunes.apple.com/se/app/1password/id443987910?mt=12&affId=1868505&ign-mpt=uo%3D4

 

https://itunes.apple.com/se/app/1password/id568903335?mt=8&affId=1868505&ign-mpt=uo%3D4

 

Gjorde som du och "föll" för detta erbjudande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett cykeldäck, modell grövre, 54-559, till MTB. Satt dit det har jag också. Det gamla höll på att spricka utmed fälgkanterna (lufttrycket).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EU-moped. moped.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tröttnat på att släpa runt på systemkameran i tid och otid, har idag investerat i en kompaktkamera Sony Cybershot. Så får jag se hur jag tycker det verkar att inte ha en sökare att kika i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte slang till min cykel.

Men när jag kom hem så såg jag att jag saknar en insexnyckel för att kunna få loss hjulet. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...